عناوین اخبار

آیفون SE 2 به پنل پشتی شیشه‎ای با قابلیت شارژ بی‌سیم مجهز می‌شود

 

گوشی‌ آیفون SE در سال ۲۰۱۶ به‌صورت رسمی معرفی شد؛ اپل برای سال گذشته، تنها فضای ذخیره‌سازی گوشی ۴ اینچی خود را به دو برابر افزایش داد و همین موضوع باعث شده است بتوانید آیفون SE را با ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه خریداری کنید. در نسخه‌ی اصلی، فضای ذخیره‌سازی برای مدل پایه به ۱۶ گیگابایت محدود شده است و نسخه‌ رده‌بالای آن ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد. بااین‌حال پیش‌بینی شده است که در سال جدید میلادی، کوپرتینونشین‌‏ها نسل جدید آیفون SE را عرضه خواهند کرد که از نظر مشخصات سخت‌افزاری و طراحی، تغییراتی نسبت به مدل عرضه‌شده در سال ۲۰۱۶ دارد.

بر اساس یک گزارش جدید، آیفون SE 2 اپل با پنل پشتی جدیدی عرضه خواهد شد؛ ادعا می‌شود که جانشین آیفون SE به پنل پشتی از جنس شیشه مجهز خواهد بود. شرکت آمریکایی از شیشه برای پنل پشتی گوشی آیفون ۸ و آیفون ۱۰ استفاده کرده است و همین موضوع باعث شده گوشی‌های جدید آیفون از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی کنند. به همین جهت ممکن است نسل جدید آیفون SE نیز با پشتیبانی از قابلیت شارژ بی‌سیم ارائه شود تا کاربران با پرداخت هزینه‌‌ی کم‌تر، یکی از قابلیت‌‌های دوست‎داشتنی آیفون‌های ۲۰۱۷ اپل را تجربه کنند.

ارائه آیفون ۴ اینچی جدید اپل با پشتیبانی از قابلیت شارژ بی‌سیم، کمک خواهد کرد این مدل از نسل قبل متمایز شود. البته امیدواریم که تغییرات صورت‌گرفته در پنل پشتی برای پشتیبانی این گوشی از شارژ بی‌سیم، باعث حذف جک ۳.۵ میلی‌متری از آیفون SE 2 نشود. در حال‌ حاضر هیچ‌یک از آیفون‌های ۲۰۱۷ اپل جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری ندارند و این جک، از تمامی مدل‌ها حذف شده است.

آیفون SE به تراشه A9 اپل مجهز خواهد بود که در آیفون ۶ اس نیز به‌ کار گرفته شده است. آخرین گمانه‏‌زنی در مورد آیفون میان‏‌رده اپل، به این موضوع اشاره دارد که تراشه A10 قلب تپنده‌ی آن است؛ این پردازنده، قدرت پردازشی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را در سال ۲۰۱۶ تأمین می‌کرد. در رابطه با آیفون SE 2، مدتی پیش در زومیت خواندید که این مدل احتمالاً اوایل سال ۲۰۱۸ وارد بازار خواهد شد؛ به‌ نظر می‌رسد این مدل تا پیش از ماه مارس به‌صورت رسمی معرفی می‌شود. همچنین ویدیویی مفهومی منتشر شده است که نشان می‌دهد آیفون ۴ اینچی اپل با حاشیه‌های باریک و بریدگی در بالای نمایشگر، چگونه به ‏‌نظر خواهد رسید؛ البته بعید است مدل ۲۰۱۸ آیفون SE چنین طرحی داشته باشد. باید توجه داشته باشید که شایعه‏‏‌ی مذکور به‌صورت رسمی تأیید نشده است.

اپل مدتی زیادی روی صفحه‌نمایش ۴ اینچی برای گوشی‌های آیفون پافشاری می‌کرد؛ تا پیش از عرضه آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس، کوپرتینویی‌ها عقیده داشتند که صفحه‌نمایش ۴ اینچی روی گوشی‌های موبایل برای استفاده با یک دست مناسب‌تر است. با این وجود، شرکت آمریکایی نظر خود را در سال ۲۰۱۴ تغییر داد و دو آیفون با نمایشگر ۴.۷ اینچی و ۵.۵ اینچی عرضه کرد. در حال‌ حاضر اگر به دنبال یک گوشی کوچک با کیفیت ساخت بالا هستید، می‏‌توانید نسل اول آیفون SE را در دو مدل با ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه خریداری کنید که قیمت آن‏‏‌ها به ترتیب ۳۴۹ و ۴۴۹ دلار است.

م:زومیت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا