پیشخوانتیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

همکاری اصفهان و آنکارا در سه محور هتل سازی ،صنایع غذایی و انرژی خورشیدی  پیگیری می شود

به گزارش سرمایه گستران،سید عبدالوهاب سهل آبادی در دیدار هیات تجاری و فرهنگی آنکارا ترکیه  از تهیه و تنظیم ۱۴۰ طرح سرمایه گذاری استان اصفهان خبر داد و گفت: مطالعه ، امکان سنجی و جا نمایی طرح های قابل سرمایه گذاری بر اساس مزیت های  استان  انجام شده است.
وی افزود:اصفهان به عنوان مرکز گردشگری ایران می تواند فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران بخش گردشگری ترکیه ایجاد کند از این رو بهترین مکان های  شهر اصفهان برای ساخت هتل در نظر گرفته شده و آماده جذب سرمایه گذاری مشترک با طرف ترکیه ایی هستیم.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد:برند شهری اصفهان به زودی رونمایی می شود و این برند می تواند نقش مهمی در جذب گردشگران خارجی به اصفهان و بازدید از آثار تاریخی  و فرهنگی کم  نظیر آن داشته باشد .
وی به سرمایه گذاران ترک خاطر نشان کرد:کلیه سرمایه گذاری خارجی در اصفهان از سوی دولت گارانتی می شود و بخش خصوصی اصفهان آماده هر گونه همکاری و خدمات مشترک با طرف خارجی است .
سهل آبادی اصفهان را یکی از قطب های تولید مواد غذایی کشور عنوان کرد و گفت:تولید محصولات متنوع کشاورزی در کنار  صنایع تبدیلی غذایی ،فرصت مناسبی  برای سرمایه گذاری خارجی در این بخش است .
وی امنیت را مهمترین موولفه جذب سرمایه گذاری خارجی دانست و گفت: ایران به عوان امن ترین منطقه خاورمیانه شاخته می شود و بهترین قانون جذب سرمایه گذاری خارجی را به خود اختصاص داده است .
علی فاروق ایلدریم رییس هیات تجاری، اقتصادی و فرهنگی ترکیه در این دیدار گفت:هیات تجاری و سرمایه گذاری آنکارا ترکیه خواستار سرمایه گذاری در استان اصفهان در بخش های گردشگری،ساختمان سازی و مواد غذایی است .
وی تصریح کرد:آنکارا و اصفهان دارای وجه مشترک بسیاری در بخش های اقتصادی و فرهنگی است و از این اشتراکات می توان برای همکاری های بلند مدت اقتصادی و سرمایه گذاری بین این دو شهر استفاده کرد .
وی با اشاره به حضور سرمایه گذاران بخش گردشگری ترکیه در این هیات گفت:این سرمایه گذاران مایل به سرمایه گذاری در ساخت هتل در  اصفهان هستند و در این زمینه می توان با تشکیل کارگروه مشترک فرصت های هتل سازی را به آنان اطلاع رسانی کرد.
ایلدریم با اشاره به تحریم های  اقتصادی علیه ایران گفت:تشکیل یک شرکت مشترک بین سرمایه گذاران انکارا و اصفهان می تواند پیامدهای تحریم ها را کاهش دهد.
وی تولید انرژی پاک را یکی دیگر از ظرفیت های همکاری دو طرف عنوان کرد و گفت:شرکت های تولید سلول خورشیدی فعالی در آنکارا مشغول فعالیت است که می توان بخشی از فعالیت مشترک بین اصفهان و آنکارا را تشکیل دهد.
در حاشیه این نشست ۳ ساعته ،هیات تجاری آنکارا در سه بخش هتل سازی ،انرژی خورشیدی و محصول غذایی با فعالان اقتصادی اصفهان دیدار و گفتگو کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا