پیشخوانحوادث پلیسدسته‌بندی نشدهشهر و جامعهعناوین اخبار

توقیف اتوبوس مسافربری با ۴۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق/مامور امین پلیس کیف میلیونی را به مالک اش بازگرداند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان،سرهنگ “سهراب قرقانی”  بیان داشت : ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست وبازرسی شهید رئیسیان شهرستان سمیرم حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مسافربری اسکانیا مشکوک و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو تعداد ۱۰۴ جفت کفش ،۷۸۰ عدد کلاه و یک هزار و ۹۱۰ عدد خودکار خارجی بدون مدارک گمرکی کشف شد .

سرهنگ قرقانی با اشاره به توقیف اتوبوس مسافربری گفت : ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۴۰۰ میلیون ریال اعلام شده است .

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و افزود: پلیس باتمام توان با قاچاقچیان کالا برخورد قاطع و قانونی می کند و از شهروندان خواست تقاضا کرد هر گونه مورد مشکوک را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**مامور امین پلیس کیف میلیونی را به مالک اش بازگرداند

 فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از اقدام خداپسندانه مامور امین و وظیفه شناس پلیس در بازگرداندن کیف حاوی یک فقره چک ۲۰۰ میلیون ریالی حامل و دیگر مدارک به یک شهروند خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی”  گفت : یکی از کارکنان انتظامی این شهرستان حین تردد یک عدد کیف حاوی مدارک شناسایی و یک فقره چک ۲۰۰ میلیون ریالی حامل و تعداد سه عدد عابر بانک بهمراه رمزهای مربوطه متعلق به یکی از شهروندان را کشف کرد.

وی تصریح کرد: این مامور وظیفه شناس با صحت عمل در اقدامی خداپسندانه پس از اعلام مراتب به مسئولان خود با پیگیری های مستمر و متوالی با همکاری عوامل بازرسی نسبت به شناسایی مالک آن اقدام کرد .

فرماندهی انتظامی گلپایگان ، خاطر نشان کرد: با شناسایی مالک کیف ، این شهروند به بازرسی دعوت شد و اموال مکشوفه به وی تحویل و آموزش های لازم جهت عابر بانک ها به وی ارائه شد که این اقدام خداپسندانه مامور پلیس موجب رضایت و قدردانی این شهروند از پلیس شد.

سرهنگ بساطی با اشاره به اینکه مردم بزرگترین سرمایه اجتماعی پلیس در برقراری نظم و امنیت هستند، افزود: جلب اعتماد عمومی نقش تعیین کننده ای در ارتقاء مشارکت های مردمی با پلیس در برقراری نظم و امنیت دارد .

**پلیس اصفهان با مجرمان خشن برخورد قاطع و قانونی می کند

 فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اعلام اینکه این فرماندهی آمادگی کامل برای برقراری امنیت مردم در را دارد از طرح های جدید برای مقابله با مجرمان خشن خبر داد.

سرهنگ “حسن یاردوستی” با اشاره به آمادگی نیروهای نظامی و انتظامی در بازدارندگی در مقابل تهدیدات دشمن اظهار داشت : مهمترین برنامه فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان ایجاد آرامش و امنیت لازم برای مردم در سرتاسر شهرستان است.

وی افزود : از دید پلیس برخورد با جرایم خرد و آشکار بسیار مهم ارزیابی می شود زیرا بسیاری از جرایم سازمان یافته و مجرمان خشن در پشت جرایم خرد پنهان می شوند که وقتی این گونه مجرمان ببینند پلیس از کنار کوچکترین و جزئی ترین جرایم در جامعه بی تفاوت نمی گذرد دیگر فضا را برای نیات پلید خود امن نخواهند دید.

سرهنگ یاردوستی با اشاره به جامعه محور بودن عملکرد پلیس ، نظارت دقیق بر اماکن و همچنین مقابله با مجرمان خشن و محکومان فراری را از دیگر برنامه های پلیس اصفهان برای برقراری امنیت و آرامش مردم برشمرد و ادامه داد : پیامبر مکرم اسلام فرموده اند دو نعمت است که برای هیچکس پوشیده نیست و آن دو نعمت سلامت و امنیت است که اگر هر کدام از آنان به مخاطره بیافتد فرد دچار مشکل می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان توکل بر خدا ، آشنایی با قانون ، حسن خلق و داشتن نقشه راه و برخورد صحیح را نشانه یک جامعه به دور از جرم دانست و نقش پلیس را در این جامعه به عنوان یک حافظ این اصول اخلاقی و انسانی قلمداد کرد.

**کشف ۱۵۰ تن خوراک غیربهداشتی دام در تیران و کرون

 فرمانده انتظامی شهرستان “تیران و کرون” از کشف یک محموله ۱۵۰تنی خوراک دام غیربهداشتی دراین شهرستان و دستگیری ۵ متهم خبر داد.

سرهنگ “علی صادقی”  گفت: ماموران انتظامی شهرستان تیران و کرون مطلع شدند تعدادی از افراد اقدام به تولید خوراک دام به صورت غیر بهداشتی می کنند که پس از هماهنگی با مقام قضائی و به همراه ماموران اداره بهداشت و دامپزشکی به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بازرسی از محل مورد نظر ۱۵۰ تن خوراک غیر بهداشتی و فاسد دام که تولید و آماده توزیع بود کشف و در این زمینه ۵ متهم شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این افراد پس از خرید خوراک دام، با افزودنی هایی مانند مواد شیمیایی و فاسد ،حجم و وزن خوراک را افزایش می دادند و خوراک غیر بهداشتی و فاسد تولید می کردند، بیان داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان برای انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران وکرون در پایان از دامداران خواست ، خوراک دام های خود را از مراکز مجاز و استاندارد خریداری کنید و در صورت هر گونه موارد مشکوک موضوع را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.#

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا