پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

انهدام باند میلیاردی سارقان منزل در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار “مهدی معصوم بیگی”  گفت : در پی وقوع چندین مورد سرقت از منازل شهروندان در غرب شهر اصفهان ، شناسایی و دستگیری عامل یا عوامل این سرقت ها به طور ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت .
وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند تعداد سه سارق را که همگی ساکن یکی از استان های کشور بودند شناسایی و دستگیر کردند.
سردار معصوم بیگی با اشاره به اینکه این سارقان در ایام پایان هفته و روزهای تعطیل وارد استان اصفهان می شدند و منازل خالی از سکنه و فاقد تجهیزات ایمنی را شناسایی و سرقت می کردند افزود: افراد دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شدند به سرقت ۱۰ میلیارد ریال اموال از منازل شهروندان اصفهانی اعتراف کردند.
این مقام ارشد انتظامی از تشکیل پرونده و تحویل سارقان به مراجع قضائی خبر داد و تصریح کرد : در این خصوص پرونده تشکیل و همه سارقان جهت انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
سردار مهدی معصوم بیگی در پایان با اشاره به اینکه سارقان از طریق دیوار و تخریب قفل درب اصلی وارد منازل شهروندان می شدند و سرقت می کردند از مردم خواست ، نسبت به نصب تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مانند نرده ،حفاظ ،آ‍ژیر و دروبین های مداربسته اقدام کنند تا فرصت های ارتکاب سرقت را از سارقان سلب کنند.
**خروج از جاده مرگ دختر ۷ ساله را رقم زد
رئیس پلیس راه استان از خارج شدن یک دستگاه سواری تیبا درآزاده راه “معلم ” و فوت سرنشین هفت ساله آن خبر داد.
سرهنگ “حسین پورقیصری” گفت: ساعت ۲۱ پنجشنبه شب بیست ویکم دیماه در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر خارج شدن یک دستگاه سواری تیبا ، در آزاده راه “معلم” بلافاصله ماموران گشت پلیس راه “اصفهان-تهران” به محل حادثه اعزام شدند.
این مقام مسئول عنوان داشت: متاسفانه در این حادثه سرنشین سواری تیبا که یک دختر هفت ساله بود به علت شدت جراحات وارده در دم فوت شد.
سرهنگ پورقیصری افزود: علت این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده ای ، عدم توجه به جلو و خروج خودرو از جاده اعلام شده است .
رئیس پلیس راه استان در پایان از رانندگان خواست در هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کنند و هنگام خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنید .
**دستگیری باند سارقان سیم برق اماکن خصوصی در شاهین شهر
فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از شناسایی و دستگیری سه سارق حرفه ای سیم برق اماکن خصوصی و کشف ۱۰۰ کیلو گرم سیم برق سرقتی خبر داد.
سرهنگ “رجبعلی مختاری”  اظهار داشت: ماموران گشت انتظامی شهرستان شاهین شهر حین گشت زنی در یکی از مناطق شهر شاهین شهر متوجه شدند سه فرد در حال سوزاندن روکش سیم برق می باشند که آنها را دستگیر کردند.
وی افزود: افراد دستگیر شده در بازجوئی های پلیس به سرقت ۱۰۰ کیلو گرم سیم برق ازاماکن خصوصی در شهرستان شاهین شهر اعتراف کردند.
این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان برای انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
سرهنگ مختاری در پایان از شهروندان خواست، هر گونه موارد مشکوک را در اسرع وقت از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.
**پرونده سارق داخل خودرو در خمینی شهر بسته شد
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری سارق حرفه ای داخل خودرو و کشف ۱۱۰ میلیون ریال اموال مسروقه توسط پلیس آگاهی خبر داد.
سرهنگ”علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با بیان این خبر گفت:در پی اعلام سرقت داخل خودرو ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی تحقیقات خود را برای دستگیری سارق یا سارقان احتمالی آغاز کردند.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از انجام تحقیقات گسترده و اقدامات تخصصی با توجه به نحوه سرقت و بررسی خودروهای مسروقه، اکیپ های گشتی را در مناطق مختلف شهرستان مستقر کردند.
این مقام انتظامی افزود: ماموران پلیس آگاهی با بررسی های انجام شده سارق را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی در یک اقدام غافلگیرانه او را دستگیر کردند.
وی تصریح کرد : متهم که از سارقان حرفه ای می باشد طی بازجویی های پلیس به سرقت ۱۱۰ میلیون ریال اموال داخل خودرو اعتراف که در این خصوص پرونده تشکیل، مالباختگان شناسایی و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد . فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان از شهروندان خواست: از قرار دادن خودروها در کوچه ها و معابر پرت و تاریک خود داری کنند، از گذاشتن کیف دستی و اشیاء قیمتی در جلوی داشبورد ، روی صندلی جلو و صندلی عقب خودرو و در معرض دید خودداری کنید زیرا ممکن است سارق در محل حضور داشته باشد و پس از دور شدن شما اقدام به سرقت کند، از رها کردن خودرو ، بدون بستن درب آن حتی برای یک لحظه خودداری کنید . سارقان به دلیل حرفه ای بودن ، برای سرقت در این لحظات از سرعت عمل بالایی برخوردارند ودر صورت برخورد با هر گونه مورد مشکوک سریعاً موضوع را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند .
**عملیات پلیس فتای اصفهان برای مقابله با ۴۸۰ سایت فروش داروهای غیر مجاز در کشور
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از اجرای عملیات ویژه شناسایی و مقابله با ۴۸۰ سایت فروش داروهای غیر مجاز در کشور خبر داد.

سرهنگ” سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: یکی از اقدامات شاخصی که توسط کارشناسان پلیس فتای استان انجام می شود اجرای طرح مقابله با فروش داروهای غیر مجاز در فضای مجازی است.
وی افزود: در همین زمینه عملیات ویژه ای در قالب مرحله دهم طرح “پانجی آ” که یک طرح بین المللی است توسط کارشناسان پلیس فتای استان انجام شد و در راستای آن تعداد ۴۸۰ سایت فروش داروهای غیر مجاز در سطح کشور شناسایی و با همکاری دستگاه قضائی اقدامات مقابله ای لازم با دائر کنندگان این سایت ها به عمل آمد.
این مقام مسئول عنوان داشت: ۳۸ مورد از این سایت ها در استان اصفهان راه اندازی شده بودند که ماموران این پلیس طی هماهنگی با مقام قضائی نسبت به دستگیری دائر کنندگان آنها و ارجاع به مراجع قضایی و همچنین توقیف داروهای غیرمجاز اقدام کردند.
سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: فروش داروهای غیر مجاز از جمله جرایمی است که همواره در فضای مجازی به وقوع می پیوندد و پلیس فتای ایران براساس تعهد بین المللی با این گونه جرایم مقابله و مبارزه می کند.
**آماده شدن برای سفر
رفتن به سفر، خواه برای سیاحت و زیارت و خواه به خاطر نوع شغل و تحصیل و غیره باید با آمادگی قبلی صورت گیرد تا در طول سفر بدون هیچ نگرانی و دلواپسی بتوانیم از سفر خود بیشترین بهره را ببریم.
نکات بسیار ساده ای وجود دارد که در صورت یادگیری و توجه به آنها می توانید سفری آسان و دلپذیر باشید. برای مثال، شاید تا به حال در زمستان زنجیر چرخ همراه نبرده باشید و اتفاقی هم برایتان نیفتاده باشد.
اما اگر یک بار به دلیل نداشتن زنجیر چرخ در برف و سرما ماندید و طعم واقعی سرما و خطر را چشیدید، بخصوص اگر خانواده همراه شما باشد، متوجه خواهید شد که احتیاط و توجه به توصیه های ایمنی در سفر چقدر اهمیت دارد و حتی می تواند جان شما و خانواده شما را نجات دهد.
بنابراین، هنگامی که قصد سفر دارید در ابتلا به این موارد توجه نمایید.
* از تجربیات دیگران و یا افرادی که قبلا آن سفر را رفته اند، استفاده کنید.
* محل اقامت خود را از قبل تعیین کنید.
* آب و مواد غذایی لازم برای بین راه را تهیه کنید.
* اگر همراه شما افراد سالمند و کودکان و یا افراد بیمار هستند، مسیر حرکت و محل های استراحت بین راه را برنامه ریزی کنید.
* در صورتی که افراد بیمار همراه شما هستند، سوابق پزشکی آنها را همراه خود بردارید.
* اگر با خودرو شخصی قصد مسافرت دارید، آن را به کمک تعمیر کار ماهر بازدید کنید.
* اگر در طول سفر رانندگی خودرو بر عهده شماست، به استراحت و خواب خود قبل از سفر و هنگام سفر اهمیت بدهید.
* نقشه دقیق راه ها و شهر مقصد را قبل از سفر تهیه کنید.
* گواهینامه، کارت خودرو، برگ معاینه فنی خودرو، بیمه نامه شخص ثالث و مدارک شناسایی دفترچه بیمه خود و خانواده را فراموش نکنید.
* قبل از سفر و بخصوص پیش از رفتن به مکان های شلوغ مثل بازارها و اماکن زیارتی، داخلجیب کودک یا نوزاد خود اطلاعات شناسایی و شماره تلفن خود را قرار دهید تا در صورت گم شدن کودک پلیس بتواند سریعتر به شما دسترسی پیدا کند و در خارج از کشور نیز آدرس و تلفن خود و هتل محل اقامت و مشخصات گذرنامه ای کودک یا نوزاد، باید همراه او باشد. در مورد نوزاد بخصوص وقتی او را در ساک حمل نوزاد قرار داده اید، بسیار ضروری است.
به کار گیری این موارد ساده، قبل از سفر به شما کمک می کند به میزان قابل توجه در وقت و هزینه ها صرفه جویی نمایید و سفر بی خطری را در پیش رو داشته باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا