تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

فرهنگ و روحیه ی کسب رزق حلال باید به نسل های جدید منتقل شود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در دیدار اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف مرکز استان اصفهان با ایشان، اظهارداشت: روحیه ی جهادی و همکاری و همیاری که در اصناف استان وجود دارد ستودنی است و اعضای این اتحادیه به صورت فعال، جدی و پرتحرک به فعالیت می پردازند که می تواند سازنده باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه بسیاری از بیکاران را اصناف پوشش می دهند، افزود: در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اصناف همراهی و همگامی داشتند و اگر در جریان انقلاب کسبه و اصناف همراهی نمی کردند، وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی با مشکل مواجه می شد.

محسن مهرعلیزاده با اشاره به پشتیبانی های مالی صنوف از انقلاب اظهارداشت: حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل و سپس حمایت مستمر از نظام همواره سرلوحه ی اصناف بوده است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه اصناف کمترین بار و هزینه را برای دولت ها داشته اند، افزود: ارتباط صنوف با دولت ها همواره زیاد بوده است وبا توجه به اینکه حضور مویرگی در سطح جامعه دارند، این تاثیرگذاری می تواند بسیار زیاد باشد.

وی اظهارداشت: با توجه به تاثیر گذاری صنوف در جامعه و نسل جوان، فرهنگ و روحیه ی کسب رزق حلال که در کسبه قدیمی بوده و اکنون نیز در بخش اعظم اصناف وجود دارد، همچنان باید به نسل های جدید منتقل شود.

استاندار اصفهان آموزش و فرهنگ سازی در این خصوص را بسیار مهم خواند و افزود: در جامعه در برخی موارد ناهنجاری هایی دیده می شود که به دلیل عدم مهارت در کار و همچنین کم کاری صورت می گیرد و در این راستا بازرسی ها بسیار مهم است که با روش های اقناعی تاثیر بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: اینکه بیشتر پرونده ها در کمیسیون های حل اختلاف حل می شود بسیار مطلوب است و از قدیم هم اکثر اختلافات با کدخدامنشی برطرف می شد.

محسن مهرعلیزاده تصریح کرد: در فرهنگ سازی جامعه شاید پس از معلمین و اساتید، صنوف بیشترین نقش را دارند و نوع برخورد، دیالوگ و رفتار صنوف روی مردم بویژه نسل جوان تاثیرگذار می باشد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: باید روی چینش افراد در اتحادیه ها و بازرسی ها دقت شود و افرادی را انتخاب کنید که بر روی مسائل اجتماعی دقیق هستند.

رئیس اتاق اصناف استان نیز در این دیدار اظهارداشت: اصناف استان برای کمک به اجرای برنامه های استان اعلام آمادگی می کنند و حمایت لازم را خواهند داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا