پیشخوانعناوین اخبار

پنچره واحد برای سرمایه گذاران تشکیل می دهیم/ مساله بیکاری مهمترین مساله استان اصفهان است / چرا اصفهان یک خط هوایی ندارد؟

به گزارش سرمایه گستران، سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:بخش خصوصی استان اصفهان آماده همکاری و همگرایی با بخش دولتی در برطرف شدن موانع کسب و کار است.

وی با اشاره به عضویت استاندار اصفهان در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و تهران گفت:برگزاری مراسم معارفه ایشان در اتاق بازرگانی نشان از توجه شان به بخش خصوصی است و امیدواریم سازمان های دولتی با تعامل بیشتر با بخش خصوصی مسایل و مشکلات اقتصادی استان  را برطرف  کنند .

سهل آبادی افزود: صنعتی ترین استان کشور با  وجود واحدهای تولیدی بزرگ ، متوسط و وکوچک همواره فرصت های قابل توجهی برای توسعه اقتصادی استان و کشور را فراهم می کنند و از این رو با همدلی بخش دولتی بایستی از این ظرفیت بوجود آمده استفاده شایانی کرد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد:بخش خصوصی استان اصفهان با تمام توان آماده همراهی مسوولین استان برای حل مسایل و مشکلات مردم است .

مساله بیکاری مهمترین مساله استان اصفهان است

محسن مهرعلیزاده در این نشست با اشاره به توانمندی استان اصفهان در عرصه صنعت،معدن،کشاورزی و گردشگری گفت: مساله بیکاری مهمترین مساله استان است و شایسته نیست صنعتی ترین استان کشور دارای نرخ بیکاری دو درصد بالاتر از میانگین کشور  داشته باشد.

وی تاکید کرد:ذکر مصیبت دیگر در شان فعالان اقتصادی و مسوولین استان نیست و باید با تلاش و کوشش مسایل و مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود:تلاش خواهم کرد که در استان مسایل با همکاری سازمان ها برطرف شود .

پنچره واحد برای سرمایه گذاران تشکیل می دهیم

وی از  ایجاد پنجره واحد ویژه سرمایه گذاری در استان خبر داد و گفت:سرمایه گذاران نیازی به مراجعه به هیچ اداره ایی برای دریافت مجوز نخواهند داشت و ما مکلفیم که مجوزها را برای سرمایه گذاران اخذ و به راحتی در اختیار آنان قرار دهیم .

وی خطاب به فعالان اقتصادی گفت:تمام امور و کارهای شما  در ادارات و سازمان های دولتی سهل خواهیم کرد.

وی تصریح کرد:با تلاش و سرمایه گذاری فعالان اقتصادی می توانیم استان اصفهان را به جایگاه واقعی اش برگردانیم .

فعالان اقتصادی مستقیم به استاندار مراجعه کنند

مهرعلیزاده به فعالان اقتصادی که خواستار سرمایه گذاری در استان اصفهان قول داد که مسایل و مشکلات  آنان را شخصا دنبال می کنم و نیازی به پیگیری از بازرسی نیست .

وی به اولویت بندی ۳۰ پروژه استان اصفهان در بخش های مختلف اقتصادی اشاره کرد و گفت:احیای زاینده رود ،قطار پرسرعت اصفهان – تهران،توسعه فرودگاه اصفهان ،ایجاد پرواز مستقیم اصفهان به ۱۲ پایتخت ،تقویت دفتر وزارت امور خارجه در استان ،ایجاد پنج کنسولگری کشورهای هدف اقتصادی در اصفهان از جمله پروژه های تعیین شده است.

وی اضافه کرد:اصفهان به عنوان  هاب تهران  شناخته می شود  و باید در تمامی زمینه ها بتواند این شهر را پوشش دهد و نخستین قدم برای آن توسعه فرودگاه است.فرودگاه اصفهان می تواند کمک کننده فرودگاه امام خمینی شود و از سفرهای طولانی به مقصد فرودگاه بکاهد.

چرا اصفهان یک خط هوایی ندارد

وی با اظهار تاسف از اینکه استان اصفهان با وجود قرار داشتن در مرکز کشور از داشتن یک شرکت هواپیمایی (ایرلاین) محروم است،افزود:ایجاد این خط هوایی می تواند نقش موثری در جابه جایی مسافران سایر استان ها به تهران و سایر کشورها فراهم کند.

دو برابر شدن تخصیص سد و تونل کوهرنگ

وی در بخش دیگری از سخنان خود از  تعطیل بودن کارگاه طرح انتقال آب کوهرنگ ۳ انتقاد کرد و گفت:در شرایطی که کشاورز شرق اصفهان قطره ایی آب برای کشاورزی ندارد و زاینده رود مانند یک  مرده ایی در وسط شهر  باعث ناراحتی مردم شده  است باید تلاش بیشتری  از خود نشان دهیم.

وی افزود:در طول دو ماه گذشته با بررسی مسایل و مشکلات پیش روی تونل سوم و برگزاری نشست با پیمانکار آن توانستیم دوبرابر بودجه مصوب سال ۹۷ را برای کوهرنگ ۳ دریافتیم کنیم تا این طرح وارد مدار شود و ۲۵۰ میلیون متر مکعب به زاینده رود اضافه شود.

وی خواستار توجه بیش از پیش فعالان اقتصادی به صادرات شدو گفت:استان اصفهان مهد تولیدکنندگان و صنعتگران است و بایستی شرکت های مدیریت صادرات با  تمرکز برای بازرگانی به دنبال صادرات محصولات تولیدی استان باشند.

از پتانسیل شهرهای خواهرخوانده برای برگزاری نمایشگاه رایگان

استاندار اصفهان خواستار برپایی پرواز مستقیم اصفهان به شهرهای خواهرخوانده شد و گفت:متاسفانه در طول سال های گذشته از این خواهرخواندگی ها برای توسعه همکاری های اقتصادی و  فرهنگی استفاده چندانی نشده است .

وی تبادل نمایشگاه در مراکز شهر های خواهرخوانده به صورت رایگان را  گامی موثر در معرفی صنایع دستی اصفهان برشمرد و گفت:در این نمایشگاه ها می توان علاوه بر جذب گردشگران خارجی به اصفهان ،صنایع دستی و هنرهای این شهر را معرفی کرد.

وی افزود:خواهرخواندگی برای شهر اصفهان باید فایده ایی داشته باشد و صرفا برای تبادل  هیات های طرفین نباید باشد.

مهرعلیزاده با اشاره به برنامه ششم توسعه و جذب ۲۵ میلیون گردشگر گفت:استان اصفهان می تواند با داشتن برنامه منسجم و  همکاری بخش خصوصی و دولتی سهم قابل توجهی از جذب گردشگران خارجی را داشته باشد.

استاندار اصفهان با انتقاد از اجرایی نشدن طرح های تولید انرژی خورشیدی گفت:از ۱۹۱ مجوز صادر شده در موضوع  تولید انرژی تنها یک مورد به بهره برداری رسیده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا