تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

همکاری و همدلی بخش خصوصی اصفهان با مدیریت استان برای جذب سرمایه گذاری

به گزارش سرمایه گستران، سید عبدالوهاب سهل آبادی در نشست جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در دفترمعاونت اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد:اتاق بازرگانی اصفهان دارای ۱۱ کمیسیون تخصصی در بخش های دارای مزیت اقتصادی استان است که می تواند به مسوولین اقتصادی استان در برنامه ریزی و اجرا کمک کند.

وی با اشاره به تمرکز  معاونت اقتصادی استانداری اصفهان در راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری گفت: ایجاد این  پنجره واحد  می تواند نقش مهمی در  تسهیل جذب سرمایه گذاری داخلی  وخارجی و رونق اقتصادی استان داشته باشد.

وی از تهیه و تدوین فرصت های سرمایه گذاری استان اصفهان به همت اتاق بازرگانی و  با همکاری استانداری و سازمان های مسوول  خبر داد و گفت:این فرصت ها در کلیه رویدادهای اتاق بازرگانی در داخل و خارج استان اطلاع رسانی می شود.

وی با اشاره به ایجاد دفتر پایش کسب و کار در اتاق بازرگانی اصفهان گفت:فضای کسب و کار استان اصفهان به صورت روزانه پایش می شود و می تواند منبع موثقی برای تصمیم گیری مسوولین دولتی باشد .

سهل آبادی  اضافه کرد:در شرایط رکود اقتصادی که اتاق های بازرگانی سراسر کشور با ریزش عضو روبرویند اتاق بازرگانی اصفهان طی سه سال گذشته ۵۸ درصد رشد در جذب فعالان اقتصادی داشته است .

 وی با اشاره به سرمایه گذاری اتاق بازرگانی اصفهان در نمایشگاه های  بین المللی استان ،کارگو ترمینال  و برند شهری گفت:اتاق بازرگانی همواره برای توسعه اقتصادی استان دغدغه داشته و بر این اساس در زیرساخت های اقتصادی استان سرمایه گذاری می کند.

واردات سرمایه و صادرات کالا و خدمات دو خواسته مدیریت جدید استان از فعالان اقتصادی است

علی شجاعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اصفهان در این نشست گفت: واردات سرمایه و صادرات کالا و خدمات دو خواسته مدیریت جدید استان از فعالان اقتصادی است .

وی تصریح کرد:برای تسریع جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی ،پنجره واحد در استان در یک مکان متفاوت از ادارات و سازمان های دولتی تشکیل می شود و فعالان اقتصادی بدون حضور در سازمان برای دریافت مجوز از طریق این پنجره واحد مجوزهای لازم را دریافت می کنند.

وی اضافه کرد:مکان های متعددی برای راه اندازی دفتر پنجره واحد  از سوی معاونت اقتصادی استانداری مورد بازدید قرار گرفته و به زودی مشخص می شود .

شجاعی  از فعالان اقتصادی خواست که برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و همچنین افزایش صادرات کالاهای استان برنامه مدون ارایه کنند و افزود:ورود کالا های تولیدی استان اصفهان  به بازارهای بین المللی نیاز به برنامه ریزی و فعالیت مستمر دارد که فعالان اقتصادی با همکاری سازمان های دولتی می توانند در کسب این بازارها  تسریع ایجاد کنند.

وی تاکید کرد:مدیران استان می توانند از حداکثر اختیارتشان در استان استفاده کنند و نباید برای هر موضوعی از تهران نظرخواهی کنند .

شجاعی با اشاره به اینکه مسایل و مشکلات در فضای اداری کشور حل نمی شود بلکه کنار گذاشته می شود، افزود:باید مشکلات استان را با  همکاری و همدلی بخش دولتی و خصوصی حل کنیم.

وی رویکرد استانداری اصفهان را  جذب سرمایه گذاری خرد و کلان استان برشمرد و گفت: جذب سرمایه گذار خارجی از دریچه سرمایه گذار داخلی امکان پذیر است و سرمایه گذار داخلی بهترین مشوق سرمایه گذار خارجی است .

مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار تمرکز مدیریت استان بر حفظ سرمایه گذاران داخلی شد و گفت:برای جذب سرمایه گذاری خارجی ابتدا باید سرمایه گذار داخلی را مورد حمایت قرار داد.

سید رسول رنجبران عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان  همچنین خواستار استفاده معاونت اقتصادی استانداری از ۱۱ کمیسیون تخصصی اتاق بازرگانی به عنوان مشاور شد و گفت:کمیسیون های تخصصی اتاق  سال هاست که مسایل و مشکلات اقتصادی استان را مورد بررسی قرار داده است .

جعفر برکتین عضو هیات نمایندگان اتاق بارگانی اصفهان نیز خواستار اجرای دو پروژه کوتاه مدت سرمایه گذاری خارجی با حمایت استانداری شد و گفت:اجرای سریع این پروژه ها و برداشتن موانع پیش رو می تواند سرمایه گذاری خارجی را  به سرمایه گذاری در استان اصفهان تشویق کند.

زهرا اخوان نسب عضو دیگر هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:چابک سازی سازمان ها و ادارات مهمترین موضوع پیش روی مدیریت استان اصفهان است که می تواند نقش مهمی در به حرکت درآوردن سرمایه های داخلی و جذب سرمایه گذاری خارجی داشته باشد.

محمدرضا رجالی دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار اختصاص بودجه وزارت اقتصاد و دارایی به خرید زمین مورد نیاز طرح توسعه فرودگاه اصفهان شد و گفت:خرید این زمین می تواند فرایند سرمایه گذاری شرکت وینسی فرانسه  برای اجرای طرح توسعه تسهیل کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا