پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

نماز طلب باران در امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان اقامه شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، رضا صادقی اظهار داشت: مردم مومن و خداجوی شهر اصفهان با اقامه نماز استسقاء و دعا و مناجات به درگاه الهی، از خداوند متعال طلب نزول باران کردند.

وی ادامه داد: در این مراسم، آیت الله عبدالقائم شوشتری، آیت الله مهاجر، علی شمسی؛ مدیر منطقه ۱۴ شهرداری، علما و جمعی از مسئولین شهر اصفهان نیز حضور داشتند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: همچنین در ابتدای این مراسم مردم متدین و زائرین بارگاه نورانی خواهر بزرگوار امام رضا ( علیه السلام ) هم نوا با حاج مجید ربانی زیارت آل یس را زمزمه کردند و با توسل به امام زمان ( ارواحنافداه ) دست نیاز به سوی معبود خود دراز کرده و از خدای خود طلب باران الهی را نمودند.

**قدرت الهی بر حکمت خداوند غلبه ندارد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در روایت داریم که قدرت الهی بر حکمت خداوند غلبه ندارد، این به این معنا است که خداوند متعال قدرت دارد باران را نازل کند اما همیشه آن چه را عمل می کند حکمت و مصلحتش است.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه های اقامه نماز باران که روز جمعه ۲۲ دی ماه در جوار حرم مطهر امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان برپا شد با بیان اینکه دعا تأثیر خود را دارد، عنوان کرد: شهید ثانی می فرماید اگر در مرحله اول باران آمد، همان خیلی عالی است و دعا مستجاب شده است ولی اگر حکمت الهی نبود و باران نیامد می فرماید: نماز را اعاده کنید و مأیوس نباشید.

وی در ادامه افزود: وقتی با خدا حرف می زنید با اطمینان به تأثیر دعا حرف بزنید. در روایت داریم که قدرت الهی بر حکمت خداوند غلبه ندارد، این به این معنا است که خداوند متعال قدرت دارد باران را نازل کند اما همیشه آن چه را عمل می کند حکمت و مصلحتش است.

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه دوم نماز استسقاء با اشاره به اینکه بعضی از گناهان را نباید انجام دهیم ولی بعضی گناهان را نباید نزدیک آن ها هم بشویم، افزود: علت این است که بعضی گناهان وسوسه انگیز است و در روایت داریم که اگر نزدیکش شدیم و ذکر در گناه کردیم، امیرالمومنین (علیه السلام) می فرمایند: که آخر در گناه می افتیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه خاطرنشان کرد: داستانی از زُهری یکی از یاران امام سجاد (علیه السّلام) نقل شده است. ایامی بود که خشک سالی شده بود و باران نمی‌بارید. همه‌ی مردم برای نماز باران جمع شدند، تا شاید بارانی بیاید، اما نیامد. پس از نماز، دیدم که غلامی آمد و در گوشه ای به سجده افتاد و گفت: «خدایا، تا باران نفرستی، سر خود را از سجده بلند نمی‌کنم». بعد از لحظاتی ابری آمد، باران شدیدی گرفت. آن غلام پس از سجده به سمت شهر حرکت کرد، او را تعقیب کردم. دیدم وارد منزل امام سجاد (علیه السّلام) شد.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی ادامه داد: زُهری می‌گوید: متوجه شدم که این فرد غلام امام سجاد (علیه السّلام) است. فردای آن روز به منزل امام سجاد (علیه السّلام) رفتم و گفتم که آمده ام غلامی از غلامان شما را بخرم. حضرت فرمود: همه‌ی غلامان را بیاورید. وقتی همه آمدند، هر چه نگاه کردم، آن غلام را نیافتم. گفتم: آیا غلام دیگری در منزل دارید؟ گفتند: فرد دیگری در اسطبل است، درخواست کردم او را نیز ببینم. وقتی او را آوردند، دانستم همانی است که می‌خواهم. قیمتش را پرسیدم، حضرت فرمود: پول نیاز نیست، آن را به تو بخشیدم. وقتی غلام متوجه شد، آن غلام گفت: چرا می‌خواهی مرا از آقایم جدا کنی؟ گفتم: من می‌خواهم با شما باشم. گفت: برای چه؟ گفتم: برای قصه‌ی دیروز. زُهری گفت: همین که آن غلام متوجه شد ماجرا لو رفته است، گفت: خدایا، حال که چنین شد، دیگر از تو عمری نمی‌خواهم. عمر مرا بگیر. همین که از منزل خارج شدم، دیدم یکی از غلامان حضرت به دنبالم آمده و گفت: زُهری! آقا می‌فرمایند آن غلام از دنیا رفت. اگر می‌خواهی دوستت را تشییع کنی، بیا.

**نصب گلدسته های جدید امامزاده عزالدین محمد (ع) مبارکه

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت: با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال گلدسته های جدید امامزاده عزالدین محمد (ع) مبارکه ساخته و نصب شد.

 علی مبشری اظهار داشت: در راستای زیبا سازی و توسعه حرم مطهر امامزادگان عظیم الشان گلدسته های جدید امامزاده عزالدین محمد (ع) مبارکه با استفاده از تکنولوژی روز دنیا ساخته و نصب شد.

وی افزود: پس از یک سال و نیم کار با استفاده از تکنولوژی روز دنیا دو گلدسته به مساحت ۱۲۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط کارشناسان خبره برای این امامزاده عظیم الشان ساخته و نصب شده که در این عملیات عمرانی به جای استفاده از ملات سیمان و گچ از فایبر گلاس استفاده شده و ظاهر این گلدسته ها براساس طراحی های سنتی انجام شده است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت: در قسمت بالای ساق گلدسته ها از آیه های قرآنیهمانند آیه های ربنا آتنا و ربنا دعوتنا و پایینگلدسته ها از هنر ساق معقلی اسلیمیاستفاده شده که در این طرح نیز از آیه سوره انسان استفاده شده و مساحت این ساق معلقی اسلیمی ۲/۵ × ۲/۵ است و در دنیا بی نظیر و کم نظیر محسوب می شود.

علی مبشری اضافه کرد: قطر ساق هر گلدسته ۲/۲۰متر، قطر معزن۳ متر و کل گلدسته ۱۸ متر است که با سنگ پایین این گلدسته۲۰ متر ارتفاع کل هر گلدسته است که زیر معزن هر گلدسته از هنر مقرنس استفاده شده است.

وی خاطر نشان شد: در ساخت این گلدسته ها از فایبر گلاس و سرامیک صنعتی به جای کاشی استفاده شده است که این امر به دلیل طول عمر بیشتر فایبر گلاس و سرامیک نسبت به کاشی و خشت خام و لعاب سنتی است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت: آستان مقدس امامزاده عزالدین محمد (علیه السلام) در شهرستان مبارکه، بخش مرکزی و در مرکز شهر مبارکه در زمینى به وسعت ۱۴۰۰۰ متر مربع واقع شده است، حرم مطهر این امامزاده و ساختمان بارگاه نورانی آن در مساحتى به وسعت ۵۰۰۰ مترمربع بنا شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا