پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای صحنه ای گروه موسیقی پُل در هنرسرای خورشید

به گزارش سرمایه گستران،این گروه به سرپرستی و آهنگسازی مهران خلیلی و خوانندگی اسماعیل اله دادیان، ۲۸ و ۲۹ دی ماه ساعت ۱۹ در هنرسرای خورشید به روی صحنه می رود.

هنرسرای خورشید سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان این بار میزبان گروه موسیقی پُل است که رضا راستی(عود)، محمد افشارپور(دف و کوزه)، سینا اله دادیان(کمانچه) و سهیل اله دادیان(تمبک و بندیر) از نوازندگان آن هستند.

علاقه مندان برای تهیه بلیط و حضور در این برنامه می توانند با شماره ۳۴۵۹۳۵۶۰ تماس گرفته و یا به وب سایت www.sharghconsert.com   مراجعه کنند.

** دفتر تخصصی سینما به حوزه اقتصاد هنر توجه ویژه دارد

دفتر تخصصی سینما به حوزه اقتصاد هنر توجه ویژه داشته و حمایت از فیلم‌نامه‌نویسان، کمک به سینما برای تهیه فیلم‌نامه خوب و در نهایت تولید فیلم خوب از اهداف اصلی دفتر سینما است.

سومین دوره از سلسله نشست‌های فیلم‌نامه خوانی در زمستان سال جاری توسط دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری اصفهان هر هفته سه‌شنبه‌ها در محل کتابخانه مرکزی در حال برگزاری است.

رئیس دفتر تخصصی سینما با اشاره به تشکیل دفتر تخصصی سینما و رویکرد تشکیل دوره‌های فیلم‌نامه‌نویسی به عنوان پایه‌های اصلی سینما، گفت: با توجه به این مسئله در سال گذشته موفق شدیم تا با برگزاری ۱۴ جلسه آموزشی برای نخستین بار دوره‌های فیلم‌نامه نویسی را در این مکان برگزار کنیم.

مصطفی حیدری با اشاره به دعوت از اساتید برجسته فیلم‌نامه‌نویسی برای این دوره‌ها، گفت: این نخستین بار است که در کشور چنین کاری توسط دفتر تخصصی و خارج از چهارچوب مباحث دانشگاهی برگزار می‌شود و ازاین جهت فعالیتی در خور توجه است.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های انتقال تجربه، بیان کرد: این دوره‌ها نیز به دنبال تکمیل دوره‌های فیلم‌نامه‌نویسی و به منظور ترکیب تجربه و آموزش‌های آکادمیک برگزار شد.

وی افزود: در نشست انتقال تجربه با دعوت از فیلم‌نامه‌نویسان معروف تلاش شد تا با بیان تجربه‌های شخصی این افراد راه را برای موفقیت بهتر و بیشتر علاقه‌مندان به این هنر باز کنیم.

رئیس دفتر تخصصی سینما با اشاره به دوره‌های فیلم‌نامه‌نویسی و انتقال تجربه و در نهایت برگزاری دوره‌های فیلم‌نامه‌خوانی، گفت: جلسات فیلم‌نامه‌خوانی ضلع سوم این پازل است. در این جلسات هنرجویان می‌توانند فیلم‌نامه خود را در حضور دیگران بخوانند، نخستین جلسه این دوره در تابستان، دوره دوم در پائیز و در نهایت دوره سوم در زمستان سال جاری برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره، شرکت‌کنندگان در دوره‌های فیلم‌نامه‌خوانی، فارغ‌التحصیلان سینما و هنرمندانی هستند که با خواندن فیلم‌نامه خود و با تبادل اطلاعات به نقد، بررسی و اصلاح فیلم‌نامه می‌پردازند.

حیدری با اشاره به برگزاری ۱۷ جلسه فیلم‌نامه‌خوانی در دوره‌های تابستان و پاییز، گفت: در این جلسات ۴۰ فیلم‌نامه با موضوع آزاد خوانده شد و در نهایت با همکاری استاد محسنی این فیلم‌نامه‌ها در حضور جمع مورد نقد و بررسی قرار گرفت. در ادامه با ارائه پیشنهاد توسط حاضران فیلم‌نامه‌نویس بر اساس پیشنهاد گروه بازخورد متن خود را نیز مشاهده می‌کند.

وی با اشاره به مهلت ارسال فیلم‌نامه‌ها تا ۱۵ اسفند، گفت: از این پس فیلم‌نامه‌ها به شورای فیلم‌نامه دفتر تخصصی سینما ارسال شده و پس از تائید خریداری و در نهایت با جذب تهیه‌کننده برای مراحل تولید آماده می‌شوند.

حیدری با اشاره به توجه ویژه دفتر تخصصی سینما به حوزه اقتصاد هنر، گفت: هدف اصلی این دفتر حمایت از فیلم‌نامه‌نویسان، کمک به سینما برای تهیه فیلم‌نامه خوب و در نهایت تولید فیلم خوب است.

** شیوه اجرای صحنه ای در اصفهان به چالش کشیده شد

گروه موسیقی سُل، با اجرای کنسرت پروانگی در هنرسرای خورشید توانست شیوه اجرای صحنه‌ای را در اصفهان به چالش بکشد.

گروه موسیقی سُل با اجرای کنسرت پروانگی توانست شبی متفاوت را در هنرسرای خورشید رقم برند، اجرای قطعات نوستالژیک شبی عاشقانه را در هنرسرای خورشید به یادگار گذاشت.

گروه موسیقی سُل، با اجرای کنسرت پروانگی در هنرسرای خورشید توانست شیوه اجرای صحنه‌ای را در اصفهان به چالش بکشد، این کنسرت که با حمایت دفتر تخصصی موسیقی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد نشان داد می‌شود ارتباطی عمیق‌تر و دوستانه‌تری با مخاطبان برقرار کرد.

خلاقیت این گروه از همان لحظه ورود به صحنه نمایان شد، ابتدا فرزاد اقتصادی نوازنده درام وارد شد و پس از ادای احترام به حاضران پشت درام رفت و نوازندگی خود را آغاز کرد، چند میزان که از اجرای او گذشت امین شاه زمانی نوازنده تومبا وارد شد و ریتم تومبا و درام چند میزانی به هم آمیخته بود که مبین موسوی نوازنده گیتار وارد صحنه شد. این روال ادامه داشت تا علی رفیعی نوازنده پیانو، همایون مسائلی نوازنده ساکسیفون، عادل سلیمانی نوازنده ویولن و درنهایت کیوان زاهدی پور نوازنده کیبورد و تنظیم کننده گروه وارد صحنه شدند.

قطعه‌ای به‌یادماندنی آرزوها یاد استاد بزرگ موسیقی ایرانی محمود نوری را زنده می‌کند و اجرای این آهنگ توسط گروه سل بسیار شنیدنی بود.

اجرای قطعه دیگر یاد محمد نوری را بار دیگر پررنگ کرد، جان مریم قطعه‌ای است که زمزمه عاشقان در شب‌های دوری و نگرانی‌ها بوده و کمتر کسی از آن آهنگ خاطره‌ای شبانه ندارد، اجرای زیبا صمدی بر حس این آهنگ افزود، تشویق او برای همراهی حاضران با اجرای گروه حسی عجیب بر صحنه حکم فرما کرد.

در بخشی از کنسرت قطعه‌ای اجرا شد که بسیار قابل توجه بود، شعری فارسی از گروه سل بر روی ملودی رمانتیک خارجی، توانست لحظاتی عاشقانه را تداعی کند، شعری سرشار از احساس که همه را مجذوب خود کرد.

هدیه دیگر گروه سل به حاضران قطعه‌ای بود با تنظیم کیوان زاهدی پور و شعری از رامین بکتاش پور که عشق را به یاد حاضران آورد.

دو نوازنده میهمان گروه سل را در شب پروانگی همراهی می‌کردند، مصطفی احمدی نوازنده سنتور و علی زاهدی پور نوازنده تنبک در این شب به هنرنمایی پرداختند.

پایان‌بخش شب سل اجرای آهنگ پروانگی بود که در فیلم «دست‌های آلوده» اجرا شده است؛ صمدی به همراه گروهش توانستند شبی خاطره انگیز را برای حاضران رقم بزنند، شبی که از ارتباط بین گروه و خواننده و مردمی که برای استقبال از آن‌ها آمده بودند به مدد اجرایی متفاوت به کمترین حد رسیده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا