پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

سرقت ۳ میلیاردی سایت همسریابی از حساب کاربران ۱۲ استان کشور

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان،این مقام مسئول با بیان اینکه تا کانون سرقت اطلاعات حساب بانکی ۱۵۰ نفر از ۱۲ استان شناسایی شده که ۱۵ شاکی این پرونده از اصفهان هستند افزود: متهم توانسته بود در مدت کمی مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از حساب کاربران سرقت کند.

سرهنگ مرتضوی با تاکید بر اینکه فعالیت سایت همسریابی در فضای مجازی غیر قانونی است اظهار داشت: از آنجا که چنین فعالیتی وجه قانونی ندارد در واقع موضوع همسریابی هم در کار نبوده و متهم از راه اندازی این سایت هدفی جز کلاهبرداری، سرقت اطلاعات بانکی و سرقت اطلاعات هویتی و شخصی کاربران برای سوء استفاده های بعدی را نداشته است .

رئیس پلیس فتای استان خاطر نشان کرد: به کاربران توصیه می کنیم ، به این گونه سایت ها نه گرایش  و نه اعتماد کنند چون ۱۰۰درصد کار آن ها غیر قانونی است و هدفی جز سرقت اطلاعات بانکی و هویتی کاربران را دنبال نمی کنند.

سرهنگ مرتضوی با هشدار به کسانی که اقدام به اینگونه فعالیت ها در فضای مجازی می کنند اظهار داشت: برای اینگونه افراد اتهام سرقت اطلاعات، کلاهبرداری، برداشت غیر مجاز و علاوه بر این ها اتهام فعالیت نامشروع در فضای مجازی در نظر گرفته شده و برابر قانون مجازات می شوند.

**تصادف پراید با عابرپیاده و مینی بوس مرگ عابر را رقم زد

 رئیس پلیس راه استان از برخورد یک دستگاه سواری پراید با عابر پیاده و یک مینی بوس در محور “شاهین شهر-کاشان” و فوت عابر خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری”  اظهار داشت:ساعت ۱۲ و ۲۰ دقیقه روز گذشته ماموران پلیس راه “شاهین شهر-کاشان” از برخورد یک دستگاه سواری پراید با عابری پیاده و یک مینی بوس مطلع و جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی عابر پیاده به علت شدت ضربه وارده شده جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده ای ، تخطی از سرعت مطمئنه و مجاز توسط راننده پراید و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه اعلام شده است.

سرهنگ پورقیصری در پایان با اشاره به اینکه در این حادثه رانندگی سواری پراید با عابر و مینی بوس برخورد کرده بود از رانندگان خواست ، با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند و در همه حال توجه کامل به جلو و اطراف داشته باشند تا شاهد وقوع حوادث تلخ جاده ای نباشیم.

**پژو ۲۰۶با ۱۷۰ کیلومتر سرعت متوقف شد

یک دستگاه سواری ۲۰۶ که در محور”نائین –اردکان” با سرعت غیر مجاز ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می کرد توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان  گفت: ماموران پلیس راه “نائین-اردستان” حین کنترل و نظارت بر تردد خودروهای عبوری از آزاد راه امیرکبیر یک دستگاه سواری ۲۰۶ را به علت حرکت با سرعت غیر مجاز متوقف کردند.

وی افزود: دوربین های کنترل سرعت پلیس مقدار ۱۷۰ کیلومتر سرعت بر ساعت برای این خودرو ثبت کرده بودند.

سرهنگ کریمی بیان داشت: این خودرو برابر تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: رانندگی با سرعت غیر مجاز یکی از علل بروز تصادفات جاده ای می باشد که از تمامی رانندگان وسایل نقلیه عمومی درخواست می شود با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند تا قدرت تصمیم گیری و کنترل بیشتر هنگام وقوع حادثه را داشته باشند.

**کاهش ۷۵ درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی در گلپایگان

 فرمانده انتظامی گلپایگان از کاهش ۷۵ درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی در سطح معابر عمومی و درون شهری این شهرستان طی ۹ ماهه امسال خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی” گفت: در راستای کاهش حوادث رانندگی و برقراری نظم و امنیت ترافیکی در معابر درون شهری، برابر آمارها طی ۹ ماهه امسال شاهد کاهش ۷۵ درصدی حوادث رانندگی منجر به فوت هستیم.

وی با اشاره به کاهش ۷۵درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزود: بیشترین آمار حوادث رانندگی در سطح معابر عمومی را راکبان موتور سیکلت با ۴۵ درصد و عابران پیاده با ۱۲ درصد تشکیل می دهند.

فرمانده انتظامی گلپایگان با اشاره به اقدامات ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان در برخورد با تخلفات راهور از افزایش ۳ درصدی برخورد با رانندگان خودروهای متخلف و ۲۶ درصدی برخورد با موتورسواران متخلف خبر داد و افزود: در حوزه اعمال قانون شاهد افزایش نزدیک به ۴ درصدی و در حوزه برخورد با تخلفات حادثه ساز شاهد افزایش ۳۱ درصدی برخوردها هستیم .

بساطی با اشاره به اینکه در حوزه ضبط گواهینامه رانندگان متخلف شاهد افزایش ۱۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم، افزود: در طول سال جاری بیش از ۹ گواهینامه رانندگانی که دارای ۳۰ نمره منفی بوده اند، ضبط شده است.

فرمانده انتظامی گلپایگان ، عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه را از جمله عوامل مهم بروز حوادث رانندگی در معابر عمومی و درون شهری اعلام و تصریح کرد: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نقش مهمی در کاهش حوادث رانندگی دارد.

سرهنگ بساطی در ادامه با اشاره به نقش خانواده ها و مدرسه به عنوان دو نهاد اجتماعی مهم در جامعه در راستای آموزش و فرهنگ سازی برای پیشگیری از حوادث رانندگی و کاهش کشته شدگان این حوادث گفت: آموزش فرهنگ ترافیک نقش مهمی در کاهش حوادث رانندگی در جامعه دارد.

وی تصریح کرد: انتظار پلیس از خانواده ها و شهروندان این است که با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ، پلیس خود باشند و همواره پلیس را در برقراری نظم و امنیت یاری کنند.

**عامل اصلی جرایم فضای مجازی سهل انگاری کاربران است

رئیس پلیس فتای استان با بیان اینکه چرخه تکرار جرم به دلیل اینکه مجرمان گمان می کنند همیشه ناشناخته باقی می مانند در فضای مجازی مهیا است گفت: به طور مثال اگر یک درگاه جعلی فیشینگ را شناسایی و مسدود کردیم بلافاصله متهم می تواند دو یا سه سایت فیشینگ دیگر راه اندازی کند و بنابر این در دیدگاه پیشگیرانه شرط اصلی آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم از تهدیدات فضای مجازی و آموزش به آنان است.

سرهنگ مرتضوی فیلتر کردن را عملی مقطعی عنوان کرد و اظهار داشت: برای پیشگیری واقعی از جرم در فضای مجازی تنها راهکار آموزش و واکسینه کردن مردم و ارائه آموزش هایی به صورت بلند مدت است که بتواند جنبه پیشگیری داشته باشد.

وی عامل اصلی جرایم فضای مجازی را سهل انگاری کاربران عنوان کرد و بیان داشت: تحقیقات نشان می دهد اغلب متهمان فضای مجازی از سطح حرفه ای و تخصص بالا برخوردار نیستند و تعداد حرفه ای ها نیز خیلی انگشت شمار است و این سهل انگاری کاربران مانند عدم تنظیمات ایمنی  سیستم های خود، عدم رعایت مسایل امنیتی و ایمنی و حفاظت نکردن از اطلاعات هویتی خود است که باعث شده تا زمینه برای سوء استفاده مجرمان از آنان فراهم شود .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا