تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

استاندار اصفهان تاکید کرد: باید در اسرع وقت مشکل مدارس کانکسی برطرف شود/ آموزش و پرورش باید متکی بر مردم باشد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در همایش سراسری شوراهای آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهارداشت: اتکا به درآمدهای نفتی همواره مشکلات جدی و زیادی را برای کشور ایجاد کرده است و در دولت های مختلف قطع وابستگی به نفت در دستور کار بوده است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه وقتی اعلام می شود که ۶۰ درصد بودجه ی جاری استان به آموزش و پرورش تعلق می گیرد نشانگر این است که شوراها بویژه شورای آموزش و پرورش نقش اساسی دارند، افزود: این امر اهمیت میزان مشارکت مردمی را به شدت افزایش می دهد.
وی افزود: زمانی که از دور به اصفهان نگاه می شود استانی کاملا پیشرفته و برخوردار است، ولی زمانی که به این استان وارد می شویم می بینیم که در کنار همه ی مشکلات عدیده ، همچنان مدارس کانکسی و یا زیر آفتاب وجود دارد و خدا از ما نخواهد گذشت اگر می توانستیم اقدامی بکنیم و نکرده ایم و هم اکنون نیز اگر ساده از کنار این مسائل بگذریم.
محسن مهرعلیزاده اظهارداشت: جای تعجب دارد که با وجود این همه دستگاه های بازرسی و نظارتی چرا همچنان این روند با قی مانده است؟
مهرعلیزاده افزود: مشکل کار این است که دستگاه های بازرسی و نظارتی بر کار انجام شده نظارت می کنند و نه کاری که باید صورت می گرفته و انجام نشده است.
استاندار اصفهان یادآور شد: اصفهان با دارا بودن ۸۰۰ خیریه ی بزرگ و با عظمت نباید همچنان این وضعیت را داشته باشد و چرا در مکان هایی که مدارس کانکسی وجود دارد ، شوراهای آموزش و پرورش نتوانستند کمک نمایند؟
وی با بیان اینکه در خصوص کیفیت نیز همین موضوع وجود دارد، اظهارداشت : شاید هیچ دلیلی برای ایجاد شوراهای آموزش و پرورش بالاتر از تربیت دانش آموزان، بالا بردن کیفیت آموزش و پرورش و تربیت انسان هایی با تراز علمی، فرهنگی، اعتقادی، معنوی و اخلاقی نبوده است.
محسن مهرعلیزاده افزود: استانی که همواره در تلاش است اولین باشد باید سعی کند با تکیه بر مردم اقدام کند و باید کل آموزش و پرورش متکی بر مردم باشد.
استاندار اصفهان اضافه کرد: این کار باید بعنوان پایلوت از یکی از شهرستان ها آغاز شود و باید بودجه ی معمول آموزش و پرورش نیز به عنوان پاداش مشارکت گسترده ی مردم و خیران به آن ها اختصاص یابد.
مهرعلیزاده با بیان اینکه احساس می شود در بعد تربیتی و پرورش کمتر کار شده است، افزود: برای اینکه شخصیت دانش آموزان را بسازیم و استقلال شخصیت و اعتماد به نفس در آن ها ایجاد نماییم و آموزش نه گفتن و اعتراض کردن را در آن ها شکل دهیم ، باید بسیار تلاش نماییم.
وی با تاکید بر اینکه باید در کنار رشد کمی بعدکیفی نیز مورد توجه قرار گیرد؛ افزود: به دلیل اینکه ارزیابی ها دچار نقص می باشد ، اگر مسائل کیفی را با ابزارهای کمی بسنجیم ، در واقع هنر ما می باشد.
محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه باید به مدارس روستایی توجه ویژه شود؛ اظهارداشت: باید مشکلات انعکاس یابد و در اسرع وقت نهضتی به راه اندازیم که مشکلات اینچنینی از قبیل مدارس کانکسی را حل نماییم.
وی افزود: مدیریت استان نیز کمک خواهد کرد چرا که برای اینجانب بسیار اهمیت دارد.
مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه باید در کارها طراحی و برنامه ریزی مشخص داشته باشیم، افزود : باید زمانبندی درستی صورت گیرد و مشکلات به صورت پروژه ای دنبال شود.
استاندار اصفهان در پایان با بیان اینکه ملت ایران ملتی ممتاز هستند و در یکپارچگی و وحدت و همراهی با نظام و دولت در دنیا بی نظیرند، افزود: این ملت شایسته ی خدمت بیشتر و بی منت است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا