تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

همایش شوراهای آموزش و پرورش شهرستانها ومناطق استان اصفهان برگزارشد

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش اصفهان، در همایش سراسری شوراهای آموزش و پرورش استان اصفهان، با اشاره به حادثه غرق شدن کشتی سانچی، ضمن ایجاد همدردی با خانواده های آنها، گفت: مرگ آنها مرگی شهیدگونه است و برای ما همه آنها قابل احترام هستند.
محمد جواد احمدی  با بیان اینکه شهر اول دنیا شهری به نام دانایی است، افزود: ثروتمندترین نهاد جهان که نه طلا و زمین و هیچ امکاناتی ندارد بلکه فقط اندیشه دارد، آموزش و پرورش است.

وی  تصریح کرد: مهمترین نکته در جامعه آموزش و پرورش رشد و نمو دانش و علم کشور است و بقیه مسئله ها فرعی هستند و پشتیبانی این قضیه را می کنند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش اصفهان، با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری، گفت: اگر بنا باشد دغدغه مقام معظم رهبری با عنوان کسب رتبه اول در جایگاه علمی دست یابیم و یادگیری مبتنی بر علم و دانش داشته باشیم، باید در آموزش و پرورش به صورت ریشه ای به حل مشکلات بپردازیم.
احمدی بابیان اینکه افزایش رشد دانایی جامعه به منظور رسیدن به خردمندی و تحلیل یک هدف و رسالت خطیری است که بر دوش آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: با نگاه به این هدف ما همه دور هم جمع شده ایم که با تجزیه تحلیل آنکه گذشته است و نگاه به آینده آن را برای خود تسهیل بخشیم.
وی بابیان اینکه در این دوران و این زمانه تصمیم گیری و درست حرکت کردن سخت است، گفت: آموزش و پرورش گسترده ترین سازمانی است که که تقریبا به همه خانواده ها متصل است، به عبارتی دیگر آموزش و پرورش تنها سازمانی است که پرچم جمهوری اسلامی را در برخی نقاط منحصرا برافراشته است.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: در آموزش و پرورش استان ۸۵۰ هزار دانش آموز و ۵۱ هزار معلم شاغل داریم و آنها تحت عنوان ۴۱ ناحیه و منطقه در پنج هزار مدرسه برای ایجاد عدالت آموزشی فعالیت می کنند.
وی بابیان اینکه یک سوم مدارس ما یا شرایط تخریبی دارند یا نیاز به استحکام یا بازسازی دارند، گفت: رشد تدریجی دانش آموز در دوره های اول و دوم آغاز شده است، و استقرار پایه دوازدهم نیز امثال عملی می شود یعنی پیش دانشگاهی با ۴۵ ساعت درس در هفته کنار می رود و کلاسی با ۳۲ ساعت در هفته جایگزین آن می شود.
احمدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، پیرامون سند تحول آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند این سند بدون شتابزدگی باید اجرا شود اما همه می دانند که حال اینگونه نیست و طبق گفته همه کارشناسان و کسانی که در میدان تعلیم و تربیت هستند ماشتابزدگی فراوانی داشته ایم که در اثر آن مشکلاتی به وجود آمده است.
این مسئول استانی، بابیان اینکه اگر آنجایی که نیاز است مابقی سازمانها به کمک آموزش و پرورش بیایند ما دچار مشکل نمی شویم، تصریح کرد: ۱۱ درصد عمر دانش آموز در اختیار ماست و ما باید بهترین استفاده را از آن انجام دهیم که تا الان اینگونه نبوده است.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه گفت: سازمانهای دیگر که وظیفه فرهنگی دارند نیز در این زمینه باید به ما کمک کنند تا وقت دانش آموز بیهوده صرف نشود.
وی با اشاره به حدیثی از امام سجاد (ع) خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند بشر کاری مهم تر از تعلیم و تربیت مبتلا به آن نیست و کانتِ روانشناس نیز همین هرف را می زند و همین حرف امام معصوم برای ما حجت است.
احمدی با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری، تصریح کرد: ایشان بارها فرمودند هرچه در آموزش و پرورش خرج شود سرمایه گزاری است و نباید از آن امتناع کرد.
وی بابیان اینکه در بحث اعتراضات اخیر باید کسانی که با اصل نظام مشکل دارند و کسانی که با مشکلات اقتصادی مشکل دارد ازهم جدا شوند، گفت: بستر پاسخ و بیان برخی مشکلات در کرسی های آزاداندیشی در مدارس ایجاد می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا