پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

کشف بیش از یک میلیارد ریال کالای قاچاق توسط ماموران پلیس آگاهی اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “ستارخسروی” رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس از دپوی یک محموله پتوی قاچاق در انباری مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: کارآگاهان پس از هماهنگی با مقام قضائی از انبار مذکور بازرسی کردند که در این بازرسی ۴۰ گونی پتو با مارک های مختلف بدون مدارک گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش کالای کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعلام شده است، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ خسروی در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و مفسدان اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

**تصادف اتوبوس مسافربری با دانگ فنگ ۸ مجروح برجای گذاشت

رئیس پلیس راه استان از برخورد یک دستگاه اتوبوس مسافربری با یک کامیون کشنده دانگ فنگ و مجروحیت ۸ نفر از مسافران اتوبوس خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری”  گفت: ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز (۲۶ دی ماه) ماموران پلیس راه “اصفهان-کاشان” از برخورد یک دستگاه اتوبوس مسافربری با یک کامیون کشنده دانگ فنگ در آزادراه امیرکبیر مطلع و برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه این خودرو از استان فارس به سمت تهران در حرکت بود، بیان داشت: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی ۸ نفر از مسافران اتوبوس مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

سرهنگ پورقیصری بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده ای عدم توجه به جلو توسط راننده اتوبوس و برخورد با کامیون دانگ فنگ اعلام شده است.

رئیس پلیس راه اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: بسیاری از حوادث رانندگی به علت عدم توجه به جلو ، عجله و شتاب و رانندگی با خستگی و خواب آلودگی اتفاق می افتد که از رانندگان مخصوصاً رانندگانی که در عرصه حمل و نقل بار و مسافر فعالیت می کنند درخواست می شود قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد حوادث تلخ و جبران ناپذیر جاده ای نباشیم.

**سیتروئن با ۱۸۷ کیلومتر سرعت متوقف شد

 یک دستگاه سواری سیتروئن که در محور”نائین –اردکان” با سرعت غیر مجاز ۱۸۷ کیلومتر بر ساعت حرکت می کرد توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران پلیس راه “نائین” حین کنترل و نظارت بر تردد خودروهای عبوری در محور “نائین-اردکان” یک دستگاه سواری سیتروئن را به علت حرکت با سرعت غیر مجاز متوقف کردند.

وی افزود: دوربین های کنترل سرعت پلیس مقدار ۱۸۷ کیلومتر سرعت بر ساعت برای این خودرو ثبت کرده بودند.

سرهنگ کریمی بیان داشت: این خودرو برابر تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: رانندگی با سرعت غیر مجاز یکی از علل بروز تصادفات جاده ای می باشد که از تمامی رانندگان وسایل نقلیه عمومی درخواست می شود با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند تا قدرت تصمیم گیری و کنترل بیشتر هنگام وقوع حادثه را داشته باشند.

**توقیف محموله میلیونی پوشاک قاچاق در شاهین شهر

 فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر ازکشف یک محموله پوشاک خارجی به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک سواری سمند خبر داد.

سرهنگ “رجبعلی مختاری”  اظهار داشت:ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی شهرستان شاهین شهر حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه سواری سمند مشکوک و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : در بازرسی از این خودرو یک محموله پوشاک خارجی کشف شد که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد.

مختاری با اشاره به دستگیری یک نفر در این خصوص بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۲۰۰ میلیون ریال اعلام شده است .

سرهنگ مختاری در پایان خاطر نشان کرد، نیروی انتظامی با مفسدان اقتصادی جامعه و قاچاقچیان کالا برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

**کشف ۱۳ خودروی مسروقه در کم تر از ۲۴ ساعت

 فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف ۱۳ خوروی مسروقه در کم تر از ۲۴ ساعت گذشته توسط ماموران واحدهای گشت انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “حسن یاردوستی”  اظهار داشت : در پی اجرای طرح ضربتی مبارزه با سرقت در شهرستان اصفهان ماموران واحدهای گشت انتظامی فرماندهی انتظامی پلیس مرکز استان موفق شدند ۱۳ دستگاه خودروی مسروقه را در کم تر از ۲۴ ساعت کشف و به مالباختگان تحویل دهند.

وی در ادامه بیان داشت : پلیس اصفهان با رصد جرایم و حضور پررنگ گشتی های محسوس و نامحسوس به طور شبانه روزی اقدام امنیت مطلوب را در جامعه برقرار می کند.

سرهنگ یاردوستی اذعان داشت : کلیه نیروهای ضربتی و گشتی های پلیس با اجرای طرح جامع مبارزه با سرقت که از اولویت های کاری پلیس به شمار می رود خار چشم مخلان نظم و امنیت و مرحمی بر آلام آسیب دیدگانند .

وی در ادامه خاطر نشان کرد : سرعت بالا و کاهش زمان در کشف اموال مسروقه نشان دهنده موفقیت آمیز بودن عملکرد پلیس اصفهان است.

سرهنگ ” یاردوستی ” با بیان اینکه آمارهای نزولی جرائم در اصفهان و حضور مقتدرانه پلیس نشان دهنده فضای نامناسب برای وقوع جرم برای مخلان نظم است تاکید کرد : ما این مسئله را نمی پذیریم که عده ای بخواهند برای مردم دغدغه امنیتی فراهم کنند و آزادانه در شهر جولان دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد یکی از اهداف پلیس پیشگیری از جرم است که در همین راستا تمام توان قدرت خود را برای دستیابی به این مهم و رضایتمندی شهروندان به کار گرفته است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا