پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

دستیابی به بازنشستگی موفق مستلزم کسب مهارت است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی، در مراسم افتتاحیه این سمینار آموزشی مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان بیان داشت: بازنشستگی یکی از دوران معمول زندگی است، پس نیاز به آماده شدن و کسب مهارت برای آن هم مثل همه دوران ها جدی است. در اغلب موارد در این دوران خانه نشینی های مداوم زندگی را به سکون تبدیل کرده، حال آنکه تحرک و شادی، روزمرگی را کمرنگ می کند.

مهندس علوی اظهار داشت: بسیاری از افراد از این دوران رنج می برند و حتی می ترسند بازنشسته شوند اما آیا واقعا دوران بازنشستگی ترسناک است؟ اگر این طور است پس چرا بعضی از افراد، تازه در این دوران دست به کارهای جدیدی می زنند و شکوفا می شوند؟ جواب این سوال ها این است که شما باید یاد بگیرید دوران بازنشستگی را چطور مفید،دوست داشتنی، لذتبخش و آرامش بخش زندگی کنید.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: شیرین شدن دوران بازنشستگی برای خانواده نیاز به برنامه ریزی و آگاهی همه اعضای خانواده دارد. هرچه فعالیت، استفاده از ورزش، مشورت خواهی و گفت وگوهای خانوادگی، سرگرمی ها و حتی بازی های دسته جمعی و ایجاد دغدغه های مفید و سازنده برای فرد بازنشسته بیشتر باشد، وضعیت روحی و به تبع آن تعاملات او بهتر خواهد بود. خانواده ای که تا دیروز به خاطر مشغله های کاری والدین از کم بودن تعاملات و با هم بودن مثل سفر، خرید، گفت وگو، کارهای مشترک و….گله مند هستند این بار فرصت خوبی پیدا می کنند تا از با هم بودن لذت ببرند.

علوی، به کارکنان در آستانه بازنشستگی شرکت گاز استان اصفهان گفت: اگر مسائل معنوی و روحانی به شما احساس خوبی می دهد سعی کنید ارتباط خود را با این موضوع حفظ کنید. کسانی که اعتقادات مذهبی و معنوی قوی دارندمعمولاً به تبع آن احساس حمایت و راحتی بیشتری می کنند.

 شایان ذکر است، است سمینار آموزشی” چگونه بازنشستگی موفقی داشته باشیم” از۲۵ دی ماه به مدت سه روز به همت واحد آموزش  برگزارشد و تمامی کارمندان رسمی شرکت گاز استان اصفهان که در شرف بازنشستگی هستند به همراه همسران خود، در آن شرکت نمودند .

در این سمینار آموزشی ویژگی های مربوط به دوران بازنشستگی، نحوه ی تغذیه صحیح در دوران میانسالی و سالمندی، ورزش،روش های تقویت روحیه در دوران بازنشستگی، چالش های اجتماعی، روانشناختی و نحوه ی دستیابی به بازنشستگی موفق، آشنایی با کانون و صندوق بازنشستگی، آشنایی با مقررات و مزایای  دوران بازنشستگی،کار آفرینی در این دوران، توسط اساتید خبره دانشگاه اصفهان، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و کانون بازنشستگان صنعت نفت اصفهان مورد آموزش قرار گرفت.

گفتنی است، سمینارآموزشی” چگونه بازنشستگی موفقی داشته باشیم” به صورت سالانه در نیمه دوم سال برنامه ریزی و اجرا می گردد که می تواند شرایط مطلوب و رضایت بخشی را برای کارمندان جهت ورود به دوران بازنشستگی و هچنین انگیزه سایر کارمندان را با توجه به این برنامه ها فراهم سازد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا