تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

ترویج فرهنگ وقف با کمک مجمع طلاب و فضلای فریدنی مقیم شهر مقدس قم

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: در دی ماه نشستی با عنوان مجمع طلاب و فضلای فریدنی مقیم شهر مقدس قم با حضور طلاب، فضلا و علمای منطقه غرب استان اصفهان(فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت) در مدرسه علمیه مبارکه فیض و در مدرس امام(ره) برگزار شد.

وی افزود: این همایش با همکاری و مساعدت مسئولان مجمع طلاب و فضلای فریدنی مقیم شهر مقدس قم و همچنین با دعوت حجت الاسلام و المسلمین علی دوست و حجت الاسلام و المسلمین شریعتی و با حضور رضایت فرماندار شهرستان فریدن برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن گفت: در این نشست گزارش عملکرد ی از فعالیت های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های فرییدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت ارائه شد و همچنین از کلیه حاضران دعوت شد تا به صورت فعال جهت ترویج و توسعه فرهنگ وقف همکاری نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلام ادامه داد: همچنین یکی از محورهای این نشست در ارتباط با توسعه و احیای موقوفات بود همچنین توجه به توسعه زیرساخت های بقاع متبرکه با هدف تبدیل این اماکن متبرکه به قطب های فرهنگی از جمله بحث های این نشست بود که مقرر شد تا طلاب و فضلا در این راستا نیز بیش از گذشته فعالیت نمایند.

**سومین نماز طلب باران در اصفهان اقامه شد

سخنگوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: سومین نماز طلب باران روز جمعه با حضور اقشار مختلف مردم در جوار حرم مطهر مقبره مجلسی(ره) و در مسجد جامع اصفهان اقامه ‌شد.

 حامد جعفرزاده اظهار داشت:  نماز باران صبح روز جمعه ۲۹ دی ماه به امامت آیت الله سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری در جوار حرم مقبره علامه مجلسی(ره) اصفهان و در مسجد جامع اصفهان اقامه شد.

وی افزود: با توجه به خشکسالی سال‌های اخیر مردم اصفهان با حضور در این مراسم معنوی از خداوند طلب باران و رحمت الهی کردند.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: جمعه هفته گذشته نیز نماز طلب باران در حرم حضرت زینب (س) بنت امام موسی بن جعفر (ع) در اصفهان با حضور مردم اقامه شد و این سومین نماز استسقاء بود که در مدت یک ماه گذشته به امامت آیت الله مهدوی امام جمعه موقت اصفهان اقامه شد.

حامد جعفرزاده گفت: نماز باران یا استسقاء از جمله نمازهای مستحبی است که خواندن آن در وقت کم شدن آب چاه‌ها و چشمه ها و نباریدن باران مستحب است. این نماز دو رکعت دارد و به طور معمول در قنوت آن دعایی خوانده می‌شود که طلب باران در آن آمده است.

**برگزاری جشن میلاد حضرت زینب(س) در امامزاده محسن(ع) اصفهان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان گفت: به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب(س) ویژه برنامه ای در جوار حرم مطهر امامزاده محسن(ع) اصفهان برگزار می شود.

 حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هادی روح الامینی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های به عمل آمده و هماهنگی های انجام شده در راستای تببین شخصیت حضرت زینب(س) و همچنین بزرگداشت روز پرستار ویژه برنامه ای همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب(س) در جوار حرم مطهر امامزاده محسن(ع) اصفهان برگزار می شود.

وی افزود: در این مراسم که روز چهارشنبه ۴ بهمن ماه در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برگزار می شود حجت الاسلام و المسلمین عبدالهی نژاد به ایراد سخنرانی می پردازد و سید رضا نریمانی و سید رضا شیرگان نیز از ذاکران اهل بیت(ع) در وصف این بانوای بزرگ به مولودی خوانی می پردازند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان ادامه داد: آستان امامزاده محسن (علیه السلام) در شهرستان اصفهان، بخش مرکزی، شهر اصفهان، خیابان وحید،  ابتدای خیابان رودکی واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا