پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

پیش بینی ۳۰ میلیارد تومان اعتبار  به رونق گردشگری در ناژوان/ تدوین برنامه های تفریحی متناسب با نیازهای مناطق شهر

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازاداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در مراسم افتتاح پروژه های منطقه ناژوان در جمع خبرنگاران اظهارکرد: امروز پروژه های باغ رویش، جاده سلامت و مخازن کلکتور فضای سبز در منطقه جنگلی ناژوان به بهره برداری رسید.

وی به ویژگی های باغ رویش اشاره کرد و افزود: شهروندان می توانند تا شش ماه پس از تولد فرزندشان با مراجعه به باغ رویش، نهالی را به یادگار به نام فرزند خود کاشت کنند، تمامی درختان باغ رویش از نوع درختان ثمرده و میوه است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ۷۰۰ هزار اصله درخت در منطقه ناژوان وجود دارد که ۲۷۰ هزار اصله آن توسط شهرداری حفظ و نگهداری می شود، افزود: برای تامین آب مورد نیاز درختان ناژوان دو مخزن ذخیره آب هزار مترمکعبی و دو هزار مترمکعبی افتتاح شد، البته امیدواریم در آینده بتوانیم از پساب تصفیه شده برای تامین آب مورد نیاز درختان ناژوان استفاده کنیم.

نوروزی با بیان اینکه توسعه گردشگری در اولویت برنامه های شهرداری قرار دارد، تصریح کرد: یکی از محل های که می تواند به توسعه گردشگری در شهر کمک کند، منطقه ناژوان است بر همین اساس ۳۰ میلیارد تومان بودجه برای رونق گردشگری این منطقه در سال آینده پیش بینی شده است، البته بودجه گردشگری شهر در یک منطقه متمرکز نیست.

تدوین برنامه های تفریحی متناسب با نیازهای مناطق شهر

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه  این  مراسم گفت: برنامه های تفریحی شهر با توجه به ظرفیت ها و نیازهای هر منطقه در سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری تدوین می شود.

فریده روشن با بیان اینکه برنامه های تفریحی و فرهنگی تاثیر بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد، افزود: در این راستا برای مناطقی که با آسیب های اجتماعی بیشتری روبرو هستند، باید برنامه منطقی و مدونی تهیه شود.

افزایش نشاط اجتماعی مهمترین ماموریت شهرداری است

معاون و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان  در ادامه این آیین گفت: یکی از مهمترین ماموریت های سازمان فرهنگی، افزایش نشاط و کاهش آسیب های اجتماعی است، بنابراین وارد حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی شده ایم.

محمد عیدی  با بیان اینکه مکانهای تفریحی برای نشاط شهروندان باید افزایش یابد، افزود: در نظر داریم تمام خدمات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را در به در خانه شهروندان ببریم، زیرا این حق همه شهروندان است که در کمترین زمان ممکن و به راحتی به خدمات فرهنگی و تفریحی دسترسی داشته باشند.

باغ هزار تو در ناژوان احداث می شود

مدیر طرح ساماندهی ناژوان در مراسم افتتاح پروژه های منطقه ناژوان گفت: تمامی پروژه های ناژوان در راستای جذب گردشگر به اصفهان احداث شده است، پنج درصد گردشگران ناژوان را توریست های خارجی تشکیل می دهند، بنابراین اگر بتوانیم این آمار را افزایش دهیم به رونق اقتصادی شهر کمک شایانی می کنیم.

حسن شفیعی  در بودجه ۹۷ شهرداری اصفهان برای احداث باغ های رویش اعتبار مناسبی پیش بینی شده است، زیرا معتقدیم باغ رویش باید در سطح شهر اصفهان احداث شود.

وی با اشاره به اهمیت منطقه تفریحی ناژوان به عنوان ریه اصفهان، گفت: با توجه به وضعیت آب، برای نگهداری از فضای سبز ناژوان دو مخزن کلکتور فضای سبز با مجموع سه هزار مترمکعب احداث شد.

وی با بیان اینکه باغ هزارتو یکی از المان گردشگری جذاب در سراسر دنیا محسوب می شود، اظهارکرد: در این راستا برای احداث باغ هزار تو در اصفهان زمینی با هزینه دو میلیارد تومان تملک و امروز کلنگ احداث پروژه به زمین زده شد، امیدواریم این طرح در سال آینده تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان به احداث فاز دوم جاده سلامت در مسیر ساحلی شمال ناژوان حدفاصل پل نصر تا پل میرزا کوچک خان اشاره کرد و افزود: این جاده برای عبور معلولان مناسب سازی شده است، همچنین نمازخانه و ورزشگاهی برای این قشر از معلولان در مسیر این جاده احداث شد، با افتتاح این جاده، دو کیلومتر به مسیر جاده سلامت اصفهان افزوده می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا