پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

کاهش آمار فوت ناشی ازحوادث کار در نه ماهه سال ۱۳۹۶ در استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی پزشکی قانونی استان اصفهان ، در نه ماهه سال ۱۳۹۶ تعداد ۶۶نفر (همگی مرد) بدلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مورد معاینه قرار گرفته اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸۰نفر(همگی مرد) کاهش داشته است. لازم به ذکر است که بیشترین علل فوت در حوادث کار مربوط به برخورد جسم سخت (۴۰ درصد) و سقوط از بلندی(۳۰ درصد) بوده است.
در این مدت آمار مصدومین ناشی از حوادث کار با ۱۹۸۴مورد شامل (۹۹زن و ۱۸۸۵ مرد) نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۱۲۵نفرشامل(۷۸زن و ۲۰۴۷ مرد) بوده، ۶٫۶ درصدکاهش داشته است.
همچنین در آذر ماه سال جاری تعداد ۱۳ نفر همگی مرد بدلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مورد معاینه قرار گرفته اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۶ نفر مرد) کاهش داشته است.
آمار مصدومین ناشی از حوادث کار در آذر ماه سال جاری۱۹۱ مورد شامل (۸زن و ۱۸۳مرد)بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که این تعداد ۲۰۸مورد( ۱۵زن و۱۹۳مرد) بوده، ۸٫۲ درصد کاهش داشته است .

**کاهش آمار متوفیات حوادث ترافیکی در استان اصفهان درنه ماهه سال ۱۳۹۶

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان در نه ماهه سال ۱۳۹۶، ۸۱۶نفرکه در حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند به اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان ارجاع داده شده اند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸۵۱ نفر (۱۹۱ زن و ۶۶۰ مرد)۴٫۱ درصد کاهش داشته است.
از مجموع تلفات حوادث ترافیکی سال جاری در این استان، ۱۸۳نفر زن و ۶۳۳ نفر مرد بوده اند.

قابل توجه اینکه بیشترین تلفات حوادث ترافیکی با ۴۷۶نفر در جاده‌های برون‌ شهری ، ۲۹۹نفردر مسیرهای درون ‌شهری ،۱۲نفر جاده های روستائی و ۲۹ سایر گزارش شده است.
همچنین در مدت فوق ۱۹ هزار و ۹۱۹ مصدوم حوادث ترافیکی به اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان و مراکز تابعه مراجعه کرده اند که از این تعداد ۵ هزار و ۳۱۲نفر زن و ۱۴ هزار و ۶۰۷ نفر مرد هستند.
لازم به ذکر است آمار مصدومین حوادث ترافیکی در نه ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ، ۱٫۲ درصد افزایش داشته است.
و اما درآذر ماه سال جاری۷۴نفر(۱۱ زن و ۶۳ مرد) در حوادث ترافیکی استان جان خود را از دست داده اند که نسبت به آذرماه سال گذشته ۵۸ نفر(۱۲ زن و ۴۶ مرد) کاهش داشته است.
در این مدت ۲ هزار و ۱۲۶ مصدوم حوادث رانندگی نیز به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که تعداد مصدومان نسبت به آذر ماه سال قبل از آن ۲۱٫۱ درصد افزایش یافته است.

**افزایش آمار متوفیات ناشی از مسمومیت با گاز منو کسید کربن در نه ماهه سال جاری در استان اصفهان

 درنه ماهه سال جاری آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان باتشحیص علت مرگ مسمومیت با گاز مونواکسید کربن ، ۳۸ نفر (۷ زن و ۳۱ مرد ) بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که این تعداد ۳۴ نفر (۸ زن و ۲۶مرد) بوده افزایش داشته است.
لازم به ذکر است در آذر ماه سال جاری۱۸ نفر(۳ زن و ۱۵ مرد)بدنبال مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست داده اند که نسبت به آذر ماه سال قبل (۱۵ نفر) افزایش داشته و بیشترین فوت بدنبال مسمومیت با co در نه ماهه سال جاری در آذرماه بوده است.
همچنین در نه ماهه سال جاری آمار فوت شدگان ناشی از سوختگی شامل ۱۴۰ نفر، ( ۶۰ زن و ۸۰مرد) بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۱۴۰ نفر شامل ۶۲ زن و ۷۸مرد) بدون تغییر بوده است.
و اما درآذر ماه سال جاری ۱۰ نفر (۳ زن و۷ مرد) بدنبال سوختگی جان خود را از دست داده اند که نسبت به آذر ماه سال قبل کاهش داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا