پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

باید جلوی سوء استفاده دشمنان از کمبودها گرفته شود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان؛ دکتر محسن مهرعلیزاده در جلسه ی شورای اداری استان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر علوی وزیر اطلاعات و نماینده ی ولی فقیه در استان و امام جمعه ی اصفهان برگزار گردید، اظهارداشت: اصفهان همواره استانی سرافراز در ابعاد مختلف تدین و دفاع از انقلاب و کشور بوده است و خدمت در این استان برای هر مدیری باعث افتخار است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه خوشبختانه وحدت و همسویی ارزشمندی در میان همه ی مسئولین، مقامات و بزرگان و علمای استان وجود دارد؛ اظهارداشت : باید در جهت حفظ و تقویت این وحدت تلاش کنیم و بکوشیم شرایطی فراهم آید که بدون هیچ مشکلی در جهت آنچه که منویات مقام معظم رهبری و برنامه های اساسی نظام و برنامه های مشخص و مدون دولت تدبیر و امید حرکت نماییم و با تاسی به این برنامه ها ، راه سعادت و پیشرفت و توسعه ی را در ابعاد مختلف برای مردم باز کنیم.
مدیر ارشد استان با بیان اینکه ما مدیون این مردم هستیم و خواهیم بود، اظهارداشت : اکنون که فرصتی برای خدمت فراهم شده است و این نعمت الهی نصیب ما گردیده باید با تعامل، همفکری و همسویی در بخش های مختلف بویژه با حمایت هایی که از سوی علمای اعلام و حوزه های علمیه وجود دارد حداکثر استفاده را در جهت ادا نمودن این دین داشته باشیم.
مهرعلیزاده با اشاره به اینکه همه ی تلاش مدیریت استان بر این است که براساس اولویت های شناخته شده از جمله آب، محیط زیست و اشتغال اقدام نماید، افزود: باید در جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی که در شرایط کنونی به عنوان نسخه درمان مسائل اقتصادی و دل کندن از درآمدهای نفتی و اتکا به توان اقتصادی داخل با تقویت بخش خصوصی و فعال نمودن افراد جامعه ، این تمرین را بیش از پیش انجام دهیم و روی پای خود بایستیم.
محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه نقطه ضعف هایی که دشمن استفاده می کند در جهت ضربه زدن به ویژه با تحریم و مشکلات اقتصادی است، افزود: همانگونه که در ۳۹ سال گذشته توانستیم بر مشکلات فائق آییم امروز هم در منطقه نقش آفرین هستیم و باید بتوانیم این عزت و بزرگی و بزرگواری را برای خود حفظ نماییم.
استانداراصفهان با تاکید بر اینکه باید با اقدامات کارشناسی در جهت تقویت مسائل اقتصادی حرکت کنیم، افزود: باید توسعه ی بخش خصوصی را مورد تاکید قرار دهیم و اصفهان را با حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی بعنوان استان الگو مطرح نماییم.
وی ضمن تقدیر از اقدامات موثر مدیر کل سابق اطلاعات استان برای مدیر کل جدید آرزوی موفقیت نمود.
نماینده ی ولی فقیه در استان و امام جمعه ی اصفهان نیز در این جلسه اظهارداشت: مدیران باید بدون خط و خطوط کارکنند و باید همسویی و عدم همسویی کنار گذاشته شود.
آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر اینکه همه باید دست در دست هم دهند که نقش های زیربنایی که در کشور وجود دارد رفع گردد، اظهارداشت: باید با حمایت از تولید کنندگان و عدم سخت گیری در ارائه ی تسهیلات کم بهره در جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم تلاش کرد.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه زخمی که امروز دشمن بر روی متمرکز شده است، زخم اقتصادی است، اظهارداشت : همه ی مدیران باید بر روی اقتصاد و پیشرفت اقتصادی کار کنند و کارآفرینی داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه نباید حقوق کارگران عقب بیفتد، اظهارداشت: براساس دستورات اسلام باید حقوق کارگران به موقع داده شود و اگر پروژه ی بزرگی متوقف شود و حقوق کارگران داده شود واجب تر خواهد بود و باید تا توان داریم برای خدمت به مردم بکوشیم.
وزیر اطلاعات نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره ی ۳ شهید عرصه سربازان گمنام در شمال غرب کشور و خدمه کشتی نفتکش سانچی اظهارداشت: وجود امنیت بی بدیل در کشور ثمره ی همدلی و همکاری همه ی دستگاه ها ست.
دکتر علوی ثبات و مشروعیت سیاسی حاکمیت را بسته به حمایت مردم دانست و گفت: حمایت مردم نشأت گرفته از رضایت مردم است و به میزان نارضایتی شاهد کاهش حمایت و مشروعیت خواهیم بود.
وی اقدامات دشمن برای ایجاد تزلزل در جامعه را امری طبیعی خواند و افزود: باید جلوی سوء استفاده دشمنان از کمبودها گرفته شود.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه مشکلات و زمینه های نارضایتی از قبیل مسائل قومیتی؛ معیشت و ریزگردها در کشور وجود دارد و مباحث اجتماعی؛ فرهنگی و یا اقتصادی است که می تواند به جامعه آسیب بزند، افزود: این مسائل با سرمایه گذاری و راهکارهای عاقلانه برطرف خواهد شد و برخی مواقع بروز اینگونه کاستی ها را به حکومت نسبت می دهند که نتیجه آن تبدیل مسائل اجتماعی به مسائل سیاسی است.
وی افزود: دشمنان در صدد ایجاد انگیزه برای اقدام علیه حکومت هستند تا نارضایتی به مسائل امنیتی بدل شود که در این صورت می توان با فعالیت و رفع کمبودها تلاش های دشمنان را ناکام گذشت.
وزیر اطلاعات جلب رضایت توده های مردم، اجرای عدالت و برقراری امنیت را وظیفه حکومت اسلامی دانست، و گفت: تامین رضایت مردم با امکانات مادی مقدور نمی باشد ، اما می توان با خوشرویی و حسن خلق آن را بدست آورد.
حجت الاسلام و المسلمین علوی مسئولان و مدیران را امانت دار و خادم مردم دانست و افزود: قرآن کریم ، پیامبران و ائمه اطهار(ع) برای مردم هستند و جمهوری اسلامی و مسئولیت ها نیز برای مردم است و باید به واسطه آن از مشکلات آنان گره گشایی کنیم.
وزیر اطلاعات خطاب به مسئولان و مدیران استان گفت: باید از خدمتگزاری به مردم خسته نشده بلکه شکر نعمت را با خدمتگزاری بیشتر و البته بی منت بجا آورد.
وی با اشاره به اغتشاشات اخیر اظهارداشت: نقطه ی شروع بحران از اقدامات دشمنان نبود بلکه دامن زدن به نارضایتی ها موجب بروز حوادث شد که با همکاری و همدلی دستگاه های امنیتی ، انتظامی و اطلاعاتی برطرف شد.
حجت الاسلام و المسلمین علوی گفت: مردم به خاطر امیدهایی که به نظام دارند از همراهی با اغتشاشگران پرهیز کردند اما دشمنان و بدخواهان نظام با بزرگ نمایی این آشوب ها درصدد انتشار اغتشاشات به همه کشور بودند اما پایان یافتن این اتفاقات ظرف ۴-۵ روز مایه اقتدار جمهوری اسلامی ایران شد.
دکتر علوی افزود: حضور سرمایه گذاران در عرصه اقتصادی موجب رفع بیکاری و چرخش اقتصادی خواهد شد و لازمه فعالیت بخش خصوصی ، تامین امنیت است.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه در مبارزه با تروریست ها مغر آنان را هدف قرار می دهیم، افزود: برخورد با مفاسد اقتصادی با دیگر مسائل متفاوت است و باید جلوی فرار سرمایه را گرفت تا در افزایش بیکاری تاثیرگذار نباشد .
وی با تقدیر از عملکرد اداره کل اطلاعات استان اصفهان ، مدیر کل جدید این اداره را معرفی و منصوب نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا