پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

فرماندار اصفهان: نگاه اقتصادی به آموزش و پرورش باید تغییر کند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی فرمانداری اصفهان، احمد رضوانی معاون استاندار و فرماندار اصفهان در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان، با تأکید بر اینکه نباید به آموزش و پرورش نگاه اقتصادی داشته باشیم، عنوان کرد: همه باید این نگرش را به آموزش و پرورش داشته باشند که این نهاد برای آینده سرمایه گذاری می کند، در غیر این صورت، ، مشکلات همچنان پابرجا خواهد بود.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه دولت موظف است زمینه آموزش و پرورش رایگان را فراهم سازد، افزود: این دیدگاه باید تقویت شود که آموزش و پرورش وزارتخانه ای برای سرمایه گذاری در آینده است و وضعیت آموزش و پرورش در زمینه نیروی انسانی باید پیش‌بینی شود.

وی با تأکید بر اینکه همه باید در جهت رفع کمبود نیروی انسانی و کمبود امکانات آموزش و پرورش در ابعاد مختلف، گام بردارند، اظهار داشت: ارتباط با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور انجام پیش‌بینی های لازم در جریان تصویب بودجه، برای آموزش و پرورش استان، امری ضروری و مؤثر است.

رضوانی همچنین تأکید کرد: تشکیل کارگروهی ویژه برای پیگیری موضوع انسداد مبادی بی‌سوادی شهرستان اصفهان، لازم و حائز اهمیت است.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه بنا بر گزارشات ارائه شده، در شهرستان اصفهان، هیچ مدرسه کپری وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با همکاری اداره نوسازی مدارس و اعتبارات بنیاد برکت در بسیاری از مناطق شهرستان اصفهان بالاخص در شرق اصفهان، مدارس نوساز در حال افتتاح و کلنگ زنی هستند.

وی با اشاره به پیگیری حل مشکل برخی مدارس ناحیه ۳ در تأمین اعتبارات انشعابات آب شرب، عنوان کرد: آموزش و پرورش یک بنگاه اقتصادی نیست بلکه وزارتخانه ای است که برای آینده کشور سرمایه گذاری می کند و همه مسؤولان نیز باید به این نهاد توجه ویژه ای داشته باشند.

رضوانی با اشاره به بازنشستگی حدود ۳ هزار نیروی آموزشی، خدماتی و اداری در آموزش و پرورش، اظهار داشت: ورودی برای این مشاغل حدود ۲ هزار نفر است و از همین امروز باید پیش بینی های لازم برای سال آینده صورت پذیرد.

وی طرح خرید خدمات آموزشی را ازجمله اقدامات مهم عنوان و خاطرنشان کرد: قانون، خدمات آموزش و پرورش را رایگان اعلام کرده و این امر مستلزم آن است که نگرش اقتصادی خود به این نهاد را تغییر دهیم.

**فرماندار اصفهان: بانوان باید از روش های نوین در برنامه ریزی برای گرامیداشت دهه مبارک فجر استفاده کنند

 در جلسه کمیته بانوان شهرستان، با اشاره به قرار داشتن در آستانه ایام ا… دهه مبارک فجر و لزوم برنامه ریزی مناسب برای گرامیداشت این ایام، خاطرنشان کرد: دستگاه ها موظفند نسبت به برنامه ریزی مناسب جهت برگزاری هرچه باشکوه تر دهه مبارک فجر، اقدام نمایند، چراکه ایام باشکوه پیروزی انقلاب، از یادگارهای امام راحل (ره) است و باید آن را گرامی بداریم.

فرماندار اصفهان  با اشاره به شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی موجود در کشور، افزود: علیرغم اقدامات و پیشرفت های صورت گرفته از ابتدای انقلاب تاکنون در عرصه های مختلف بالاخص عمرانی و خدماتی در کشور، اما تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله بسیار است و باید با امیدآفرینی و ایجاد نشاط در جامعه، نسبت به انجام پیگیری های لازم و رفع مشکلات مردم اقدام نماییم.

وی به نقش برجسته بانوان در عرصه های مختلف قبل و بعد از انقلاب بالاخص پیروزی انقلاب اشاره و تأکید کرد: بانوان باید با استفاده از روش های نو و نوین نسبت به تهیه و ارائه برنامه های ویژه و جذاب جهت بزرگداشت ایام ا… دهه مبارک فجر و آشنایی هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان با عملکرد و دستاوردهای نظام و انقلاب اقدام نمایند.

رضوانی با اشاره به کاهش بارش ها و کمبود آب شرب و کشاورزی تصریح کرد: فرهنگ سازی لازم نسبت به تغییر شیوه های سنتی کشت و استفاده از شیوه های نوین آبیاری، انجام و بانوان باتوجه به نقش مهمی و مؤثری که در خانواده دارند نسبت به استفاده بهینه و صرفه جویی در مصرف آب اقدام کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا