پیشخوانعناوین اخبار

اجرای برنامه نمایشی “ب مثل بازیافت” در مدارس اصفهان

به گزارش سرمایه گستران ،سعید امامی با بیان اینکه این برنامه با مشارکت سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از ۳۰ دی ماه به مدت یک ماه اجرا می شود گفت: این برنامه به مناسبت نزدیک شدن به ایام اله دهه مبارک فجر برنامه ریزی شده تا علاوه بر ایجاد فضای شاد و مفرح برای دانش آموزان، بتواند فرهنگ شهروندی را هم ترویج دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه “ب مثل بازیافت” مانند نمایش خیابانی است که بازیگران آن در دو گروه  به صورت بداهه و کمدی با موضوع بازیافت به اجرای نقش می پردازند و موضوع تفکیک زباله را به دانش آموزان آموزش می دهند.

دبیرکمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان مدت اجرای این برنامه در مدارس ابتدایی  را ۲۰ دقیقه عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان تاثیر پذیرترین افراد جامعه محسوب می شوند اثرات اینگونه فرهنگ سازی ها علاوه بر اینکه موجب جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی می شود موجب بهبود محیط  زیست نیز خواهد شد.

امامی  با بیان اینکه طبق آمار اعلام شده، اصفهانی ها در زمینه تفکیک زباله از مبدا  در کشور،  رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده اند خاطر نشان کرد: برای افزایش فرهنگ تفکیک زباله از مبدا همچنان باید فرهنگ سازی کرد تا به آنچه که مطلوب است دست یابیم.

گفتنی است؛ علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از تولیدات فرهنگی و برنامه های کمیته فرهنگ شهروندی وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با شماره ۶۱-۳۴۴۶۷۳۶۰ تماس حاصل کنند.

** آموزش مهارت های اجتماعی در سومین دوره مسابقات “نون و پنیر و بازی”

 سومین دوره از مسابقات نون و پنیر و بازی در هفته دهم  به آموزش مهارت های اجتماعی در قالب بازی اختصاص دارد.

سومین دوره از مسابقات «نون و پنیر و بازی» از ۲۴ آبان تا ۱۶ اسفند، چهارشنبه هر هفته با یک بازی جدید در حال برگزاری است.

تاکنون بازی های پیاده روی با طعم اربعین، ویلان پازل، بازی های رایانه ای حرکتی، ربات مدافع، کتان، لیوان چینی، معماهای چوب کبریتی، خونه کوچولو و ربات فوتبالیست از سوی خانه خلاقیت و بازی های فکری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شده است.

دهمین هفته از این دوره مسابقات روز چهارشنبه چهارم بهمن ماه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در محل خانه خلاقیت و بازی های فکری واقع در خیابان هشت بهشت شرقی برگزار می شود.

مهارت های اجتماعی مهارت هایی است که کودکان برای آنکه بتوانند خودشان را با اجتماعی که در آن زندگی می کنند، سازگارتر کنند، به آن نیاز دارند.  این مهارت ها در برگیرنده طیف وسیعی از توانایی های گروهی ، از آغاز ، حفظ و پایان یک مکالمه ساده تا تشخیص علائم ارتباط اجتماعی و حتی پیچیده ترین آن ها مثل ، فرآیند های حل مسئله است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از بازی های هفتگی این دوره از مسابقات می توانند با شماره ۳۲۶۸۳۴۸۴ تماس حاصل کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا