پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

آمیز علی از مردم است و جدای از آنان نیست

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، نمایشنامه “آمیزعلی سلام” نوشته محمدعلی عمادی در بعدازظهر روز یکشنبه یکم بهمن ماه در خانۀ هنرمندان اصفهان در میان جمعی از اهالی تئاتر این شهر خوانده شد.

نویسندۀ این نمایشنامه افزود:”آمیز علی سلام” یک نمایشنامۀ کمدی است و ماجرای آن به دلنوشته‌ای برمی‌گردد که به مناسبت تبریک روز خبرنگار برای دوستان خبرنگارم نوشتم، استقبال از این متن موجب تشویق من برای تبدیل آن متن به یک نمایشنامه شد.

محمدعلی عمادی خاطرنشان کرد: این نمایشنامه ۹ پرسوناژ دارد و به دلیل فرم کار که کمدی است قابلیت تعداد زیاد شخصیت و اتفاق را دارد و حتی زمان و مکان را می توان بیشتر تغییر داد و البته فرم های طنز در اجرا خودشان را بیشتر نشان می دهند. بر روی کمدی بودن کار اصرار دارم و شاید بخش هایی از قصه ملودرام باشد اما در همان قسمت ها هم رگه هایی از کمدی را می توان دید.

وی با اشاره به اینکه این نمایشنامه با گویش اصفهانی نوشته شده است و سعی شده در برنامه پاتوق یکشنبه های تئاتر نیز با همین نوع گویش خوانده شود ادامه داد: شاید برخی از حضار اعتقاد داشتند که می شد این نمایشنامه بدون گویش اصفهانی باشد و در دیگر شهرها نیز اتفاق بیافتد اما آمیزعلی با این گویش شخصیت می‌یابد و اصرارداشتم که وی را با گویش اصفهانی نشان دهم.

وی ادامه داد: این اثر را طی چندهفته و همین امسال نوشته ام و احتمالا اگر امکانات اجرای آن ایجاد شود در سال آینده آن را به روی صحنه می‌برم.

عمادی با اشاره به داستان این نمایشنامه گفت: آمیزعلی، روایت قصۀ پرغصۀ تمامی آدم‌های زحمتکش این جامعه است که تاب و توان رنج‌های زمانه را ندارند. خبرنگار جوانی که در دفتر روزنامۀ خود مشغول بستن روزنامه است، متوجه ماجرای آمیزعلی می‌شود و دل به گفتار او می‌دهد، تا جایی که جای خبرنگار و خبرآورنده عوض می‌شود. خبرنگار جوان، یاد پسر مفقودالاثر آمیزعلی را در خاطرش زنده می‌کند و این خود عاملی می‌شود برای دل‌بستگی آمیزعلی به این خبرنگار جوان.

گفتنی است، پاتوق یکشنبه‌های تئاتر، نشست تخصصی نمایشنامه‌خوانی است که به همت حوزه هنری با سرپرستی امیر صفایی پور هر دو هفته یکبار روزهای یکشنبه در خانۀ هنرمندان برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا