تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

 شغل پرستاری از جنس انسانیت و برخورد مهربانانه و صمیمانه است/ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به نحو شایسته در جهت جبران بخش مادی زحمات پرستاران گام بردارد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان؛ دکتر محسن مهرعلیزاده در جشن فرخنده میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار ضمن تبریک این روز، اظهارداشت: پرستاران یکی از حساس‌ترین و اساسی ترین خدمات را با مهر و سخاوت و از خودگذشتگی فراوان به مردم هدیه می‌کنند.
استاندار اصفهان افزود: اینکه با یک حسن سلیقه ای روز ولادت حضرت زینب(س) روز پرستار نامیده شده است مایه ی افتخار برای پرستاران می باشد که در جامعه‌ای زندگی می‌کنند که قدر و منزلت کار آنان در حد قدر و منزلت بانونی بزرگ اسلام، حضرت زینب(س) می دانند.
محسن مهرعلیزاده افزود: تصور لحظات صحنه های کربلا و اتفاقات بعد از آن و مدیریتی که حضرت زینب(س) در آن لحظات داشتند و همچنین رشادت شیرزنانه ی آن حضرت افتخار مسلمانان و جامعه پرستاری است.
مهرعلیزاده افزود: حضرت زینب(س) مدیریت بسیار قوی در بحران واقعه ی عاشورا داشت و این نشانگر مدیریت بحران پرستاران است و از پرستاران انتظار می‌رود فارغ از اینکه بیماران و خانواده بیماران دارای چه موقعیت اجتماعی هستند، از بیماران به خوبی مراقبت کنند که البته تاکنون نیز همینگونه بوده است.
استاندار اصفهان اظهارداشت: اینکه چگونه بتوان آلام جسمی بیماران را با آلام روحی و نگرانی های خانواده های آنان تلفیق کرد و رضایتی را در خویشان و خود مریض ایجاد نمود و لبخند رضایت بر روی لب آنان بنشاند هنری است که پرستاران دارد.
مهرعلیزاده گفت: وجه دیگری از شخصیت حضرت زینب (س) که پرستاران نیز از آن برخوردار هستند دانایی واستقامت و محکم بودن آنان است .
وی افزود: امروز سالروز پاسداشت از مهربانی‌ها و شفقت های پرستاران است و همه کسانی که در فرآیند مراقبت از بیماران قرار دارند خواه در بیمارستان باشند و خواه در خانه جزو جامعه پرستاری محسوب می‌شوند.
محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه شغل پرستاری از جنس طبابت نیست؛ افزود: شغل پرستاری از جنس انسانیت و برخورد مهربانانه و صمیمانه است و درمان بخش عمده‌ای از مشکلات روحی بیمار بر عهده پرستاران می باشد و می توان گفت این شغل یکی از مهمترین ، حساسترین و زیباترین و دوست‌داشتنی‌ترین مشاغل است.
استاندار اصفهان در پایان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان باید بتواند به نحو مطلوب و شایسته در جهت جبران بخش مادی زحمات پرستاران گام بردارد؛ اظهار امیدواری نمود که جامعه پرستاری همچون گذشته و با تمام تلاش در صحنه خدمت فعالیت نماید و بیش از پیش سربلند و سرافراز باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا