پیشخواندسته‌بندی نشدهشهر و جامعهعناوین اخبار

استان اصفهان منظر فرهنگی بسیار غنی  دارد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمد حسن طالبیان در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری در تهران، با اشاره به اینکه میراث فرهنگی اصفهان در حوزه ملموس شامل آثار تاریخی و همچنین در حوزه میراث ناملموس شامل سنت‌ها، دانش سنتی و صنایع دستی است، اظهار کرد: اگر در این حوزه ها سرمایه گذاری کنیم موجب مطرح شدن میراث فرهنگی ایران در سطح جهانی خواهد شد.

وی افزود: تحقق این امر تنها در حوزه میراث نیست و همه نهادهای عمومی و شهرداری نیز باید کمک کرده و این ثروت را حفظ کنند تا در ادامه اشتغال را نیز به وجود آورد.

وی با بیان اینکه مسافرانی که به اصفهان می آیند قصد شناخت آثار تاریخی و صنایع دستی را دارند، گفت: طبیعت اصفهان و زاینده رود جزو جاذبه های طبیعی آن محسوب می شود. اصفهان یک منظر شهری و تاریخی است و تمامی شهرستان های آن نیز از اهمیت بسیاری برخوردار هستند، بنابراین در استان اصفهان با یک منظر فرهنگی بسیار غنی روبرو هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه گردشگری حفظ و مرمت درست بنا حائز اهمیت است، گفت: وظیفه داریم آن ها را نیز برای مسافران به درستی معرفی کنیم.

**زیرساخت های فرهنگی در استان اصفهان ایجاد می شود

معاون گردشگری استان اصفهان گفت: برای توسعه استان اصفهان نخست باید در زمینه زیرساخت های فرهنگی کار شود و در مرحله بعدی زیرساخت های فیزیکی و اقامتی مورد توجه قرار گیرد.

یارمحمدیان در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری اظهار کرد: برای توسعه استان اصفهان نخست باید در زمینه زیرساخت های فرهنگی کار شود و در مرحله بعدی زیرساخت های فیزیکی و اقامتی مورد توجه قرار گیرد. متاسفانه در حال حاضر در هر دو مورد مشکل داریم.

وی افزود: در رابطه با زیرساخت های فیزیکی حدود ۹۰ هتل در دست ساخت است و صدور مجوز برای فعالیت دفاتر آژانس های مسافرتی منجر به توسعه این زیرساخت خواهد بود.

وی با اشاره به جلسه ای که امروز با حضور وزیر و مسوولان برگزار شد گفت: بحث بر این بود که همه باید در این زمینه کمک کنیم، ولی متاسفانه در حوزه عملیاتی هیچ کمکی صورت نمی گیرد که در این قسمت باید کار شود. همه حوزه ها به خصوص در حوزه هایی که از لحاظ فرهنگی و فکری در رابطه با مردم هستند و بیشتر افرادی که بر روی مردم و اقشار مذهبی نفوذ دارند باید به گردشگری کمک کنند.

وی ادامه داد: با این وجود در همه حوزه پیشرفت هم داشته ایم ولی عقب ماندگی هایمان زیاد است بنابراین سرعتمان را در این زمینه ها باید بیشتر کنیم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا