پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

معافیت سربازی، دریچه ای به سوی توانمندسازی خانواده های تحت حمایت 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان گزارشی از وضعیت معافیت سربازی فرزندان مددجو در سال جاری ارائه کرد.

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، جلال یزدانی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد، بابیان اینکه این نهاد به‌منظور توانمندی خانواده‌های تحت حمایت خدمات متفاوتی ارائه می‌دهد، گفت: یکی از اقدامات امداد در این زمینه ارائه تسهیلات معافیت سربازی به‌منظور کمک به امرارمعاش خانوارهای مددجو است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبات مجلس  شورای اسلامی در نه ماهه امسال ۴۵۶ نفر  از فرزندان مددجو از تسهیلات معافیت سربازی بهره مند شدند، افزود:حدود ۱۵۷ نفر از خدمت سربازی معاف و ۲۹۹ نفر نیز به نزدیک‌ترین مکان خدمتی محل سکونت خود منتقل شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان بابیان اینکه یکی از خدمات این نهاد حمایت از همسر و فرزندان سربازان نیازمند است گفت: این موضوع مشروط به نداشتن درآمد و تایید نیازمندی آن‌ها از سوی کمیته امداد است و از این طریق حمایت از خانوار تا پایان دوره خدمت سربازی سرپرست  ادامه خواهد داشت.

یزدانی در پایان هدف از اجرای این طرح را کمک به وضعیت اقتصادی و توانمندسازی خانوارها دانست و افزود: مهم‌ترین گروه‌های هدف،فرزندان پسر خانوارهای زنان سرپرست خانواری است که پس از معافیت سربازی  برای  ورود به بازار کار و کسب درآمد می‌تواند از تسهیلات حرفه‌آموزی و اشتغال کمیته امداد استفاده کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا