پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

بصیرت کارکنان ، ویژگی مهم نیروی انتظامی است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان،سردار “مهدی معصوم بیگی” در آئین افتتاحیه هفته دوم از مرحله ششم دوره بصیرت مدیران میانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: خداوند در سوره اسراء می فرماید: ما فرزند آدم را گرامی داشتیم، او را از خیلی مخلوقات برتری دادیم و بر دریا و خشکی مسلط کردیم ، و در ادامه می فرماید:اما نامه عمل بعضی از این افراد را به دست راست و بعضی را به دست چپشان می دهیم .

وی افزود: فلسفه وجودی خلقت انسان نیز همین بوده که بتواند مسیر کمال را طی کند و به مرحله “عند ربهم یرزقون” دست یابد و این کار با داشتن بصیرت کامل و خیرخواهی و خدمت به مردم و مجاهدت در راه خدا محقق می شود.

فرمانده انتظامی استان در ادامه به سخن امام راحل در مورد اینکه “ملاک حال فعلی افراد است” اشاره کرد و اظهار داشت: بعضی انسان ها ممکن است در مسیر زندگی خود خدمات شایسته ای انجام داده باشند اما در حال حاضر باید دید چه شرایطی دارند و آیا همراه انقلاب و نظام هستند؟، تهدید های دشمن را می شناسند؟ و از نظام و ارزش های آن دفاع می کنند؟ یا اینکه فقط به صرف داشتن سوابق انقلابی گذشته به دنبال مطرح کردن خود هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بسیاری از افراد عادی جامعه از بصیرت بالایی برخوردارند اظهار داشت: بی بصیرتی انسان عادی و غیر عادی و مسئول و غیر مسئول نمی شناسد به طوری که از صدر اسلام تا کنون بی بصیرتی بسیاری از خواص را گرفتار کرده است.

فرمانده انتظامی استان تشخیص بهنگام راه حق از باطل را یکی از خصوصیات افراد بابصیرت برشمرد و بیان داشت: نمونه تاریخی افرادی که نتوانستند به موقع راه درست را تشخیص دهند گروه توابین هستند که اگر چه بعد از واقعه عاشورا پشیمان شده، با دشمنان جنگیدند و کشته شدند اما این حرکت آنها هیچ تاثیری نداشت در حالی که اگر به موقع راه را تشخیص می دادند و به یاری امام حسین (ع) می شتافتند شاید جریان کربلا به گونه ای دیگر رقم می خورد.

وی افزود: امروز مهمترین شاخصی که می توانیم به وسیله آن راه را گم نکنیم توجه و عمل به فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و بایستی فرمایشات ایشان را نصب العین خود قرار دهیم.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه نیروی انتظامی به بصیرت بیشتر نیاز دارد اظهار داشت: از آنجا که ذاتاً در ماموریت های این نیرو آسیب وجود دارد بایستی مرتب از خودمان مراقبت کنیم، تقوا داشته باشیم و بر نفس خود غلبه کنیم و رفتار ما نیز بایستی متفاوت تر از دیگران باشد.

وی تاکید کرد: نیروهای انتظامی می بایست مسیر تقوا را بهتر از دیگران دنبال کنند چرا که فقط در سایه تقوای الهی، توکل و توسل و داشتن بصیرت می تواننداز سختی ها و شدائد انجام ماموریت عبور کنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا