پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

دستگیری زمین خوار میلیاردی در گلپایگان/پلمب ۳ باغ تالار متخلف در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان،سرهنگ “حسین بساطی”  اظهار داشت: در راستای مبارزه با پدیده زمین خواری و برخورد جدی با افراد سودجو و فرصت طلب ماموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان گلپایگان  در پی کسب خبری مبنی بر تصرف منابع طبیعی و اراضی ملی شهرستان و در راستای اجرای احکام صادره از سوی مرا جع قضائی،  به همراه ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی به منظور رفع تصرف به منطقه مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران با حضور در منطقه ، قطعه زمینی به مساحت ۴ هزار و ۱۴  متر مربع را که توسط یک زمین خوار تصرف شده بود  را رفع تصرف کردند.

سرهنگ بساطی با بیان اینکه ارزش این قطعه زمین یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون است گفت: در این رابطه قطعه زمین متصرف شده به اداره منابع طبیعی بازگردانده شده و متهم اصلی پرونده نیز دستگیر و همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

**دستگیری سارقان داخل خودرو با ۵۰۰ میلیون ریال سرقت

 دو سارق حرفه ای که اقدام به سرقت قطعات داخل خودرو می کردند در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی استان دستگیر و به سرقت به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال اعتراف کردند.

سرهنگ “ستار خسروی ” رئیس پلیس آگاهی استان با اعلام این خبر  گفت: در پی شکایت تعدادی از  شهروندان مبنی بر سرقت قطعات داخل خودرو آنها ، موضوع شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی  افزود:با بررسی کارآگاهان مشخص شد دو سارق با پرسه زنی در سطح شهر خودرو هایی که ایمنی لازم را نداشتند را شناسایی و اقدام به سرقت از داخل و صندوق عقب خودرو های پارک شده در کنار خیابان می کنند که  با انجام تحقیقات و اقدامات پلیسی ویژه سرانجام این دو سارق شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در تحقیقات صورت گرفته سارقان به چندین فقره سرقت از داخل خودرو همشهریان به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال اقرار کردند،افزود: براساس اعترافات متهمان، آنان بیشتر خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی و دزدگیر را شناسایی و از آنها سرقت می کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه سارقان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند، گفت: توصیه ما به شهروندان این است که هنگام ترک خودرو خود دقت کنند ،درها و شیشه ها کاملا بسته باشد و اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر ،سوئیچ مخفی ،قفل فرمان و قفل سوئیچی و یا قفل پدال و سایر وسائل بازدارنده مجهز و وسایل شخصی  مانند کیف، اسناد، وجوه نقد  و مدارک با ارزش  را داخل خودرو، به ویژه روی صندلی و در معرض دید قرار ندهند.

**عدم توجه به جلو یک کشته و یک مجروح بر جای گذاشت

رئیس پلیس راه استان از واژگونی یک دستگاه کامیون بنز در محور کوهپایه به سمت اصفهان خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری”  گفت: ساعت ۵ صبح روز گذشته در پی واژگونی کامیون بنز در محور کوهپایه ، بلافاصله عوامل گشت پلیس راه اصفهان نایین به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام مسئول عنوان داشت: در بررسی انجام شده مشخص گردید کامیون بنز در حال عبور از این مسیر واژگون می شود که متاسفانه راننده به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و یک سرنشین آن مجروح که به بیمارستان منتقل می گردد.

سرهنگ پورقیصری افزود: با بررسی های کارشناسان پلیس راه استان علت وقوع تصادف ، عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده کامیون بنز اعلام شد.

رئیس پلیس راه استان در ادامه از رانندگان خواست در هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد خودداری کرده و با دقت کامل به امر رانندگی توجه و از رانندگی در شرایط خستگی و خواب آلودگی جدا پرهیز نمایند.

**کشف بیش از یک تن عسل تقلبی در نجف آباد

 فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از دستگیری فردی که اقدام به تولید عسل تقلبی می کرد خبر داد و گفت: در بازرسی از محل بیش از یک تن عسل تقلبی کشف شد.

سرهنگ ” محمد رضا خدادوست”  اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در منزل خود در شهرستان نجف آباد اقدام به تولید عسل تقلبی می کند ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پس از انجام تحقیقات و بررسی های لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع، ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از منزل متهم بیش از یک تن عسل تقلبی به همراه تعدادی دستگاه تولید مواد اولیه را کشف کردند.

سرهنگ خدا دوست خاطر نشان کرد: در این عملیات متهم اصلی پرونده نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

**سوء استفاده ۲۵۰ شبکه فارسی زبان ضد انقلاب از ضعف سواد رسانه ای

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر گفت: دشمن با راه اندزای ۲۵۰ شبکه فارسی زبان ضد انقلاب از ضعف سواد رسانه ای مردم سوء استفاده کرده و اقدام به تولید محتوا و جنگ تبلیغاتی علیه نظام جمهوری اسلامی می کند.

 سرهنگ “حسن میرحیدری ” درجمع نمازگزاران نماز جمعه  این هفته خمینی شهر با بیان اینکه امروزه بی سواد کسی نیست که سواد خواندن و نوشتن بلد نیست افزود: در قرن بیست و یکم ، بی سواد کسی است که سوادهای مختلفی از جمله سواد رسانه ای، سواد عاطفی، سواد ارتباطی ، سواد مالی ، سواد فرهنگی _ تربیتی ، سواد مالی و سواد ارتباطی نداشته باشد.

سرهنگ میرحیدری با اشاره به اینکه ضعف سواد رسانه ای در کشور باعث به وجود آمدن آسیب های جدی در بین جوانان شده است  گفت: مهارت سواد رسانه ای به انسان تفکر انتقادی و رویکرد سنجشگرانه به مسائل می دهد به طوری که علاوه بر ظاهر هر کاری به باطن آن نیز توجه می کند.

وی با اشاره به صرف هزینه های زیاد دشمن در جنگ رسانه ای علیه ملت ایران افزود: امروزه دشمنان با راه اندازی ۲۵۰ شبکه فارسی زبان قصد دارند  از ضعف مهارت سواد رسانه ای ما استفاده و اقدام به تولید محتوا  و جنگ تبلیغاتی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ، اعتقادات، ارزشها  و  فرهنگ ما می کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهربا بیان اینکه سواد رسانه ای جزئی از بصیرت ،بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: بصیرت به معنای داشتن چشمی تیزبین است که با آن چشم فرد می تواند اعماق و درون مسائل را ببیند و به اهداف ، روش ها، سیاست هاو نیات دشمن پی ببرد.

سرهنگ میرحیدری در پایان تصریح کرد: به حمد الله ملت موءمن، بصیر و لحظه شناس ایران تاکنون با اطاعت پذیری از ولایت مطلقه فقیه نگذاشته اند که دشمنان هیچ غلطی کنند و این بار نیز در راهپیمائی ۲۲ بهمن نشان خواهند داد که حافظ ارزشهای ناب اسلامی و خون شهداء و مطیع و پشتیبان ولایت فقیه هستند.

**پلمب ۳ باغ تالار متخلف در اصفهان

 با اجرای طرح نظارت بر واحد های صنفی تالار و باغ تالار توسط ماموران پلیس امنیت عمومی استان ، ۳ باغ تالار به علت عدم رعایت مقررات مربوطه در شهر اصفهان پلمب شدند.

سرهنگ “محمد حسن اسماعیلی” سرپرست پلیس امنیت عمومی استان در تشریح این خبر  گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی ، طرح بازدید و کنترل واحد های صنفی تالار و باغ تالار در شهر اصفهان توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس به اجرا گذاشته شد.

وی اظهار داشت : در همین راستا ماموران طی این طرح از ۲۳۰ واحد صنفی بازدید کردندکه در پایان ۳ واحد باغ تالار به علت عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمب شدند.

این مقام مسئول از صدور اخطاریه پلمب برای ۵ واحدصنفی دیگر خبر داد و گفت: همچنین از متصدیان ۵۲ واحد دیگر نیز تعهد کتبی گرفته شد.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا