شهر و جامعهعناوین اخبارمسکن و عمران

نزدیک به ۳۰% اعتبارات و عملیات ۳۰% پروژه در استان جزء حوزه راه و شهرسازی / راه و شهرسازی به علت ارتباط مستقیم بازندگی مردم مجموعه ای ارزشمند است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان دکتر محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان در جلسه شورای حمل و نقل و مسکن استان گفت : راه و شهرسازی  به لحاظ وزن و بودجه هزینه شده در آن که  شامل صرف هزینه ۳۰ درصد بودجه استان بر روی پروژه های اساسی این مجموعه  است و از طرفی ارتباط مستقیم اقدامات  آن با زندگی مردم دارد  مجموعه ای ارزشمند و با اهمیت است.

وی در ادامه گفت :  تشکیل ستاد بازآفرینی شهری جهت احیای بافت فرسوده و برای حفظ و نگهداری سرمایه های فرهنگی و اجتماعی همچون کارخانه ریسباف ضروری است.

استاندار اصفهان افزود: فرودگاه اصفهان در شان شهر و مردم اصفهان نیست و توسعه آن می تواند بر  بهبود صنعت توریسم ، وصل کردن مستقیم استان  به پایتخت کشور های جهان وافزایش آمد و شد هیات های بزرگ اقتصادی و صنعتی به استان تاثیر بسزایی داشته باشد.

مهرعلیزاده در ادامه بر کاهش بروکراسی های اداری و رفع کمبود مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی و تسریع پروژه های آزاد راهی و ریلی استان بخصوص پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران تاکید کرد.

حجت اله غلامی مدیر کل راه و شهرسازی استان و رییس شورای حمل و نقل و مسکن استان در این نشست با اشاره به اینکه استان اصفهان ۱۰۷ شهر و بیش از ۱۱ هزار کیلومتر انواع راه داردگفت:   به لحاظ موقعیت جغرافیایی  و قرار گیری در مرکزیت کشور و همجواری با ۹ استان تحت فشار بیش از حد حمل ونقل برون شهری است و برای کاهش این فشار باید به سمت حمل و نقل ریلی پیش رفت .

وی با تشریح سیاست های وزارت راه در ۲ بخش استفاده بهینه از پتانسیل های حمل و نقل استان در بخش های هوایی، ریلی و جاده ای بر قطار سریع السیر اصفهان ـ تهران و بندر خشک تاکید و به کاهش شدت مصرف انرژی در ساختمان و حمل و نقل اشاره کرد و گفت: در بخش ساختمان ، استفاده از فن آوری های نوین و در حوزه حمل و نقل نوسازی ناوگان و انتقال حمل و نقل از جاده به ریل مد نظر وزارتخانه راه و شهرسازی است.

رییس شورای حمل و نقل و مسکن استان با اشاره به وظایف متعدد راه و شهرسازی دراستان اضافه کرد جذب نزدیک به ۳۰% اعتبارات و عملیات ۳۰% پروژه ها در استان جز این حوزه است.

وی همچنین تاکید کرد به غیر از ریسباف دو کارخانه سیلو و نختاب جزءمیراث صنعتی استان می باشد  در کمیسیون ماده ۵ با کاربری خدماتی فرهنگی مصوب شد تا از تخریب آنها جلوگیری شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان با تاکید بر ارتقاء کیفی شهر اصفهان گفت : جابه جایی پادگان های داخل شهر و جلوگیری از تغییرکاربری آنها به کاربری مسکونی و همچنین تدوین برنامه بازآفرینی در سطح استان از طریق برنامه های بازآفرینی شهری و اعتبارات مورد نیاز از برنامه های مورد پیگیری مجموعه راه و شرسازی است .

گفتنی است هریک از مدیران کل ادارات زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان به ایراد نقطه نظرات خود پرداختند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا