اقتصاد پرداخت و بانکعناوین اخبار

تلاش بانک مرکزی برای رفع نگرانی بانک های خارجی در همکاری با ایران

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا، «حمید تهرانفر» امروز(شنبه) در دومین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا افزود: ایران هراسی در حوزه بانکی همچنان ادامه دارد که در حال رفع آن هستیم.
وی با بیان اینکه در بخش مبارزه با پولشویی، ضوابط قانونی را در کشور طراحی کرده ایم؛ ادامه داد: به نظر می رسد این ضوابط قانونی منطبق با استانداردها و قوانین بین المللی باشد؛ البته از صندوق بین المللی پول نیز درخواست کردیم مقررات ما را بازخوانی کرده و نظر خود را اعلام کند.
معاون بانک مرکزی افزود: صندوق بین المللی پول فرصتی به ما داده تا نظرش را در سال ۲۰۱۸ میلادی صادر کند.
تهرانفر اظهار داشت: همچنین درخواست کردیم مرجع بین المللی مناسبی مانند IMF(صندوق بین المللی پول) اظهارنظر کند تا نگرانی بانک های سایر کشورها رفع شود.
وی، از تشکیل کمیته های ویژه در بانک مرکزی و مجلس شورای اسلامی زیرنظر مدیران ارشد خبر داد و گفت: این کمیته ها در حال بررسی موارد و امور هستند.
تهرانفر با بیان اینکه در مورد CFD (قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم) ضوابطی را طراحی کرده ایم، گفت: این مقررات به مجلس و شورای نگهبان ارائه شده است اما برخی نظرات و تغییرات سبب شد تا دوباره به مجلس بازگردد.
تهرانفر گفت: چند سالی است بانک های ما در فهرست تحریم ها قرار داشتند و با اجرای برجام این مشکل رفع شد؛ در همین حال بانک ها بسیار علاقه مندند که خود را با استانداردهای بین المللی تطبیق دهند و بانک مرکزی نیز به دنبال دستیابی به این استانداردهاست.
وی گفت: بر اساس ضوابطی که کمیته بال سوئیس اعلام کرده، باید ضوابط بال ۲ و ۳ را آمیخته کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا