پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری کارگاه «کاریکاتور، به وقت انقلاب»/معرفی هنرمند کاریکاتوریست وحید شریفی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، در این برنامه که در ساعت ۱۶ روز سه شنبه ۱۰ بهمن ماه ۹۶ با حضور اعضای خانه کاریکاتور اصفهان در خانه هنرمندان این شهر برگزارمی‌شود الهام دزفولیان به ارائه مطالبی در خصوص انقلاب می‌پردازد.

این مطالب با عنوان آدم‌های قدیم، آدم‌های جدید، روایت‌های دیدنیِ کارتونیست‌ها روی جلد مجلات و کاغذ نشریات سال‌های انقلاب، اینجا صدای کاریکاتور است به وقت سالِ صفر ارائه می‌شوند و به نوعی کاریکاتور سالهای انقلاب و پس از آن را مورد بررسی قرارمی‌دهد.

معرفی هنرمند کاریکاتوریست وحید شریفی

وحیدشریفی یکی از کاریکاتوریست‌های جوان عضو خانه کاریکاتور حوزه هنری استان اصفهان است که متولد ششم مرداد ۱۳۵۶ در اصفهان می‌باشد، این هنرمند سالهاست که به عنوان یکی از اعضای فعال خانه کاریکاتور اصفهان مشغول به فعالیت است.

وی که عضو مرکز توسعه هنرهای تجسمی ایران، عضو انجمن صنفی روزنامه نگاران اصفهان، مدیر مسئول و صاحب امتیاز کانون آگهی و تبلیغات آبنوس و مدرس دپارتمان هنر دیجیتال اصفهان است فعالیت خود را در زمینه طراحی و نقاشی از ۱۳۷۰ آغاز کرد.

شریفی در سال ۷۳ به کارتون و کاریکاتور روی آورد و در سال ۷۸ نیز فعالیت در عرصه گرافیک را تجربه کرد و در سال ۸۱ به فعالیت در عرصه طنز، کارتون و کاریکاتور مطبوعاتی پرداخت.

این هنرمند کاریکاتوریست در بیش از هفتاد نمایشگاه گروهی در زمینه های نقاشی، طراحی، کاریکاتور، گرافیک و عکس مشارکت داشت و نمایشگاه‌های انفرادی خود را نیز با نمایشگاه نقاشی-عکس در تیر ۸۷ در موزه هنرهای معاصر اصفهان آغاز کرد. وی همچنین در همان سال نمایشگاهی در کاشان ، شهرضا در زمینه نقاشی و عکس برگزار کرد و در زمینه آرم و لوگو نیز در اردیبهشت ۸۸ نمایشگاهی را در نگارخانه حوزه هنری کاشان برگزار نمود، این هنرمند جوان در عرصه کاریکاتور چهره نیز دو نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر اصفهان و خانه هنرمندان ایران در تهران برگزار کرد و در عرصه کاریکاتور ژورنالیستی نیز هم اکنون (بهمن ۹۶) در گالری نقش خانه حوزه هنری آثار خود را به نمایش گذارده است.

وی همچنین داور بسیاری از مسابقات کاریکاتور دانشجویی در اصفهان و خراسان شمالی بوده است که نخستین داوری وی به تیر۸۲ در مسابقات فرهنگی هنری دانشجویان سمیه نجف آباد بازمی گردد و آخرین داوری آثار کاریکاتور توسط او به شهریور امسال (۹۶) در دومین مسابقه چلگی کارتون، حوزه هنری خراسان شمالی مربوط می‌شود.

شریفی در زمینه انتقال آموخته‌های خود به دیگران نیز ورک شاپ‌های رنگ آمیزی دیجیتال کاریکاتور، ورکشاپ دوودل آرت ، ورکشاپ دوودل آرت با موضوع خلیج فارس را درخانه کاریکاتور اصفهان برگزار نموده است.

این هنرمند فعال در زمینه کاریکاتور مطبوعاتی با نشریات کتاب سال گل آقا، مجله خط خطی، مجله اصفهان نیمروز، مجله همشهری جوان، روزنامه شرق، روزنامه اعتماد، روزنامه اصفهان امروز، روزنامه بی قانون، روزنامه اصفهان زیبا، روزنامه نصف جهان و… همکاری داشته است.

این کاریکاتوریست اصفهانی در بسیاری از مسابقات کاریکاتور نیز برگزیده شده است که از آن میان می توان به

جشنواره سراسری کاریکاتور هشتاد و یک اصفهان با موضوع پیشگیری از اعتیاد، برگزیده جایزه جشن تولد گل آقا در سال ۸۳ ، برگزیده پنجمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های داخلی استان اصفهان  مهر۸۹، برگزیده ششمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های داخلی استان اصفهان آبان۹۰، برگزیده هفتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های داخلی استان اصفهان مرداد ۹۱، برگزیده دهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی استان اصفهان مرداد۹۶ اشاره کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا