پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

دستگیری عامل آتش زدن عمدی خودروهای شهروندان اصفهانی/انتشار تصاویر خصوصی توسط همکلاسی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی  پلیس اصفهان،سرهنگ ” حسن یاردوستی ” با اعلام این خبر اظهار داشت : در پی اعلام شکایت و تعدادی از شهروندان مبنی بر حریق عمدی خودرو شخصی خود موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت .

وی ادامه داد ماموران با انجام تحقیقات علمی گسترده و یک سری اقدامات تخصصی پلیسی سرانجام موفق شدند هویت فرد شروری که مرتکب این عمل مجرمانه شده بود را شناسایی کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد : ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه فرد مذکور را که دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی دادند.

سرهنگ یاردوستی با بیان اینکه متهم ۴۶ ساله و دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه سرقت ، تخریب و حریق عمدی است اظهار داشت: در بازرسی از منزل وی تعدادی از اقلامی که با آن آتش سوزی ها صورت گرفته بود کشف و متهم به تمامی حریق های صورت گرفته توسط خود اعتراف کرد .

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه پلیس اصفهان اشرافیت بالایی بر تحرکات مجرمان و افراد شرور دارد بیان داشت: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و هرگز اجازه نخواهد داد عده ای شرور و قانونشکن آسایش و آرامش مردم را بهم بریزند.

**انهدام باند سارقان میلیاردی داخل خودرو در کاشان

 فرمانده انتظامی شهرستان کاشان ازشناسایی ودستگیری اعضای یک باند هفت نفره سارقان داخل خودرو و کشف یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ “علی پورکاوه ”  اظهار داشت : در پی وقوع چندین مورد سرقت داخل خودرو و قطعات خودرو در شهرستان کاشان بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت .

وی افزود: ماموران پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند اعضای یک باند هفت نفره را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت : افراد دستگیر شده در بازجوئی های تخصصی بعمل آمده به سرقت یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اموال از خودروی شهروندان کاشانی اعتراف کردند .

سرهنگ پورکاوه اظهار داشت : در این رابطه پرونده تشکیل و همه متهمان جهت انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان به شهروندان توصیه کرد ، خودروی خود را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنید ، از قرار دادن اموال با ارزش روی صندلی خودرو و در معرض دید همگان قرار ندهید و حتی الامکان از پارک خودرو در مکان های تاریک و خلوت خودداری کنید .

**کشف ۱۲۰ راس دام سرقتی در گلپایگان

 فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از دستگیری اعضای یک باند ۴ نفره سارقان احشام و کشف ۱۲۰ راس دام سرقتی خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی” گفت: در پی وقوع سرقت ۱۲۰ راس دام در شهرستان گلپایگان شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت وی‍ژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند یک سارق را که غیر بومی و اهل یکی از استان های کشور بود شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کنند.

سرهنگ بساطی با اشاره به اینکه فرد دستگیر شده به سرقت ۱۲۰ راس دام با همدستی ۳ سارق دیگر اعتراف کرد بیان داشت : ماموران پس از کسب نیابت قضائی به آن استان اعزام و ۳ سارق دیگر را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی اضافه کرد : در این رابطه پرونده تشکیل و همه متهمان جهت انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان در پایان از مالکان احشام خواست : محل نگهداری احشام را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنید ، از ورود افراد غریبه که تحت عنوان مشتری دام به شما مراجعه می کنند به محل نگهداری احشام خودداری  و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

**دستگیری کلاهبرداران از شرکت های بیمه در اصفهان

 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری اعضای یک باند ۱۵ نفره که با ایجاد تصادفات ساختگی مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از شرکت های بیمه کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد .

سرهنگ “جهانگیر کریمی”  گفت: در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه افرادی با ایجاد تصادفات صوری و ساختگی اقدام به کلاهبرداری از شرکت های بیمه در شهرستان “برخوار” می کردند بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام یک سری کارهای تخصصی موفق شدند ۵ نفر از اعضای این باند را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: افراد دستگیر شده در بازجویی های پلیس به کلاهبرداری ۱۰ میلیارد ریالی از شرکت های بیمه با ایجاد تصادفات ساختگی و  با همکاری ۱۰نفر دیگر اعتراف کردند.

سرهنگ کریمی با اشاره به دستگیری ۱۰ متهم دیگر این پرونده اظهار داشت: همه متهمان برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در پایان با اشاره به اینکه دیگر ابعاد این پرونده در حال بررسی است از عموم مردم خواست؛ هر گونه موارد مشکوک را در اسرع وقت از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا پیگیری های لازم انجام  و از وقوع انواع جرایم پیشگیری شود.

**انتشار تصاویر خصوصی توسط همکلاسی

دانش آموز ۱۴ ساله ای که تصاویر شخصی و خصوصی همکلاسی خود را در فضای مجازی منتشر کرده بود توسط ماموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی ” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان  بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر شخصی فرزندشان کرده بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای اصفهان قرار گرفت.

سرهنگ مرتضوی افزود: با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی متهم که همکلاسی شاکی بود شناسایی و دستگیر شد.

وی تصریح کرد:متهم به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را افزایش تعداد اعضای کانال خود عنوان داشت.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این رابطه پرونده تشکیل و فرد دستگیر شده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ مرتضوی در پایان افزود: مطابق ماده۱۷قانون جرائم رایانه ای هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.

**قاچاقچی حرفه ای مواد افیونی ناکام شد

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از شناسایی و دستگیری یک قاچاقچی حرفه ای مواد افیونی و کشف ۵۵ کیلوگرم تریاک خبر داد.

سرهنگ “علی پورکاوه ”  اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان کاشان حین کنترل خودروهای ورودی به این شهرستان به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی افزود: ماموران طی بازرسی از خودرو مذکور مقدار ۵۵ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای داخل خودرو جاسازی شده بود کشف کردند.

سرهنگ پورکاوه بیان داشت : در این رابطه پرونده تشکیل و متهم پس از تشکیل پرونده جهت اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان خاطر نشان کرد : برخورد با عاملان و توزیع کنندگان مواد مخدر بصورت ویژه در دستور کار نیروی انتظامی است و پلیس هرگز اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.

**کشف ۲۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق درسمیرم

 فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از کشف یک محموله کالای قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال و دستگیری یک نفر خبر داد.

سرهنگ “سهراب قرقانی”  اظهار داشت: ماموران ایست وبازرسی شهید رئیسیان شهرستان سمیرم حین کنترل خودروهای عبوری مسیر سمیرم به شهرضا به یک دستگاه سواری ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند .

این مقام انتظامی بیان داشت : در بازرسی ازاین خودرو تعداد ۹۳۰ ثوپ بلوز زنانه خارجی قاچاق کشف شد.

قرقانی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه اظهار داشت : ارزش محموله کشف شده ۲۰۰ میلیون ریال اعلام شده است .

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان افزود : باتمام ظرفیت و توان عملیاتی با قاچاقچیان کالا برخورد قاطع و قانونی می شود و اجازه فعالیت به آنان داده نمی شود.

**سارقان حرفه ای احشام به سرقت ۴۰۰ راس دام اعتراف کردند

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری اعضای یک باند ۳ نفره سارقان احشام و کشف ۴۰۰ راس دام سرقتی خبر داد.

سرهنگ “ستارخسروی”  گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت احشام در منطقه شرق شهر اصفهان بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند سارقان را شناسایی و هنگامی که قصد سرقت از یک دامداری را داشتند در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کنند.

سرهنگ خسروی با اشاره به اینکه این سارقان با تخریب دیوار دامداری ها و ضرب و شتم نگهبانان با استفاده از یک وانت و یک کامیونت احشام را سرقت می کردند، بیان داشت: افراد دستگیر شده در بازجویی های علمی و تخصصی پلیس به سرقت ۴۰۰ راس دام از منطقه شرق شهر اصفهان اعتراف کردند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در این عملیات ۲ دستگاه خودرو توقیف و سارقان به منظور اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان به دامداران توصیه کرد: محل نگهداری احشام خود را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنند، افراد ناشناس که تحت عنوان مشتری دام به شما مراجعه می کنند را به محل نگهداری احشام راه ندهید و در صورت مشاهده پرسه زنی افراد مشکوک و یا هر مورد مشکوکی در اطراف محل نگهداری احشام بلافاصله با پلیس تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهید.

**کشف بیش از یک میلیارد ریال اسباب بازی قاچاق در نائین

 فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف یک محموله اسباب بازی خارجی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد”  گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی “شهید رئیسیان” شهرستان نائین هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از این خودرو ۳۰۰ کارتن انواع اسباب بازی خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد که خودرو و محموله توقیف شدند.

سرهنگ کاظم زاد با اشاره به دستگیری راننده در این زمینه اظهار داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا زمینه رکود اقتصادی و افزایش بیکاری را فراهم می کند که از عموم مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار مربوطه را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا