تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

استاندار اصفهان در دیدار سفیر روسیه خواستار همکاری های بیشتر اصفهان و سن پترزبورگ شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در دیدار سفیر روسیه در ایران با ایشان اظهار امیدواری نمود که این سفر نتایج خوبی را در خصوص استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل ها دو کشور برای ارتقای سطح روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و بویژه استان های اصفهان و سن پترزبورگ داشته باشد.
محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه روسیه سوابق، همراهی و همکاری های بسیار ارزشمندی از ابعاد مختلف سیاسی و اقتصادی و … با جمهوری اسلامی ایران دارد، افزود: جمهوری اسلامی ایران هم از ابعاد تاریخ و فرهنگ و اقتصاد سوابق درخشان و سرافرازی دارد و این دو موضوع این امکان را فراهم می آورد که در زمینه های مختلف همکاری ها را به سطح بالاتر ارتقا دهد.
استاندار اصفهان با اشاره به تغیییرات صورت گرفته در نمایندگی وزرات خارجه در اصفهان، افزود: هدفگذاری ها برای توسعه روابط ، روشنتر از گذشته شده و برنامه های دقیق اجرایی تدوین شده است که امیدواریم با حضور سرکنسول جدید روسیه در اصفهان بتوانیم موارد را به خوبی به پیش ببریم.
مهرعلیزاده کمیسیون های همکاری های مشترک بین دو کشور را بسیار مهم خواند و افزود: سفر های مقامات باید با صاحبان صنایع و تجار صورت گیرد تا نتیجه گیری های خوبی بهمراه داشته باشد.
استاندار اصفهان بر ارتباط نمایندگی وزارت خارجه با اتاق بازرگانی و تجار تاکید کرد و افزود: امیدواریم که این کمیسیون همکاری های مشترک ، هم برای ایران و هم برای اصفهان موثر باشد.
وی به موضوع برجام اشاره کرد و افزود: برجام یک معاهده ی بین المللی است و هیچ کشوری اجازه ی بر هم زدن آن را ندارد و امریکا در این خصوص اشتباه بزرگی را مرتکب شده است و مردم امریکا تاوان این اشتباه را خواهند داد.
محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه صلح و ثبات در منطقه مستلزم پایبندی به این تعهد بین المللی است، افزود: هیچکس حق ندارد شرایطی را فراهم کند که نا امنی حاکم شود و باید از این امنیت نگهبانی و نگهداری نماییم.
استاندار اصفهان ادامه داد: خوشبختانه روسیه و ایران در خصوص سوریه و تهدیدات آن ایستادگی خوبی کردند که این روابط موجب شده تا ریشه تروریسم تا حد زیادی در منطقه خشکانده شود.
محسن مهرعلیزاده اظهار امیدواری نمود که دولت امریکا متوجه اشتباه خود باشند و هزینه های زیادی را برای ملت امریکا و سایر کشورها ایجاد نکنند.
استاندار اصفهان به موضوع گردشگری اشاره کرد و افزود: بخش قابل توجهی از دیدگاه های اجرایی مدیریت استان معطوف به گردشگری است و باید امکاناتی فراهم شود که در سریعترین زمان ممکن پرواز مستقیم بین اصفهان و سن پترزبورگ برقرار شود چرا که تاثیر بسزایی در توسعه همکاری ها بین این دو شهر بویژه در زمینه گردشگری دارد.
وی با تاکید بر ضرورت تقویت همکاری بین اتاق بازرگانی اصفهان و روسیه گفت: برای استفاده طرفین از ظرفیت های یکدیگر باید زمینه برقراری ارتباط مستقیم بین اتاق های بازرگانی اصفهان و روسیه فراهم شود.
مهرعلیزاده برگزاری هفته فرهنگ و هنر اصفهان در شهر سن پترزبورگ را نیز خواستار شد و ابراز امیدواری کرد که این رویداد فرهنگی با تلاش سرکنسول جدید روسیه در اصفهان، در سن پترزبورگ روسیه هرچه سریعتر انجام شود تا بتوان این خواهر خواندگی را به منصه ظهور و بروز برسانیم.
استاندار اصفهان توسعه همکاری فعالان صنعت گردشگری روسیه با فعالان این صنعت در اصفهان را ضروری خواند و از سفیر روسیه در تهران خواست برای فراهم کردن زمینه سفر فعالان صنعت گردشگری روسیه به اصفهان بمنظور تبادل نظر و انجام همکاری های مشترک شرایط لازم را فراهم نماید.
مهرعلیزاده همچنین بر ضرورت فراهم کردن زمینه همکاری اصفهان با موزه ‘آرمیتاژ’ سن پترزبورگ، برپایی نمایشگاه های مشترک فرهنگی، هنری و صنعتی در روسیه و اصفهان و تشکیل کمیته همکاری های مشترک بین این دو شهر تاکید کرد.
سفیر روسیه: ما با ایران در سوریه همسنگر و در مورد برجام همنظر هستیم
سفیر روسیه هم در این دیدار هدف از سفر به اصفهان را معرفی سرکنسول جدید دانست و گفت: هماهنگی های دو کشور به خصوص در موضوع سوریه موجب شد که پدیده تروریسم و تهدیدات آن تا حد زیادی با شکست مواجه شود و ما با ایران در واقع در موضوع سوریه هم نظر و هم سنگر هستیم
لوان جاگاریان افزود: در موضوع برجام به شدت منتقد آمریکا هستیم و از مواضع جمهوری اسلامی ایران با قوت دفاع می کنیم و معتقدیم ایران به تعهدات خود کاملا پایبند بوده است.
سفیر روسیه در خصوص لغو روادید بین گردشگران ایران و روسیه قول مساعد داد و افزود: امیدواریم میزبان خوبی برای تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی روسیه باشیم .
وی ضمن استقبال از پیشنهادات استاندار اصفهان اظهار امیدواری نمود که مشکلات بانکی ایجاد شده به زودی برطرف گردد تا همکاری های دو کشور ارتقا یابد.
سفیر روسیه با اشاره به همکاری های رو به گسترش دو کشور بویژه در بخش اقتصادی گفت: چهاردهمین جلسه کمیسیون همکارهای اقتصادی مشترک ایران و روسیه روزهای ۵ و ۶ مارس (۱۴ و ۱۵ اسفند) در مسکو برگزار می شود و انتظار داریم که هیات بزرگی از تجار و فعالان اقتصادی ایران نیز در این نشست حضور یابند.
لوان جاگاریان با معرفی ‘بوریس بورمیستروف ‘ بعنوان سرکنسول جدید روسیه در اصفهان ابراز امیدواری کرد که وی بتواند در مدت حضورش در اصفهان زمینه توسعه همکاری های اصفهان و روسیه را بیش از پیش فراهم کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا