عناوین اخبار

گلکسی اس ۹ سامسونگ به ویژگی Intelligent Scan مجهز خواهد شد

 

هرچه به زمان رونمایی رسمی از گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس نزدیک‌تر می‌شویم، گمانه‌‍زنی‌ در مورد پرچم‌داران جدید سامسونگ در فضای مجازی شدت می‌گیرد. به دنبال افشای تصویر رندر از کهکشانی‌های ۲۰۱۸ این شرکت، به‌تازگی جزئیات جدیدی از ویژگی‌های احتمالی جانشین گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به ‏‌دست آمده است.

یکی از اعضای ارشد انجمن XDA در کالبدشکافی جدیدترین نسخه آزمایشی به‌روزرسانی اندروید اوریو برای فبلت گلکسی نوت ۸ در برنامه Settings، به قابلیتی با نام Intelligent Scan پی برده است. از آنجایی‌که جانشین گلکسی نوت ۷ و پرچم‌داران ۲۰۱۷ سامسونگ از سری گلکسی اس چنین قابلیتی ارائه نمی‌دهند؛ گمان می‌رود ویژگی مذکور به سری گلکسی اس ۹ مرتبط باشد. ضمن اینکه یک ویدیوی گرافیکی نیز در انجمن توسعه‌دهندگان XDA به اشتراک گذاشته شده است که نحوه‌ی عملکرد ویژگی Intelligent Scan را به نمایش می‌گذارد.

در این ویدیو، تنها اشاره می‌شود که قابلیت مذکور در شرایط نوری مختلفی عمل خواهد کرد؛ فرقی ندارد از ویژگی Intelligent Scan در پرچم‌دار جدید سامسونگ در روز یا در محیط تاریک به‌منظور احراز هویت استفاده کنید؛ این قابلیت، سیستم تشخیص چهره و اسکنر عنبیه را به‌منظور بهبود دقت و ایمنی در شرایط مختلف نوری با یک‌دیگر ترکیب می‌کند؛ هنوز مشخص نیست Intelligent Scan یک قابلیت مجزا برای احراز هویت کاربران است یا تنها می‌توان آن‌را یک ارتقاء برای سیستم تشخیص عنبیه به شمار آورد.

پیش‌تر اعلام شده بود پرچم‌داران گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس به حسگر سه‏‌بعدی مجهز می‌شوند؛ ممکن است قابلیت اسکن هوشمند به پیشرفت‌های سخت‌افزاری در کهکشانی‌های جدید سامسونگ وابسته باشد.

با اینکه ارائه‌ی سیستم تشخیص عنبیه در پرچم‌داران ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ سامسونگ، یک ویژگی متمایز نسبت به سایر گوشی‌های رده‌بالای اندروید برشمرده می‌شود؛ اما به دلیل استفاده از API اختصاصی، برنامه‌های بسیار کمی از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. در همین حال، سیستم تشخیص اثر انگشت به API سیستم‌عامل اندروید وابسته است و همین موضوع باعث می‌شود پشتیبانی از آن در برنامه‌های اندروید ممکن باشد.

براساس شنیده‌ها، سامسونگ قصد دارد پرچم‌داران جدید سری گلکسی اس را در تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفند) معرفی کند؛ جانشین گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸، یک روز مانده به برگزاری نمایشگاه MWC 2018 به نمایش گذاشته خواهد شد. در همین حال، هیچ‌یک از دو شرکت هواوی و ال‌جی تصمیمی برای رقابت با سامسونگ در کنگره جهانی موبایل ندارند و رونمایی از پرچم‌داران جدید خود را به تاریخ دیگری موکول کرده‌اند.

گلکسی اس ۹ سامسونگ با ۴ گیگابایت حافظه رم عرضه خواهد شد؛ این در حالی است که مدل «پلاس» به ۶ گیگابایت رم مجهز می‌شود و تنوع بیشتری خواهد داشت. گفته می‌شود پرچم‌دار ۵.۸ اینچی در دو مدل با ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه در دسترس قرار خواهد گرفت؛ نسخه پایه مدل ۶.۲ اینچی با ۶۴ گیگابایت حافظه عرضه می‌شود و دو نسخه دیگر آن با ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه قابل خرید هستند. حتی گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر عرضه مدل رده‌بالای گلکسی اس ۹ پلاس با ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد؛ سامسونگ، تولید حافظه‌های فلش ۵۱۲ گیگابایتی را آغاز کرده است و انتظار می‌رود پرچم‌دار جدیدش به این حافظه مجهز شده باشد.

تفاوت پرچم‏داران ۲۰۱۸ سامسونگ تنها به اندازه نمایشگر محدود نخواهد شد؛ حتی گفته می‌شود مدل ۶.۲ اینچی به دوربین دوگانه مجهز خواهد بود. البته جانشین گلکسی اس ۸ پلاس در صورت عرضه با دوربین دوگانه، اولین گوشی شرکت کُره‌ای مجهز به دو دوربین در پنل پشتی نیست؛ فبلت گلکسی نوت ۸ در اواخر سال گذشته با دوربین دوگانه افقی معرفی شد.

م:زومیت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا