پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

۱۱ پروژه زیربنایی  برق منطقه ای اصفهان با هزینه‌ای بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی برق منطقه‌ای اصفهان مهندس موسی رضایی در نشست مذکور ضمن تبریک این ایام شکوهمند اظهار داشت:این پروژه ها شامل توسعه قطر ۶۳/۲۳۰ کیلوولت اسلام آباد، احداث پستهای ۲۰/۶۳ کیلوولت دیزلخانه، سیار سنگبران و اتصالات مربوطه، سیار ناجی آباد کاشان، نیم پست ثابت حبیب آباد، سیار سفید دشت استان چهارمحال و بختیاری،چلگرد استان چهارمحال و بختیاری، توسعه پست ۲۰/۶۳ کیلوولت نقش جهان مبارکه، احداث خط ۲۳۰ کیلوولت اسلام آباد به کهندژ، ورود و خروج خط ۴۰۰ کیلوولت تیران در پست ۶۳/۴۰۰ کیلوولت فولاد مبارکه و تعویض کابل ۶۳ کیلوولت پست جنوب اصفهان (هزار جریب) است.

وی پیک بار شبکه در تابستان گذشته را ۴ هزار و ۳۸۱ مگاوات اعلام کرد و افزود: در حال حاضر برق منطقه‌ای اصفهان دارای ۳۰ پست انتقال برق، ۱۶۷ پست فوق توزیع و ۹ هزار و ۷۴۴ کیلومتر شبکه‌های فوق توزیع و انتقال است و ۸٫۵ درصد برق کل کشور را تولید و ۱۰ درصد برق کل کشور را مصرف می کند که متوسط رشد مصرف استان، سالانه ۴ درصد است.

مهندس موسی رضایی پیرامون چشم انداز ۱۴۰۴ این اداره، تصریح کرد: طی این چشم انداز برنامه‌هایی برای ایجاد زیرساخت‌های انتقال، تولید انرژی الکتریکی و ایجاد زیرساخت فوق توزیع چیده شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان با اشاره به توانایی خوب استان اصفهان با داشتن۳۰۰ روز آفتابی افزود: این استان مکان مناسبی برای توسعه زیربنای نیروگاه خورشیدی است و درتولید و جذب سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در کشور پیشرو و سرآمد است به طوری که مجوز احداث هشت نیروگاه خورشیدی در مجموع به ظرفیت ۲۴۰ مگاوات با سرمایه گذاری بخش خصوصی صادر شده است.

موسی رضایی افزود: از این تعداد ساخت یک نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی تا یک هفته آینده در اردستان آغاز می شود.

 

   اصفهان- چهار باغ بالا صندوق پستی ۹۴۸-۸۱۴۶۵ کد پستی ۸۱۷۳۷۵۱۳۸۷ دورنویس ۶۲۴۴۰۲۲-۰۳۱۱ تلفن ۹-۶۲۴۴۰۰۱-۰۳۱۱

وی  به اهمیت افزایش کمی و کیفی نیروگاه های خورشیدی با توجه به کمبود منابع آبی اشاره کرد وافزود: برای ساخت نیروگاه های خورشیدی به ازای هر مگاوات , ۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و زمینی به وسعت دو هکتار نیاز است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای اصفهان با اشاره به مصوبه تأمین۲۰ درصدی انرژی تجدید پذیر ادارات وسازمانها, همکاری دوسویه مسئولان در این زمینه را خواستار شد و افزود: هم اکنون از ظرفیت برخی از پشت بام مدارس و مساجد در اصفهان برای تولید انرژی خورشیدی با نصب پنل های خورشیدی استفاده می شود.

وی تصریح کرد: در حوزه انرژی‌باد نیز علاوه برنصب توربین‌ بادی ۶۶۰ کیلوواتی در منطقه صفه ، مطالعات دقیقی در حوزه اندازه‌گیری بادسنجی و امکان‌سنجی نصب نیروگاه بادی  در کلیه نقاط استان، انجام گرفته است.

مهندس موسی رضایی در پایان گفت: در حوزه نیروگاه‌های مقیاس کوچک CHP و CCHP نیز تاکنون ۱۰ نیروگاه مقیاس کوچک با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات در اصفهان به بهره‌برداری رسیده و با استفاده از سرمایه‌گذاران عمدتاً خصوصی تا پایان سال  ۹۷ظرفیت این نیروگاه‌ها به ۱۹۵ مگاوات می‌رسد.

شایان ذکر است همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر بهره برداری از ۱۱ پروژه زیربنایی برق منطقه ای اصفهان با هزینه‌ای بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا