پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

برپایی نمایشگاه عکس انقلاب اسلامی در امامزاده سلطان سیدعلی(ع) نایین

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، احمد جبلی اظهار داشت: همزمان با آغاز چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در راستای گرامیداشت دهه مبارک فجر نمایشگاه عکسی با عنوان انقلاب اسلامی در جوار حرم مطهر امامزاده سلطان سیدعلی(ع) نایین برپا می شود.

وی افزود: این نمایشگاه از ۱۲ بهمن لغایت ۲۲ بهمن ماه در رواق فاطمیه امامزاده سلطان سیدعلی(ع) نایین برای بازدید عموم مردم و زائران این امامزاده عظیم الشان دایر خواهد بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین ادامه داد: این نمایشگاه با همکاری حوزه علمیه آیت الله نایینی و همچنین آستان مقدس امامزاده سلطان سید علی(ع) برپا می شود.

احمد جبلی اضافه کرد: آستان امامزاده سلطان سیدعلی (علیه السلام) در شهرستان نایین، در مرکز شهر نایین واقع شده است.

**اولین محفل انس با قرآن کریم ویژه بانوان در امامزاده سلطان عطابخش(ع) کاشان

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: به مناسبت ایام فاطمیه و دهه فجر اولین محفل فجر فاطمی و همایش بانوان قرآنی کاشان در جوار حرم مطهر امامزاده سلطان عطابخش(ع) کاشان برگزار می شود.

 مهدی حافظیان اظهار داشت: باتوجه به اینکه امسال ایام الله دهه فجر با ایام شهادت حضرت زهرا(س) و دهه فاطمیه مصادف شده است اداره اوقاف و امور خیریه تصمیم گرفته است که برای اولین بار محفل فجر فاطمی و همایش بانوان قرآنی کاشان را در جوار حرم مطهر امامزاده سلطان عطابخش(ع) کاشان برگزار کند.

وی افزود: این محفل نورانی و معنوی روز چهارشنبه ۱۸بهمن از ساعت ۱۸ الی ۲۰ شب در جوار حرم مطهر امامزاده سلطان عطابخش(ع) کاشان برگزار می شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ادامه داد: این محفل نورانی با قرائت و اجرای حافظان و قاریان برتر خواهر قرآن کریم در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برگزار می شود.

مهدی حافظیان گفت: آستان متبرکه امامزاده سلطان عطابخش (علیه السلام) در شهرستان کاشان، بخش مرکزی و در شهر کاشان، خارج دروازه قدیم اصفهان در انتهای خیابان ملاحبیب الله شریف واقع شده است.

**برگزاری اردو برای فعالان قرآنی شهرستان فلاورجان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان گفت: در سومین اردوی فعالین قرآنی شهرستان فلاورجان ۱۵۰ نفر به زیارت حرم مطهر امامزادگان استان اعزام شدند.

 احمد آزادگی اظهار داشت: در راستای تشویق و ترغیب فعالان قرآنی که با اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان در برگزاری طرح تربیت حافظان قرآن کریم با این اداره همکاری داشته اند تعداد ۱۵۰ نفر از خواهران به اردوهای زیارتی و سیاحتی اعزام شدند.

وی افزود: این اردو که سومین اردوی فعالان قرآن شهرستان فلاورجان محسوب می شود آنان در قالب اردوهای یک روزه به زیارت حرم مطهر امامزاده جعفر(ع) اصفهان و امامزاده سید محمد(ع) خمینی شهر مشرف شدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان خاطر نشان شد: امسال ۷۰۰ نفر در مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت کردند و ۵۰۰  نفر نیز در ششمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم ثبت نام کرده اند و از مزایای این طرح بهرمنده شده اند.

**خرید تجهیزات پزشکی از محل موقوفه محمدعلی خویی شهرستان مبارکه

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش تجهیزات پزشکی از محل موقوفه محمدعلی خویی شهرستان مبارکه خریداری و به درمانگاه خولنجان زیباشهر اهدا شد.

 علی مبشری اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش امسال نیز همچون سال های گذشته در قالب اجرای طرح مهر تندرستی مقداری تجهیزات پزشکی از محل موقوفه محمدعلی خویی خریداری کرده و به درمانگاه خولنجان زیباشهر اهدا کرد.

وی در ادامه افزود: این امر براساس وقف نامه و نیت واقف نیک اندیش محمد علی خویی انجام شد و از محل درآمد آن موقوفه که در اجاره درمانگاه خولنجان زیباشهر است مبلغ ۱۱ میلیون ریال برای خریداری دو عدد فشارسنج و یک کپسول اکسیژن هزینه شد و این تجهیزات به این مرکز درمانی اهدا شد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه خاطر نشان شد: این موقوفه ۵۰ سال قدمت دارد و در شهر خولنجان از توابع شهرستان مبارکه واقع شده که واقف نیک اندیش آن را برای خرید تجهیزات پزشکی بهداری این شهر وقف کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا