پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

انتخاب افسران سخنور برای کلانتری های اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان ، سرهنگ” جهانگیر کریمی” در کارآگاه آموزشی سخنوری ویژه کارشناسان آموزش همگانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از آموزش همگانی به عنوان یکی از راهبردهای اساسی نیروی انتظامی نام برد و اظهار داشت: امروزشاهد الگوبرداری بیشتر دستگاه ها و نهادها از این راهبرد هستیم.

وی به تاثیرات فوق العاده طرح آموزش همگانی نیروی انتظامی بر جامعه اشاره کرد و بیان داشت: در ابتدای این طرح هدف پلیس این بود که مردم یاد بگیرند چگونه ازخودرو، منزل، اموال و دارائی هایشان محافظت کنند تا مورد سرقت و طعمه کلاهبرداران قرار نگیرند اما امروز می بینیم این کار حد اقل است و از این ابزار بیشترین بهره را ببریم.

سرهنگ کریمی، آموزش همگانی را یکی از مهمترین بسترهای پلیس و جامعه برشمرد و اظهار داشت: یکی از ویژگی های این نوع آموزش ارتباط دو سویه بین پلیس و مردم است که دراین ارتباط هر دو طرف منتفع می شوند.

وی بیان داشت: در این نوع آموزش ها که چهره به چهره انجام می شود کارشناسان پلیس خیلی از اطلاعات تبادل شده وباعث کاهش هزینه در ماموریت ها می شود به طوری که امروزه در این تبادل اطلاعات متوجه شدیم مطالبات مردم از نیروی انتظامی چیست.

سرهنگ کریمی، آموزش همگانی را باعث کاهش فاصله پلیس با مخاطبان اصلی خود عنوان کرد و اضافه کرد: این طرح باعث افزایش سرمایه اجتماعی پلیس می شود و سازمانی که دارای سرمایه اجتماعی بیشتری باشد می تواند در دست یابی به اهداف خود موفق عمل نماید.

سرهنگ کریمی در ادامه از انتخاب افسران سخنور برای کلانتری ها در طرح تحول کلانتری ها و پاسگاه ها خبر داد و گفت: در این طرح که ذیل قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل است از سال آینده روسا ،فرماندهان و افسران کلانتری ها و پاسگاه ها از بین افراد ماهر در سخنوری و دارای روابط عمومی بالا با مردم انتخاب می شوند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بیان داشت: براین اساس هرماه هزار و ۶۰۰ جلسه آموزش همگانی توسط کارشناسان پلیس در مدارس، مساجد و محافل مردمی برگزار می شود و در نظر داریم تا انشاء کل جمعیت استان تحت آموزش های چهره به چهره پلیس قرار گیرند.

مهارت پلیس در سخنرانی باعث قانونمداری بیشتر مردم می شود

 عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه اصفهان با بیان اینکه مهارت پلیس در سخنرانی در قانونمداری بیشتر مردم تاثیرگذار است گفت: مربیان آموزش همگانی پلیس باید از توانایی بالایی در سخنرانی برخوردار باشند.

 دکتر “رمضان علی نوروزی” در کارگاه آموزشی سخنوری ویژه کارشناسان آموزش همگانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: هدف از سخنوری این است که ما فکر و اندیشه درست را به مخاطب خود منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه در دین اسلام و قرآن تاکید فراوانی به نحوه بیان سخن و سخنوری صحیح شده است اظهار داشت: در داستان موسی و فرعون که قرآن کریم آمده ،خداوند به حضرت موسی می فرماید” فرعون طغیان کرده است تو به طرفش برو ولی با او نرم صحبت کن” بنابر این می توان دریافت که نرمش در سخنرانی باعث تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطب می شود.

استاد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه اصفهان بیان داشت: در نهج البلاغه هم از امام علی (ع) روایت شده که ایشان می فرمایند طولانی صحبت نکنید، سخنرانی نه خیلی طولانی باشد نه خیلی کوتاه و طوری سخن بگویید که هم عوام و هم خواص حرف شما را بفهمند.

وی افزود: براساس تحقیقی که در این زمینه صورت گرفته نشان می دهد اگر می خواهیم سخنرانی ما تاثیرگذار باشد بایستی برای ۸ سال به بالا ۱۰ دقیقه ، برای ۲۰ سال به بالا ۲۰ دقیقه و نهایت سخنرانی برای عموم ۴۰ دقیقه باشد چرا که خیلی حرف زدن اثر آن را از بین می برد.

نوروزی گفت: داشتن انرژی صدا، تاکید کردن روی یک کلمه، مکث کردن دربین جملات کلیدی، استفاده از شعر ، مثال و داستان، متناسب کردن برد یا حجم صدا، کنترل استرس و ترس، محکم حرف زدن و تمرین کردن را از جمله مسایلی عنوان کرد که می تواند به یک فرد در انجام یک سخنرانی تاثیر گذار کمک کند.

استاد دانشگاه اصفهان، با بیان اینکه دلیل آوردن  مهمترین کاری است که می تواند به یک سخنرانی خوب و اثر گذار کمک کند گفت: اگر قرار است برای دختران دانش آموز در مورد حجاب صحبت کنید بایستی دلایل مستند و قانع کننده برای استفاده از حجاب و تاثیر آن بر امنیت و آرامش بانوان را برای آنها ارائه کنید.

وی اظهار داشت: امروز متاسفانه بیشتر پدران و مادران فکر می کنند هرچه می گویند باید فرزندانشان گوش کنند در حالی که این طور نیست و به خصوص برای جوانان و نوجوانان باید با دلیل حرف زد.

نوروزی با تاکید بر اینکه مهارت پلیس در سخنرانی در قانونمداری بیشتر مردم تاثیرگذار است اظهار کرد: مسلم است که نیروی انتظامی نمی تواند برای همه مردم مامور بگذارد اما با برپایی یک سخنرانی آموزشی می تواند هشدارهای لازم را تشریح کند تا مردم از خود و دارائی هایشان حفاظت کنند و بنا بر این لازم است که مربیان آموزش همگانی پلیس از توانایی بالایی در سخنوری برخوردار باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا