تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

فعالیت های بصیرت افزایی در امامزادگان باید بیشتر از گذشته شود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه در جلسه شورای اداری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان که با حضور معاونان ستادی و رئوسادی ادارات اوقاف سراسر استان در محل اداره کل اوقاف برگزار شد پس از تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) و همچنین گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: بحدالله پایگاه بسیج اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بسیار فعال و پویا است و کارکنان اداره کل نیز در کلیه فعالیت های این پایگاه به صورت جدی حضور و مشارکت دارند.

وی در ادامه افزود: یکی از مسائلی که همواره مورد نظر سازمان اوقاف و امور خیریه بوده و اداره کل اوقاف استان نیز درباره اجرایی شدن آن تاکید داشته استفاده از نیروهای ولایی، انقلابی، جهادی و بسیجی در تشکیل هیئت امنا امامزادگان جلیل القدر و همچنین مساجد استان بوده است که این امر نیز محقق شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطر نشان شد: امامزادگان عظیم الشان از مبلغان دین خداوند بوده اند و برای بصیرت افزایی و ترویج دین اسلام به شهادت رسیده اند و اینک نیز ما وظیفه داریم تا در جوار حرم امن و مطهر این بزرگان با برگزاری دوره ها و نشست های بصیرت افزایی راه این بزرگواران را ادامه دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی اضافه کرد: از پس باید حداقل به صورت ماهانه یک جلسه و نشست با رویکرد بصیرت افزایی برای زائران و مجاوران بقاع متبرکه سراسر استان با استفاده از کارشناسان عقیدتی بسیج و سپاه برگزار شود و مباحث روز جامعه جهت ارتقاء سطح آگاهی مردم در این جلسات به بحث و بررسی گذاشته شود.

وی در ادامه بیان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز همواره برای استفاده از پتانسیل و ظرفیت های نیروهای بسیجی و ولایی آمادگی داشته و دارد و فعالیت های خود را نیز در قالب پروژه های برون سپاری به این افراد واگذار کرده و این آمادگی را دارد تا این ظرفیت را نیز گسترش دهد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در پایان گفت: انشاالله بتوانیم خدمتی به مردم مومن و ولایتمدار کنیم و رضایت خداوند متعال، حضرت ولی عصر(عج) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را نیز در این راه کسب نماییم.

**مسئولان باید تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم انجام بدهند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان استان اصفهان گفت: مردم برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی هزینه زیادی پرداخته اند و مسئولان باید تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم انجام بدهند.

 حجت الاسلام و المسلمین رضا غفاری پور با حضور در جلسه شورای اداری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان که روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف استان با حضور مدیر کل اوقاف استان، معاونان ستادی اداره کل و رئوسای ادارات اوقاف سراسر استان برگزار شد اظهار داشت: در یکی از خطبه های نهج البلاغه حضرت امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند: وقتی خداوند از قوم بنی اسرائیل صبر و تحمل را دید و همچنین پیروی کردن از حضرت موسی(ع) را دید ۵ ویژگی را به این قوم داد که شامل؛ ۱- خداوند آنان را نجات داد ۲- خداوند به آنان عزت و سربلندی داد ۳- خداوند به آنان امنیت داد ۴-خداوند به آنان حکومت داد ۵ آنان الگو و پیشرو شدند، ولی هنگامی که قوم بنی اسرائیل به حضرت موسی(ع) پشت کردند و نعماتی که خداوند به آنان داده بود را فراموش کردند و خداوند متعال نیز آنان تنبیه کرد و مهر ذلت را برپیشانی آنان زد.

وی در ادامه به یوم الله دهه فجر که در پیش است اشاره کرد و خاطر نشان شد: مقام معظم رهبری(دامت برکات) درباره انقلاب اسلامی فرموده اند: انقلاب اسلامی یک موجود زنده است و با تمام سختی ها و دشواری هایی که پشت سرگذاشته همچنان رو به جلو حرکت می کند و ما باید این دستاوردها را حفظ کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان استان اصفهان ادامه داد: انقلاب اسلامی نیز یک نعمت برای ملت و ایران محسوب می شود و مردم برای به ثمر نشستن این دستاورد مهم و ارزشمند تاکنون شهدای زیادی را تقدیم به انقلاب اسلامی کرده اند و اکنون همه ما مسئولان وظیفه داریم تا هرچه در توان داریم برای رفع مشکلات مردم انجام دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین رضا غفاری پور در ادامه به آشوب های اخیر اشاره کرد و  گفت: البته که مردم نسبت به برخی مسائل روز جامعه معترض بودند که تاحدی هم به حق بود ولی عناصر منافقین، صهیونیست ها و سلطنت طلبان سعی کردند تا از این فرصت برای دست اندازی به نظام مقدس انقلاب اسلامی استفاده کنند و آب را گلالوده کرده تا از آن برای منافع خود و ضربه زدن به انقلاب اسلامی ماهی بگیرند که خدا را شکر مردم ما با بصیرتی که داشتند راه خود را از آنان جدا کردند و این فرصت را از آنان گرفتند و آنان را در این راه ناکام گذاشتند.

وی در ادامه خاطر نشان شد: دشمنان انقلاب اسلامی پس از جنگ تحمیلی به این نتیجه رسیدند که با جنگ سخت نمی توانند به مصاف مردم ایران بیایند و تصمیم گرفتند تا با راه اندازی جنگ نرم و ایجاد تفرقه و همچنین استفاده از موقعیت های مختلف به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه بزنند و برای این کار سرمایه گذاری های فروان و برنامه ریزی های بسیاری کرده و می کنند که این موضوع نیز از آشوب های سال ۱۳۷۸ و قائله کوی دانشگاه آغاز شد و دشمنان انقلاب همواره در حال برنامه ریزی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی بوده و هستند و از هر فرصتی استفاده می کنند و این موضوع را با اغتشاشات سال ۸۸ و سال جاری نشان داده اند و امسال نیز در نظر داشتند تا از ۹ دی آشوب ها را ساماندهی کنند و به راهپیمایی ۲۲ بهمن بکشانند که با بصیرت مردم این موضوع روشن شد و نقشه شوم آنان نیز خنثی شد.

**برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در امامزادگان شهر اصفهان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان گفت: ویژه برنامه های ایام الله دهه فجر در جوار حرم مطهر ۷ امامزاده عظیم الشان و شاخص ناحیه دو اصفهان اجرا می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هادی روح الامینی اظهار داشت: همزمان با آغاز چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و به مناسبت ایام الله دهه فجر ویژه برنامه هایی برای گرامیداشت این ایام خجسته در جوار بقاع متبرکه ناحیه دو اصفهان برنامه ریزی شده است که این برنامه ها از روز ۱۲ بهمن ماه لغایت ۲۲ بهمن ماه در جوار حرم مطهر ۷ امامزاده جلیل القدر و شاخص ناحیه دو اصفهان اجرا می شود.

وی افزود: برپایی نمایشگاه دستاوردها و پیشرفت های انقلاب اسلامی، برپایی محافل انس باقرآن کریم، اجرای مسابقات فرهنگی و مذهبی، سخنرانی، مداحی، شعرخوانی و اجرای گروه تواشیح نیز از جمله برنامه هایی هستند که در این ایام در جوار حرم مطهر امامزادگان ناحیه دو اصفهان اجرا می شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان ادامه داد: همچنین خیمه های معرفت نیز همراه با غرفه هایی همچون؛ مشاوره خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی، ایستگاه های همه واقف باشیم نیز در طول دهه مبارک فجر به زائران و مجاوران امامزادگان واجب التعظیم ناحیه دو اصفهان خدمات فرهنگی و مذهبی ارائه می کنند.

**برپایی محفل انس باقرآن کریم در امامزاده احمد(ع) خوانسار

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان مطرح کشوری و بین المللی در جوار حرم مطهر امامزاده احمد(ع) خوانسار برگزار می شود.

 حسن عمادی اظهار داشت: در راستای گرامیداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و همزمان با دهه مبارکه فجر محفل نورانی و معنوی انس با قرآن کریم در جوار حرم مطهر امامزاده احمد(ع) خوانسار برپا می شود.

وی افزود: این محفل نورانی و معنوی روز شنبه ۱۴ بهمن ماه با حضور حافظ بین المللی قرآن کریم حجت الاسلام و المسلمین سید تقی امام جمعه و قاری مطرح کشوری حجت الاسلام و المسلمین محمدی مازندرانی از شهر مقدس قم از ساعت ۱۵ لغایت ۱۷ بعدازظهر در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برپا می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار ادامه داد: این مراسم با همکاری ستاد برگزاری دهه فجر شهرستان خوانسار، کمیته قرآن و عترت و هیئت امنای امامزاده احمد(ع) خوانسار برپا می شود.

حسن عمادی گفت: آستان امامزاده احمد (علیه السلام) در شهرستان خوانسار و در شهر خوانسار واقع شده است.

**ثبت وقفی به ارزش دو میلیارد ریال در کاشان

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: قطعه زمینی به ارزش دو میلیارد ریال برای مسجد الحسین(ع) کاشان وقف شده است.

مهدی حافظیان اظهار داشت: وراث مرحوم حسن وجگونی با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان قطعه زمینی را برای باقیات و صالحات آن مرحوم وقف کردند.

وی در ادامه افزود: این افراد نیک اندیش قطعه زمینی را به مساحت ۲۰۱ متر مربع و ارزشی بالغ بر ۲ میلیارد ریال که در محله قائم کاشان واقع شده است را وقف کردند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ادامه داد: براساس وقف نامه ای که توسط وراث مرحوم حسن وجگونی به ثبت رسیده است این موقوفه برای ساخت خانه عالم و همچنین تامین قسمتی از هزینه های مسجد الحسین(ع) کاشان وقف شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا