پیشخوانعناوین اخبار

خاطره دانشجوی ایتالیایی از تحصیل در تهران

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از ایرنا، خبرگزاری آنسا در باره این دانشجوی ۲۱ ساله که به عنوان گشایشگر راه جدید همکاری های دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران و غرب معرفی شده است، نوشت: «والنتینا سیمئونه» از شهر «کالیاری» در غرب ایتالیا، نخستین دانشجوی اروپایی است که ماه سپتامبر گذشته با بورس تحصیلی ‘Erasmus’ وارد دانشگاه تهران شد. 
بنا به گزارش خبرگزاری ایتالیا، اتحادیه اروپا که مصمم به توسعه مبادلات فرهنگی با کشورهای مختلف است، به ۱۳۶ دانشجوی ایرانی، عراقی و یمنی برای تحصیل در دانشگاه های خود بورسیه داد و همزمان نیز یک بورس تحصیلی شش ماهه را به یک شهروند اروپایی برای تحصیل دردانشگاه تهران در نظر گرفت، زیرا در کشورهای عراق و یمن امنیت لازم وجود ندارد. 
والنتینا که در دانشکده زبان کالیاری، زبان های انگلیسی، عربی و آلمانی خوانده بود، در حالی بین متقاضیان از ۹ دانشگاه اتحادیه اروپا برنده رقابت کسب بورسیه شش ماهه تحصیل در ایران شد که یک کلمه فارسی بلد نبود.
این دانشجوی ایتالیایی زمانی که وارد تهران شد، هیچ دوست و آشنایی نداشت و از سوی دیگر نیز ورود یک دانشجوی جدید از غرب به یک دانشگاه بزرگ ایران نیز بدون آمادگی قبلی بود. 
والنتینا سیمئونه در گفت وگو با آنسا اظهار کرد: برای خیلی از دوستان و حتی استادانم، نخستین اروپایی محسوب می شدم که می دیدند برای ادامه تحصیل به ایران می رود، در آغاز کمی سردرگمی وجود داشت اما بعدا اوضاع به مرور بهتر شد. 
وی ضمن شرح محدودیت مالی خود به علت تحریم های ضد ایرانی در استفاده از پول های واریزی به حساب خود، گفت: وارد خوابگاه دختران دانشگاه تهران شدم و فارسی را آموختم و دوستان و استادانم سعی می کردند احساس آرامش کنم و حتی برخی استادان نیز برای آماده کردن درس ها همراهی می کردند.
وی گفت: یکی از اصلی ترین مسائل بزرگ برای من در تهران، پوشیدن لباس بود که سعی می کردم همانند دیگر دختران دانشجو لباس بپوشم. 
آنسا در پایان افزوده است: والنتینا که ایرانیان را ملتی باز، مهربان و بخشنده توصیف می کند و با کمک دوستانش موفق شد در دانشگاه تهران درس بخواند و مانند سایر دانشجویان امتحان های خود را با موفقیت پشت سر بگذارد، پس از این تجربه، قصد دارد یک پایان نامه در باره روابط تهران و رم بنویسد و همچنین میزبان تمام دوستان ایرانی خود در ایتالیا باشد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا