پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای بیش از ۴۵۰ برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ویژه ایام دهه فجر

به گزارش سرمایه گستران ،مرتضی رشیدی معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و دبیر اجرایی ویژه برنامه‌های دهه فجر با اشاره به برگزاری ۴۵۰ برنامه مختلف در بخش‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، هنری و اجتماعی در سطح شهر، گفت: تلاش شد این برنامه‌ها به صورت عادلانه در مراکز مختلف شهری و با تمرکز ویژه بر روی مناطق محروم برگزار شود.

وی با اشاره به تلاش مسئولان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به منظور آماده‌سازی بستر شهر برای اجرای این ویژه برنامه‌ها، تصریح کرد: محور چهارباغ و میدان نقش جهان محورهای اصلی برنامه‌های دهه فجر هستند، علاوه بر اینکه این برنامه‌ها در خیابان‌های اصلی و مدارس سطح شهر به ویژه مدارس مناطق محروم برگزار می‌شود.

رشیدی با بیان اینکه تمام این برنامه‌ها در سه محور اصلی فرهنگی، هنری و ورزشی اجرا می‌شود، افزود: در محور چهارباغ مقرر شد تا با حضور تمام معاونت‌های مربوط به سازمان برنامه‌های مناسبتی دهه فجر با توجه به رسالت هر بخش برگزار شود.

**بیش از ۵۰ جشن انقلاب در مناطق مختلف شهری

وی با اشاره به برگزاری بیش از پنجاه جُنگ و جشن انقلاب در مناطق محروم شهر اصفهان، بیان کرد: این برنامه در مدارس و محلات مختلف با تلاش معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اجرا می‌شود.

دبیر اجرایی ویژه برنامه‌های دهه فجر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با اشاره به آغاز برنامه‌های دهه فجر از ساعت ۸ صبح روز ۱۲ بهمن ، گفت: این برنامه با نام «تولدانقلاب» صبح روز ۱۲بهمن همزمان با ورود امام خمینی (ره) به کشور از مقابل شهرداری مرکزی با سخنرانی شهردار اصفهان و با محوریت برنامه‌های شاد، پاراموتور، موسیقی و بسیاری از برنامه‌های هنری برگزار شد.

وی با اشاره به انتخاب شعار« به نام ایران» برای تمام ویژه برنامه‌های دهه فجر، افزود: از دیگر برنامه‌های سازمان می‌توان به ویژه برنامه جُنگ شهری در ورزشگاه پیروزی در روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن اشاره کرد. این برنامه صبح‌ها ویژه مدارس و بعدازظهرها ویژه عموم شهروندان است.

رشیدی به اقدام جدید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در جهت دعوت از هنرمندان هنرهای تجسمی برای حضور در این مکان اشاره کرد و گفت: قرار است تا روبروی برج جهان نما و هتل عباسی تابلوهای یک در یک در اختیار هنرمندان هنرهای تجسمی قرار گرفته تا به خلق آثار مختلف در زمینه انقلاب و حضرت زهرا(س) بپردازند و مردم نیز از نزدیک با هنر آنان آشنا شوند.

وی به فضاسازی ویژه برنامه روز ۲۲ بهمن و راهپیمایی توسط این ارگان اشاره کرد و ادامه داد: این برنامه نیز قرار است با همراهی سازمان و شهرداری با برگزاری جشن، پرواز بالن و پاراموتور اجرا شود.

**برگزاری نمایش صحنه ای “حّر دیگر” در تالار هنر

رشیدی با اشاره به برگزاری نمایش صحنه‌ای با موضوع انقلاب در تالار هنر، خاطرنشان کرد: این برنامه از ۱۲ تا ۲۲ بهمن میزبان علاقه‌مندان به هنر تئاتر خواهد بود.

شب شعر و داستان‌های انقلابی در باغ غدیر

وی به برگزاری شب شعر انقلاب در حوض‌خانه الغدیر اشاره کرد و افزود:این برنامه ۱۸ بهمن با محوریت شب داستان و ۱۹ بهمن با محوریت شب شعر از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰ میزبان علاقه‌مندان به شعر و داستان است.

دبیر اجرایی ویژه برنامه دهه فجر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به برگزاری آواهای انقلابی در محل گذرچهارباغ اشاره کرد و گفت: این کار برای نخستین بار  و با دعوت از گروه‌های موسیقی تک نفره و یا دونفره در محور چهارباغ به اجرای زنده آواهای انقلابی می‌پردازند.

وی با اشاره به تور گشت انقلابی که توسط خانه انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، بیان کرد: این تورها با بازدید از خانه مشروطیت، خانه انقلاب، گلستان شهدا و بنیاد مهدویت انجام می‌شود.

رشیدی به برگزاری اردوی انقلابی اشاره کرد و گفت: این اردو شامل بازدید از نقاط تاثیرگذار  انقلاب در تهران شامل سعدآباد، جماران، موزه عبرت و موزه دفاع مقدس بوده که از ۱۱ بهمن آغاز و تا ۱۵ اسفند ادامه دارد.

وی ادامه داد: نمایشگاه “حدیث خوبان” از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در این دهه است که با بازدید از گلستان شهدا و تخت فولاد برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی ویژه برنامه دهه فجر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های مهم در بخش ورزشی نیز می‌توان به اجرای چوگان در روز ۱۹ بهمن در میدان نقش جهان و اجرای نمادین ورزش‌های باستانی و کشتی پهلوانی، کاراته، تکواندو، و چند رشته ورزشی تفریحی در محل کوه صفه، برگزاری رقابت کبدی بانوان در محلات، برگزاری رقابت‌های رده‌بندی مسابقات والیبال محلات در ورزشگاه شهید غازی اشاره کرد.

رشیدی خاطرنشان کرد: معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در تلاش است تا به مناسبت دهه فجر اولین لایحه سلامت اجتماعی زنان اصفهان ربا هدف توانمندسازی بانوان را به شورای اسلامی شهر اصفهان تقدیم کند.

** بازدید از نقاط تأثیرگذار انقلاب در تهران با اردوی ” راهیان انقلاب”

اردوی “راهیان انقلاب” با محوریت بازدید از نقاط تأثیرگذار انقلاب در تهران از ۱۲ بهمن تا ۱۱ اسفند برگزار خواهد شد.

یکی از رسالت های خانه انقلاب اسلامی و ولایت انتقال بینش انقلابی به نسل سوم و چهارم انقلاب و همچنین پیوند میان نسل اول و نسل جوان و نوجوان انقلاب است.

بی شک انتقال پیام انقلاب به نسل بعد و آشنایی آن ها با سختی ها و حوادث انقلاب از ضروریات مهم است و حفظ ارزش های انقلاب از اصول آن می باشد درک آن حالات و درک آن سختی ها و ایثارگری ها به ادامه مسیر انقلاب اسلامی کمک می کند.

خانه انقلاب اسلامی و ولایت با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در همین راستا به برگزاری رویداد اردویی “راهیان انقلاب” با محوریت بازدید از نقاط تأثیرگذار راهیان انقلاب اقدام کرده است.

حسینیه جماران، موزه عبرت ایران ، کاخ سعد آباد و باغ موزه دفاع مقدس از جمله مکان هایی است که مورد بازدید گروه های دانش آموزی،  دانشجویی، مراکز فرهنگی و حوزه های علمیه قرار می گیرد.

این برنامه از ۱۲ بهمن ماه آغاز شده و تا ۱۱ اسفندماه ادامه خواهد داشت که روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هر هفته برگزار می شود که علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۳۳۳۸۷۵۳۵ تماس حاصل کنند.

** برگزاری نمایشگاه “حدیث خوبان” در سالن شمع گلستان شهدا

نمایشگاه حدیث خوبان یادمان شهدا و مبارزین انقلاب اسلامی ویژه ایام دهه فجر از ۱۵ بهمن ماه مورد بازدید علاقه مندان قرار می گیرد.

تخت فولاد یک گنجینه ارزرشمند در قلب شهر اصفهان است که در همین راستا مجموعه فرهنگی تخت فولاد تلاش کرده  نه تنها شهروندان اصفهانی بلکه گردشگران داخلی و خارجی را با این مجموعه بهتر و بیشتر آشنا سازد.

نمایشگاه “حدیث خوبان” با محوریت معرفی شهدا و مبارزین انقلاب اسلامی، نمایش تصاویر و فیلم های منتشر نشده و شرح وقایع اصفهان در سال ۵۷ از زبان مبارزین برگزار می شود.

 این نمایشگاه از ۱۵ بهمن ماه ساعت ۱۸ تا ۲۱ در محل سالن شمع گلستان شهدا مورد بازدید شهروندان قرار می گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا