شهر و جامعهعناوین اخبار

از تمام توان خود برای ارتقاء جایگاه بین المللی اصفهان در تولید و توسعه هنر در ابعاد مختلف استفاده خواهم کرد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در آیین افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر و هشتمین جشنواره فیلم فجر اصفهان، اظهارداشت: هنر نعمت ارزشمندی است و در کنار دیگر ابعاد وجودی انسان یکی از مهم ترین زمینه های رشد و تعالی فردی و اجتماعی محسوب می شود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه هم در تاریخ ایران سرافراز و هم در ایران اسلامی به هنر در ابعاد مختلف ارزش بسیاری نهاده شده است، افزود: خلقت بشر را به عنوان یک هنر از خداوند می‌شناسیم و در این‌که امروز در دنیا در شاخص‌های سنجش توسعه انسانی جوامع، هنر را به عنوان شاخه‌ای اساسی می‌دانند تردیدی وجود ندارد و بدون تردید در جامعه باید سرمایه گذاری برای هنر صورت گیرد.
مهرعلیزاده اظهارداشت: وقتی به گذشته باز می گردیم می بینیم که اصفهان در هنرهای مختلف صاحب سبک بوده و دستگاه های مختلف موسیقی به نام اصفهان ثبت شده است و این بیانگر این است که مردم این خطه از نظر هنر و استعداد هنری از پیشگامان کشور، منطقه و دنیا بوده و هستند و اگر امروز هنر و تجهیز جامعه به هنر از شاخصه های توسعه انسانی است، ما چندصد سال پیش در این مسیر توسعه یافته بوده ایم.
محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه زندگی در گذشته امکان پذیر نیست، اظهارداشت: افتخار به گذشته اگر موتور محرکه ای برای حرکت رو به جلو باشد بسیار خوب است ولی اگر وضعیت امروز خود را با معیارهای داخلی و بین المللی نسنجیم و رو به جلو حرکت نکنیم اشتباه محض است.
مهرعلیزاده با بیان اینکه اگر عادات ناپسند از زندگی اجتماعی مردمی حذف شود، پذیرفتنی است، گفت: اینکه ویژگی های منحصر به فرد تاریخی مردم که امروز در جهان ارزشمند و تحسین شده است ، از عرصه اجتماعی حذف شود ، تعجب برانگیز است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه مسئولیت های دولتی و سازمانی زمان محدودی دارند، خاطر نشان کرد:‌ از آنجا که هرگاه نام اصفهان برده می شود، در ایران و در جهان همگان به یاد هنر و هنرمند می افتند، اینجانب از تمام توان خود برای ارتقاء جایگاه بین المللی اصفهان در تولید و توسعه هنر در ابعاد مختلف استفاده خواهم کرد و ازهر اقدام هنری در زمینه های مختلف حمایت می کنیم.
وی به رتبه اصفهان در تعداد سینما پس از تهران اشاره کرد و گفت: اینکه در اصفهان پس از تهران از نظر تعداد سالن‌های سینما و نمایش فیلم‌ها رتبه دوم را داریم، مایه مباهات است اما ما را به جایگاه اصلی استان نمی رساند.
مهرعلیزاده با بیان اینکه رسیدن به جایگاه و موقعیت اصیل هنرپروری در دنیا با تغییر دیدگاه ها امکان پذیر است، افزود: با روشن تر و بازتر شدن نگاه ها، پرهیز از ایجاد محدودیت های مختلف و پرداخت بی تعصب به جایگاه هنر در اسلام و انقلاب ، استان را می تواند به این جایگاه برساند.
وی تاکید کرد: مسئولان باید با شناخت و مطالعه بیشتر و با تکیه به باورهای اصیل پیرامون هنر به توسعه فضاهای فرهنگی بپردازند.
استاندار اصفهان گفت: در زمینه توسعه فضاهای سینمایی و نمایشی، ساخت و تجهیز مکان ها و سرمایه گذاری در تولید فیلم ها و نمایش ها باید ورود کرد به نحوی که بتوانیم نشاط را به جامعه تزریق کرده ونقش خود را به عنوان پیشتاز عرصه فرهنگ و هنر ، در کشور به اثبات رسانیم.
مهرعلیزاده یادآور شد: اصفهان در هنر صاحب سبک بوده و این جایگاه باید در دنیا اثبات و شناخته شود و دراین راستا از هر کمک و اقدامی در بعد اداری و مالی دریغ نخواهیم کرد و ‌ازساخت سالن های نمایش سینمایی، سالن نمایش مجهز و شایسته تئاتر و اختصاص تسهیلات برای تولید آثار هنری حمایت می کنیم.
محسن مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه اصفهان باید دوباره پایتخت تئاتر کشور باشد، خاطر نشان کرد: به عنوان استاندار و مسئول ستاد تسهیل تولید، تسهیلات ارزان قیمت و مناسب برای تولید آثار هنری را ارائه می دهیم و از هنرمندان می خواهیم در زمینه سرمایه گذاری در بعد نرم افزار و سخت افزار و تولید آثار هنری فعالیت کنند.
استاندار اصفهان اضافه کرد: چهار سال اگرچه زمان کمی است، ولی می توان در این مدت بناهایی را پایه گذاشت که اصفهان را به جایگاه بین المللی خود در عرصه هنر برساند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا