تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

تشکیل ۳ کارگروه تخصصی پلیس و شهرداری اصفهان/خدمات شهرداری در گرو هم افزایی با پلیس است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سردار “مهدی معصوم بیگی” در دیدار  شهردار اصفهان ضمن تبریک فرا رسیدن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: معتقد هستم شهرداری و پلیس دو نهادی هستند که ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و وظایف آنها نیز به نوعی به نظم عمومی مرتبط است و به همین جهت الزاماً بایستی خیلی از کارها با همکاری و همراهی هم پیش ببرند.

وی افزود: در همه شهرها و به خصوص کلانشهرها  وقتی تعامل خوبی بین پلیس و شهرداری رقم خورده ، مردم از این تعاملات منتفع شده و رضایتمندی آنان از ارائه خدمات بیشتر شده است.

سردار معصوم بیگی از تشکیل ۳ کارگروه تخصصی پلیس و شهرداری در حوزه های ترافیکی، پشتیبانی انتظامی و فرهنگی – اجتماعی خبر داد و گفت: این کارگروه ها به صورت ماهانه جلساتی را تشکیل داده و مسایل، مشکلات و گره های به وجود آمده در خدمات رسانی به شهروندان را شناسایی و پیگیری لازم نسبت به رفع آنها را به عمل خواهند آورد.

وی با بیان اینکه ظرفیت تعامل و هم افزایی بین نیروی انتظامی و شهرداری اصفهان بیش از این است که در حال حاضر وجوددارد افزود: معتقد هستم هر دو نهاد پلیس و شهرداری در تعریف نظم عمومی پرچمدار و تعیین کننده هستند و ما با کمک یک دیگر می توانیم خدمات متفاوت تری را به شهروندان ارائه کنیم.

سردار معصوم بیگی استان اصفهان را مستعد ظرفیت برای انجام طرح های ملی عنوان کرد و گفت: پلیس و شهرداری اصفهان با انجام کارهای مشترک می توانند طرح های خوبی را به عنوان الگو به استان های دیگر کشور معرفی کنند.

خدمات شهرداری در گرو هم افزایی با پلیس است

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان نیز در این دیدار ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر و آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: خدمات عمومی و نظم عمومی از جمله اموری هستند که هرگز تعطیل بردار نبوده و متولیان این دو موضوع در هر شرایطی باید فعالیت خود را انجام دهند.

وی افزود: تعریف درستی از نظم عمومی وجود ندارد و کتاب خوبی نیز در این خصوص نوشته نشده و آنهایی که این مقوله را تعریف می کنند بیشتر آن را به پلیس ارتباط می دهند در حالی که من معتقد هستم ،تمام خدماتی که تعطیل بردار نیستند با نظم عمومی ارتباط دارند .

این مقام مسئول بیان داشت: تمام وظایف برخی از نهادها به ویژه نیروی انتظامی و شهرداری خدمات عمومی است که نتیجه این وظایف منجر به برقراری نظم عمومی می شود و بنابر این بایستی شبانه روز در راستای انجام بهتر وظایف خود فعالیت کنند چرا که کوچکترین ضعف در وظایف هم با واکنش های اجتماعی مواجه می شود.

نوروزی افزود: با وجود پیچیدگی هایی که در جامعه به وجود آمده و شرایط سختی که برخی نارضایتی هایی را هم به دنبال دارند بایستی تعاملات خود را در راستای رضایتمندی مردم افزایش دهیم و خدمات بهتری را ارائه کنیم.

شهردار اصفهان به رابطه مستقیم بین امنیت و رضایت مردم اشاره کرد و بیان داشت: معتقدم هرچه ما بتوانیم رضایت مردم را بیشتر جلب کنیم ضریب امنیت جامعه نیز بالاتر می رود .

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم استقلال و امنیت کشور حفظ شود و مردم از گزند آفات در امان باشند بایستی کاری کنیم که مردم رضایت داشته باشند و رضایت مردم نیز در قالبی تحت عنوان وجدان عمومی معلوم می شود یعنی رضایت مردم بایستی در درون آنها به وجود آید و آن را باور داشته باشند.

نوروزی ،ارائه با کیفیت خدمات شهرداری به مردم را در گروهم افزایی با پلیس دانست و افزود: ما براساس وظایف ذاتی خود ناگذریم که با هم تعامل داشته باشیم و در این زمینه نیز شهرداری اصفهان آمادگی کامل دارد تا هرچه سریعتر با تشکیل کارگروه های ویژه مسایل و مشکلات شهری در حوزه های انتظامی، ترافیکی و آسیب های اجتماعی را پیگیری کند.

شهردار اصفهان خاطر نشان کرد: امیدوارم انشاء الله با یک هم افزایی بتوانیم به استقرار نظم در جامعه کمک کرده و بهتر بتوانیم خدمات عمومی را به شهروندان ارائه کنیم.

**پلیس اسلامی، ارزشمند ترین مولود فجر ۵۷

پلیس اسلامی که به برکت انقلاب مردم ایران در فجر ۵۷ متولد شد، با پلیس در رژیم گذشته فرق های بسیاری دارد و فرق اساسی آن هم در ولایتمداری ، مردمی بودن و پیروی از دستورات دینی است.

در آستانه سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ضمن تبریک این ایام توجه شما را به یک نکته اساسی جلب می کنم و آن شکل گیری مولودی به نام پلس اسلامی در فجر ۵۷ است که با نیروی پلیس قبل از انقلاب بسیار فرق دارد و فرق اساسی آن هم در ولایتمداری ، مردمی بودن و پیروی از دستورات دینی است.

پلیس پس از انقلاب به دلیل دارا بودن همین ویژگی ها بحران های بزرگی را پشت سر گذاشت اما ثابت قدم ایستاد و نگذاشت خللی به نظام و امنیت و آرامش مردم وارد شود، در حالی که تمام نیروهای نظامی و انتظامی قبل از انقلاب با همه تجهیزات و امکانات نتوانستند رژیم را در برابر اعتراضات مردمی حفظ کنند.

پلیس پس از انقلاب به دلیل داشتن روحیه انقلابی و مردمی بودن از صحنه های بزرگی که هر کدام از آنها ممکن بود هر نظامی را به خطر بیاندازد به سادگی عبور کرد، در حالی که این بحران ها چه بسا بیشتر ازاعتراضات مردمی پیش از انقلاب بود که می توان به شورش های مسلحانه گروه های ضد انقلاب در اوایل پایه گذاری جمهوری اسلامی به صورت همزمان در سه استان کشور اشاره کرد.

در اینجا به این نتیجه می رسیم که عده ، تجهیزات و حمایت های دولت ها هیچ کدام در حفظ نظام ها و حکومت ها کارساز نیستند زیرا در نظام اسلامی خود می بینیم که در ابتدای تاسیس انقلاب اسلامی نه دولت های غربی از ما حمایت می کردند، نه تجهیزات نظامی فراوانی داشتیم و نه از وجود افسران ارشد و کار کشته داخلی و خارجی بهره مند بودیم بلکه فقط و فقط با اتکا به خداوند و حمایت مردم توانستیم نظام نوپای خود را حفظ کرده و به برکت این اتکا و اعتماد امروز سی و نهمین سال پیروزی خود بر نظام وابسته خارجی را جشن می گیریم.

امروز نیروی انتظامی حافظ، جان ، مال و ناموس مردم است و یکی از امین ترین نهادها در نظر مردم و مسئولان به شمار می آید. زیرا افرادی که در این نیرو مشغول به کار هستند به شغل خود به عنوان یک جایگاهی برای خدمت به مردم نگاه می کنند نه جایگاهی برای کسب درآمد. در این نیرو به موقع نماز خواندن، تلاوت قرآن کریم، عمل به دستورات دینی، ، خدمت به مردم ، به موقع سر کار آمدن، احترام به بزرگان و علمای دین ، شرکت در مراسم های مذهبی و یادواره های شهدا ارزش محسوب می شود.

در پایان لازم به یادآوری است آن چیزی که پلیس پس از انقلاب را از پلیس دیگر کشورها و پلیس قبل از انقلاب متمایز می کند مردمی بودن است و همین خصلت باعث شده تا مردم همیشه و در تمام ماموریت ها از نیروهای پلیس پشتیبانی کرده و در تمام صحنه ها و بحران ها به یاری این نیروها بشتابند.

اکنون که ۳۹ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی می گذرد ، در تمام این سال ها مردم هوشیار و با شعور ایران همواره به ندای رهبر خود لبیک گفته و در صحنه هایی چون جنگ، انتخابات ، راهپیمایی ها و …حضور یافته و با حضور حماسی خود مانع از دست اندازی ها و تجاوز ات دشمن شدند و حقیقتاً امنیتی که امروز در جای جای این میهن وجود دارد حاصل فداکاری ها و از خودگذشتگی های مردم در حفظ و حراست از نظام اسلامی از ابتدای تاسیس تا کنون است.

امروز دشمن که از مواجهه با ملت ایران نا امید شده با راه انداختن جنگ نرم تضعیف روحیه انقلابی جوانان ما را هدف گرفته است غافل ازاینکه جوانان این مرز و بوم فرزندان همان خمینی کبیر هستند که اول انقلاب جان خود را نثار کردند و امروز هم در راه اعتلای میهن از هیچ تلاشی فروگذار نیستند،آنان با مردم و مسئولان نظام هم پیمان شده اند تا برافراشته شدن پرچم عدالت و برچیده شدن ظلم و فساد در جهان از پای ننشینند و قطعاً با اقتدار تمام دشمن را در این جنگ نیز مایوس خواهند کرد.

بدون شک موفقیت های چشمگیری که در این سال ها به دست آمده نتیجه مردمی بودن و ارتباط صمیمانه مردم و مسئولان با هم بوده است و اگر نبود مشارکت و حضور حماسی مردم در صحنه های مختلف رسیدن به جایگاه رفیع در منطقه و جهان دور از ذهن می نمود. پس برماست که برای حفظ و ارتقای جایگاه خود همواره به توصیه معمار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص حفظ وحدت کلمه و پشتیبانی از ولایت فقیه توجه نماییم و مطمئن باشیم که خداوند متعال ما را در استمرار این راه به سوی قله های شرافت و سربلندی یار و مددکار خواهد بود.

سرتیپ دوم پاسدار مهدی معصوم بیگی – فرمانده انتظامی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا