شهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای نمایش “حرّدیگر” در نگارستان امام خمینی(ره)

به گزارش سرمایه گستران ،نمایش “حرّ دیگر” روایت زندگی طیب حاج رضایی است که در ابتدا با رژیم پهلوی همکاری می کرده و بعد از سال ۴۲ مرید و دوستدار امام خمینی(ره) شده و در آخر اعدام می شود.

این نمایش به کارگردانی روح اله فهیمی یکی از نمایش های برگزیده جشنواره تئاتر روح اله است که از سوی تالار هنر سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از ۱۹ تا ۲۹ بهمن در نگارستان امام خمینی(ره) اجرا می شود.

جشنواره تئاتر روح اله از سوی موسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی (ره) استان اصفهان با هدف اشاعه و ترویج اندیشه‌های رهبر کبیر در اصفهان برگزار شد که دو نمایش “روز خون” و “حرّ دیگر” به مناسبت ایام دهه فجر با شعار”برای ایران” به نمایش در می آید.

** شهدای انقلابی مدفون در تخت‌فولاد اصفهان معرفی می‌شوند

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان گفت: در ایام دهه فجر، شهدای انقلابی مدفون در تخت‌فولاد اصفهان معرفی می‌شوند.

سیدعلی معرک‌نژاد با اشاره به شناخت ۲۹ شهید انقلابی مدفون در تخت فولاد، گفت: ۱۸ نفر از این شهدا در بخشی غیر از گلستان شهدا و در مجموعه تخت فولاد قرار دارند که سنگ قبر مشخصی نداشته و عکس و قابی برای معرفی آنان وجود ندارد.

وی ادامه داد: ۶ نفر از این شهدا نیز در تکیه گلزار در محل گلستان شهدا قرار دارند، این شهدا شامل شهیدان نم‌نبات، طالبی، زهره زندی‌زاده  و… هستند.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان با اشاره به همکاری بنیاد شهید به منظور ساماندهی این قبور و نصب علائم و نشانه‌های شهدا همراه با عکس آنان، گفت: این کار به منظور شناخت و معرفی بیشتر این شهدا به مردم در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ویژه انقلاب با عنوان “حدیث خوبان” از ۱۵ تا ۲۲ بهمن در محل تخت فولاد، بیان کرد: در این نمایشگاه تلاش شده تا به نمایش تصاویر و فیلم‌های زمان انقلاب در قالب نوشتاری، صوتی و حتی تصویرسازی به بررسی وقایع و اتفاقات جالب آن زمان بپردازیم.

معرک‌نژاد ادامه داد: این نمایشگاه صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۳ ویژه مدارس، ادارات و ارگان‌ها و بعدازظهرها از ساعت ۱۸ تا ۲۱ برای بازدید عموم در نظر گرفته شده است.

وی به جلسات خاطره‌گویی در کنار نمایشگاه انقلاب اشاره کرد و افزود: این جلسات قرار است در حاشیه نمایشگاه و با دعوت از پیشگامان انقلابی و بیان خاطرات آنان به صورت زنده انجام می‌شود.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان با اشاره به تورهای گردشگری ویژه ایام دهه فجر در تاریخ ۲۰ بهمن، خاطرنشان کرد: بازدید از تکیه‌های مختلف به ویژه تکیه بابارکن‌الدین، تکیه کازرونی و گلزار از برنامه‌های این تور است.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه تا ۱۸ بهمن فرصت دارند تا با شماره ۳۶۶۸۳۸۹۰ بخش گردشگری تماس گرفته و ثبت‌نام کنند. ضمن اینکه شرکت در این برنامه برای عموم مردم آزاد و رایگان است.

** قلب اصفهان مزین به پرچم سه رنگ ایران شد

در ویژه‌برنامه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که مقابل شهرداری مرکزی اصفهان برگزار شد، زمین و آسمان شهر با پرچم جمهوری اسلامی ایران رنگین شد.

روز نخست دهه فجر امسال، شهرداری بار دیگر پیشگام آغاز مراسم دهه فجر بود و میدان امام حسین (ع) میزبان این آغاز بود. ویژه‌برنامه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مقابل شهرداری مرکزی اصفهان برپا شد.

برنامه جشن پیروزی انقلاب امسال با ایام دهه فاطمیه هم‌زمان شده است، به همین دلیل این مراسم با یاد بانوی دو عالم آغاز شد. سپس رزم نوازان لشکر ۱۴ سپاه اصفهان به‌صورت زنده سرود ملی جمهوری اسلامی ایران را اجرا کردند تا نمای شهرداری مرکزی اصفهان هم‌زمان با اجرای این سرود افتخارآفرین به پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی مزین شود.

در این برنامه که به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برپا شده بود، مدیران ارشد شهرداری اصفهان و مدیران سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان حضور داشتند.

قدرت‌اله نوروزی با بیان اینکه از آن روز تا کنون سی‌ونه سال می‌گذرد و از آن موقع تا کنون خون‌های زیادی برای پایداری این سه شعار «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» ریخته شده است، افزود: در قانون اساسی ما اجازه داده نشده تا به بهانه استقلال، آزادی‌های مشروع از مردم گرفته شود و همچنین اجازه داده نشده تا در سایه آزادی، استقلال کشور آسیب ببیند، این دو با هم ملازمه دارد و تا کنون نیز برای رعایت هر دو مردم تلاش‌های بسیاری کرده‌اند.

شهردار اصفهان اظهار داشت: مجموعه شهرداری اصفهان، همه کارکنان شهرداری مرکزی، شهرداری‌های مناطق سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته همه با خدمات‌رسانی مناسب به شهروندان در راستای تحقق آرمان‌های آن‌ها از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد، آن‌ها برای تحقق این نظام و برای استمرار آن در همه صحنه‌ها حضور داشتند و اکنون نیز با تمام همت خویش برای جلب رضایت مردم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

آزاد سازی ۳۹ کبوتر به دست شهردار و کودکان اصفهانی و پرواز پاراموتور بر فراز آسمان اصفهان و پرچم زیبای جمهوری اسلامی توسط این پاراموتور از دیگر برنامه های آغازین دهه فجر بود.

** فرزانه فصیحی نخستین مدال آور رقابت‌های دو و میدانی آسیا

فرزانه فصیحی نخستین مدال کشورمان در روز دوم رقابت‌های دو و میدانی داخل سال قهرمانی آسیا را به نام خود ثبت کرد.

محمد عیدی معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان طی پیامی این موفقیت را تبریک گفت که در متن پیام آمده است : « اعتلای نام نامی ایران و اهتزار پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در هر میدانی به  غرور و عزت ملتی می انجامد که به پیروزی قهرمانان و افتخارآفرینانش در عرصه های گوناگون ملی و بین المللی می بالد و می نازد. اینک نیز مفتخریم که باری دیگر به همت سرکار عالی، در آوردگاه آسیایی دو و میدانی، هدیه ای بس نیکو از برای شهروندان نژاده و شایسته اصفهان به ارمغان آمد. اینجانب به حکم وظیفه، ضمن تبریک این موفقیت میمون و مبارک، از خداوند منان برایتان آرزوی پیروزی های روز افزون در همه عرصه های زندگی مسألت می نمایم.”

گفتنی است؛  فرزانه فصیحی، عضو تیم دوومیدانی، در ۲۳ سالگی توانسته رکورد دوی ۶۰ متر داخل سالن ایران را با ثبت ۷.۳۵ ثانیه جا به جا کند و به سریع ترین دختر ایران تبدیل شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا