شهر و جامعهعناوین اخبار

ارزشی بودن، مردم داری و رفتار حرفه ای ۳ اصل جدایی ناپذیر پلیس است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پلیس اصفهان، سردار”مهدی معصوم بیگی” در جمع کارکنان  فرماندهی انتظامی استان ضمن تسلیت دهه فاطمیه و ایام شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت سی و نهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب مردم ایران در بهمن ۵۷ حقیقتاً یک معجزه الهی بود.

وی شعار استقلال، آزادی ، جمهوری اسلامی را در نظم جهانی آن زمان پدیده ای نو و متفاوت عنوان کرد و اظهار داشت: در آن دوره که کشورهای جهان یا باید به بلوک غرب که در رأس آن آمریکا بود و یا به بلوک شرق که در رأس آن شوروی قرار داشت وابسته می شدند اما انقلاب اسلامی ایران این قاعده جهانی را برهم زد.

سردار معصوم بیگی تصریح کرد: امروز به برکت خون شهدا و مجاهدت های رزمندگان و ایثارگران ، جمهوری اسلامی ایران سرافراز و بالنده، مستقل و پایدار در جهان حضور دارد و این نهال به درخت تنومند و شاداب تبدیل شده است.

فرمانده انتظامی استان در ادامه به تغییرات بسیار زیاد پلیس پس از انقلاب اشاره کرد و افزود: امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به نیرویی ارزشی، مردمی و حرفه ای تبدیل شده و این ۳ اصل هرگز از این نیرو جدا نخواهد شد.

وی بیان داشت: نیروی انتظامی مجموعه ای ارزشی است از این جهت که مدافع ارزش ها و خوبی ها، مجموعه ای انقلابی و ولایی و آماده جانفشانی بوده و نیرویی مردمی است به این دلیل که جوانان رشید و با انگیزه این نیرو از بطن و درون مردم قد برافراشته اند و در خدمت مردم قرار دارند.

این مقام ارشد انتظامی استان با بیان اینکه نیروی انتظامی هرگز از مردم جدا نخواهد شد اظهار داشت: این راهبرد اساسی نیروی انتظامی است که باید پلیس یار مهربان مردم باشد و با گردنکشان و قانونشکنان و کسانی که نظم اجتماعی را مختل می کنند با قدرت و اقتدار برخورد کند.

سردار معصوم بیگی، به موضوع مردم یاری به عنوان ادبیات فراگیر در نیروی انتظامی به خصوص در یگان ویژه اشاره کرد و عنوان داشت: امروز ناجا در شادی، نشاط، سختی ها و مصائب به کمک مردم می شتابد که جلوه بارز این مردم یاری را در همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی، کمک به زلزله زدگان کرمانشاه و خدمت رسانی ماموران پلیس راه و راهور در سرمای زیر صفر درجه و بارش برف و بوران به وضوح مشاهده کردیم.

فرمانده انتظامی استان سپس حرفه ای بودن پلیس را به معنای رفتار صحیح سازمانی دقیق تعریف کرد و گفت: عملکرد نیروهای انتظامی در مقابله با اغتشاشات اخیر نشان داد که ماموران آموزش های دقیق را به خوبی طی کرده و رفتاری مسئولانه، حرفه ای، سنجیده و منتظم داشتند، به سرعت آماده انجام ماموریت می شوند و به خوبی تشخیص می دهند که چه زمانی مهربانانه عمل کنند و با چه کسانی رفتاری مقتدرانه داشته باشند.

این مقام ارشد انتظامی استان خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم تا ۳ ویژگی ارزشی، مردمی و حرفه ای بودن را در نیروی انتظامی استان روز به روز تقویت کنیم و انشاء الله تلاش ها و مجاهدت های صورت گرفته مورد قبول درگاه حضرت حق قرار بگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا