شهر و جامعه

اجرای نمایش “حرّدیگر” در نگارستان امام خمینی(ره)

به گزارش سرمایه گستران ،نمایش “حرّ دیگر” روایت زندگی طیب حاج رضایی است که در ابتدا با رژیم پهلوی همکاری می کرده و بعد از سال ۴۲ مرید و دوستدار امام خمینی(ره) شده و در آخر اعدام می شود.
این نمایش به کارگردانی روح اله فهیمی یکی از نمایش های برگزیده نخستین جشنوارهنمایشنامه نویسی و تئاتر روح اله است که از سوی دفتر تخصصی تئاتر و  تالار هنر سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از ۲۰ تا ۳۰ بهمن ساعت ۱۸:۳۰ در نگارستان امام خمینی(ره) اجرا می شود.
مصطفی بیگدلی و احمدرضا سلیمانی از جمله بازیگران این نمایش هستند که علاقه مندان برای تماشای این تئاتر می توانند به محل نگارستان امام(ره) واقع در حدفاصل فلکه فیض و پل خواجو، جنب اتاق بازرگانی مراجعه کنند.
گفتنی است؛ جشنواره تئاتر روح اله از سوی موسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی (ره) استان اصفهان با هدف اشاعه و ترویج اندیشه‌های رهبر کبیر در اصفهان برگزار شد.
** همایون اسعدیان میهمان هفتمین نشست “انتقال تجربه”
هفتمین نشست “انتقال تجربه” با حضور همایون اسعدیان روز  سه شنبه ۲۴ بهمن ماه در کتابخانه مرکزی برگزار می شود.
دفتر تخصصی سینما پیرو برنامه نخستین دوره نشست های تحلیلی آموزشی فنون فیلم نامه نویسی اصفهان در زمستان ۹۵ و نظر به این که اصلی ترین هدف و مأموریت دفتر تخصصی سینما تمرکز بر حوزه “فیلم نامه” می باشد، در سال ۹۶ به برگزاری برنامه ای تحت عنوان “انتقال تجربه” اقدام کرده است.
سلسله نشست های انتقال تجربه از سوی کانون فیلمنامه نویسان دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برنامه ریزی شده که در هفتمین برنامه از این سلسله نشست ها “همایون اسعدیان” کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس به عنوان مهمان برنامه حضور خواهد داشت.
این برنامه روز سه شنبه ۲۴ بهمن ماه از ساعت ۱۶ در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی برگزار خواهد شد که علاقمندان می توانند تا ۲۳ بهمن ماه برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۳۲۲۴۳۸۹۵ (ساعات اداری) تماس حاصل کنند.
گفتنی است؛ همایون اسعدیان متولد ۱۳۳۷ اصفهان، فارغ التحصیل سینما از دانشکده هنرهای دراماتیک است که یک روز بخصوص، بوسیدن روی ماه، ده رقمی، طلا و مس، آخر بازی از جمله فیلم های ساخته شده توسط این کارگردان است.
** زنده کردن نام شهید حججی در جشن پیروزی انقلاب اسلامی
یاد «حاج قاسم سلیمانی» اسطوره ایرانی، «محسن حججی» شهید سرافراز مدافع حرم در جشن پیروزی انقلاب اسلامی زنده نگه داشته شد.
جشن پیروزی انقلاب اسلامی در ورزشگاه پیروزی با حضور خواننده محبوب پاپ ایران، روزبه نعمت‌اللهی، برپا شد و چند هزار نفر از مردم اصفهان از این برنامه استقبال کردند.
جشنی برای ایران عنوان برنامه‌ای است که به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برپا شد، این مراسم باشکوه در ورزشگاه پیروزی اصفهان با استقبال مردم اصفهان همراه بود. از ساعاتی قبل از آغاز این برنامه مردم به ورزشگاه آمده بودند تا سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران را جشن بگیرند.
آغاز برنامه با سخنانی از مقام معظم رهبری و یاد امام راحل و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی همراه بود، به رسم دیگر مراسم‌های یادبود پیروزی انقلاب اسلامی؛ مردم اصفهان ایستاده سرود ملی را زمزمه و همراهی کردند.
اما ورود «حسام ناصری» مجری جوان و مردمی ایران که از محبوبیت بالایی در بین اصفهانی‌ها برخوردار است، با تشویق‌های مکرر حاضران همراه بود، اجرای پرهیجان ناصری شور و هیجان را در جمعیت دوچندان کرد.
نخستین میهمان این برنامه «مهران امامیه» بود، امامیه هنرمند اصفهانی و با سابقه تلویزیون که با نام «سق سیاه» در بین ایرانیان شهره است، با اجرای برنامه رادیو انقلاب به همراه تقلید صدا جمعیت را به شوق آورد.
بخشی از این برنامه به یاد و خاطره مردان ایران زمین اختصاص یافت، حاضران در سالن پیروزی ایستاده لحظاتی را یاد «حاج قاسم سلیمانی» اسطوره ایرانی، «محسن حججی» شهید سرافراز مدافع حرم، دلیرمردان ایرانی که در کشتی سانچی در آتش جان خود را از دست دادند، کارگران تلاشگری که در معدن یورت جان باختند، سکوت کرده و ادای احترام کردند.
یکی از بخش‌های مهم برنامه جشنی برای ایران، اجرای زنده هنرمندی نام‌آور و جوان است که موسیقی پاپ ایران ترانه‌های او را تا ابد در خود زنده نگاه خواهد داشت، «روزبه نعمت‌اللهی» خواننده محبوب میهمان این جشن بود، حضور او بر صحنه ورزشگاه پیروزی سبب شد تا مردم ایستاده او را تشویق کنند.
نعمت‌اللهی با اجرای قطعه‌ای با شعر مولانا بر صحنه حاضر شد، «چشم تو خواب می‌رود یا که تو ناز می‌کنی؛ نی به خدا که از دغل چشم فراز می‌کنی؛ آمده‌ای که راز من بر همگان بیان کنی؛ وان شه بی‌نشانه را جلوه دهی نشان کنی»
قطعه بعدی که نعمت‌اللهی اجرا کرد، حسی نوستالژیک با خود به همراه داشت، حاضران دوربین‌های گوشی‌های همراه خود را روشن کرده و با او این قطعه را زمزمه کردند.
خلیج فارس؛ آهنگی است که روزبه نعمت‌اللهی با خواندن آن عشق خود را به ایران نشان داد، بی شک این قطعه یکی از محبوب‌ترین قطعات او است که هر ایرانی با شنیدن آن به اوج هیجان می‌رسد و ورزشگاه پیروزی در جشن انقلاب نیز از قاعده دور نماند و این آهنگ ایستاده دنبال شد.
آخرین قطعه‌ای که نعمت‌اللهی در این شب به‌یادماندنی اجرا کرد، قطعه‌ای با شاه بیت ایران بود. جشن سالروز پیروزی انقلاب در ورزشگاه پیروزی شبی خاطره‌انگیز بود که تا مدت‌ها از یاد مردم اصفهان نخواهد رفت، چند هزار نفری که از این برنامه دیدن کردن با افتخار از حضور در این جشن یاد خواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا