عناوین اخبار

سود سرشار ستاره کلیدی پرسپولیس از ۷ هزار رأس گوسفندش!

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از جام جم آنلاین، در روزگاری که فوتبالیست‌های سرشناس و پولدار به دنبال خرید ماشین های گرانقیمت و آنچنانی هستند تا در خیابان‌های شمال شهر ویراژ بدهند و خودنمایی کنند یک بازیکن پرسپولیس که از مهم ترین بازیکنان این تیم نیز به حساب می آید، به شغل شریف دامپروری مشغول است. شنیدیم این بازیکن پرسپولیس که از مردان کلیدی تیم برانکو به شمار می رود، ۷ هزار رأس گوسفند دارد که ۱۰ چوپان در یک روستای خوش آب و هوا از این گوسفندان نگهداری می‌کنند.شاید در نگاه اول این خبر عجیب و کمی غیرمنتظره جلوه کند اما به اعتقاد ما پرورش گوسفند به مراتب بهتر از خرید و فروش ماشین، دلالی و بساز و بفروش (یا همان بساز و بندازی!) است.

آقای فوتبالیست با این اقدام خود نه تنها ۱۰ چوپان را استخدام کرده و ماهانه به آنان حقوق می‌دهد بلکه در چرخه دامپروری کشور هم می‌تواند نقشی ایفا کند. طرف علاقه‌ای به گاوداری یا پرورش مرغ و شترمرغ و … ندارد و فقط به پرورش گوسفند فکر می‌کند.

از زبان یکی از نزدیکان بازیکن پرسپولیس شنیدیم که او معتقد است گوسفند حیوان خوش‌بنیه‌ای است که آب و هوای متغیر و خشک را تحمل می‌کند و با کمترین غذا و علوفه‌ها به رشد خود ادامه می‌دهد.

همچنین به وسیله گوسفند می‌توان زمین‌های نامرغوبی که برای کشت و زرع مناسب نیست را با ایجاد مرتع مصنوعی مورد استفاده قرار داد. گوسفند در مقایسه با سایر دام‌ها به جیره نگهداری کمتری احتیاج دارد و بیشتر غذایی که دریافت می‌کند صرف تولید و رشد و نمو خود می‌کند و به همین سبب در اکثر کشورهای دنیا از نظر اقتصادی رتبه اول را دارد.بر این اساس فوتبالیست پرسپولیس دنبال این شغل رفته است. این بازیکن در عین حال که در زادگاه آبا و اجدادی خود شغل ایجاد کرده به سود سرشاری هم رسیده است.

شنیدیم او قصد دارد کماکان با پول قراردادهایش گوسفند بخرد و در زمینه دامپروری فعالیت کند و باز هم تأکید می‌کنیم به اعتقاد ما این کار بسیار پسندیده‌تر از ویراژ دادن با ماشین های خارجی در شمال شهر تهران است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا