شهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری گفتمان انقلاب اسلامی در امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان

 

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، بهزاد صبری اظهار داشت: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نشست‌های بصیرتی با موضوع گفتمان انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) برگزار شد.

وی افزود: در این نشست ها که با هدف بصیرت افزایی و انتقال گفتمان انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) به نسل جوان و اقشار مختلف مردم در روزهای ۲۰ و ۲۱ بهمن برگزار شد، عبدالمحمود محمودی؛ یکی از رزمندگان دفاع مقدس و دفاع از حرم حضرت زینب (علیهاالسلام) و ناصر بهرامی؛ مسئول سیاسی سپاه صاحب الزمان (ارواحنافداه) اصفهان به ایراد سخن پرداختند.

مدیر اجرایی امامزاده موسی بن جعفر(ع) اصفهان ادامه داد: گفتنی است این نشست ها با همکاری حوزه مقاومت بسیج ۱۷ مقداد برگزار شد.

**برگزاری ۱۰ محفل انس باقرآن کریم در بقاع متبرکه کاشان

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: در ایام الله دهه مبارک فجر ۱۰ محل انس باقرآن کریم در جوار حرم مطهر بقاع متبرکه شهرستان کاشان با حضور قاریان ممتاز کشوری برگزار شد.

 مهدی حافظان اظهار داشت: به مناسبت دهه مبارک فجر و گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ۱۰ محفل نوارنی و معنوی انس با قرآن کریم تحت عنوان ویژه برنامه فجر فاطمی در جوار حرم مطهر بقاع متبرکه و امامزادگان عظیم الشان شهرستان کاشان با حضور قاریان و حافظان ممتاز کشوری برگزار شد.

وی افزود: این محافل نورانی انس با قرآن کریم در قالب کمیته برنامه ریزی بزرگداشت دهه فجر شهرستان و با همکاری اعضای هیئت امنا و مراکز فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه شهرستان در جوار حرم مطهر امامزاده علی بن باقر(ع) مشهد اردهال،امامزاده محمودبن باقر(ع)، امامزاده قاسم بن علی(ع) استرک، امامزاده ولی بن موسی(ع) راوند، امامزاده سراج الدین(ع) برزک، امامزاده عبدالله بن زین العابدین(ع) لتحر، امامزاده عطاء بن موسی(ع)، امامزاده  قاسم و محمد(ع) جوشقان قالی و امامزاده داود بن حسن(ع) قمصر برگزار شد.

مهدی حافظیان در ادامه خاطر نشان شد: همچنین برای اولین بار نیز محفل فجر فاطمی و همایش بانوان قرآنی کاشان در جوار حرم مطهر امامزاده سلطان عطابخش(ع) کاشان روز چهارشنبه ۱۸بهمن از ساعت ۱۸ الی ۲۰ شب همراه با قرائت و اجرای حافظان و قاریان برتر خواهر قرآن کریم برگزار شد.

وی اضافه کرد: همچنین با تلاش های انجام شده توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان یک محفل نوارنی انس با قرآن کریم نیز برای مددجویان و پرسنل زندان کاشان نیز در این ایام برگزار شد.

جشن بزرگ فجر فاطمی در امامزاده عزالدین محمد(ع) مبارکه برگزار شد

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت: به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر جشن بزرگ فجر فاطمی و محفل انس قرآن کریم در جوار حرم مطهر امامزاده عزالدین محمد(ع) مبارکه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علی مبشری اظهار داشت: در راستای گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ویژه برنامه فجر فاطمی با هدف بازیابی خاطر انقلاب اسلامی به همراه محفل نورانی انس با قرآن کریم در جوار حرم مطهر امامزاده عزالدین محمد(ع) مبارکه برگزار شد.

وی افزود: این مراسم روز شنبه ۲۱ بهمن ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء همراه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین موسوی امام جمعه مبارکه پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی و قرائت قاری ممتاز نوجوان شهرستان مبارکه مهدی رحیمی و اجرای گروه سرود صالحین از شهرستان فلاورجان در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برگزار شد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت: آستان امامزاده عزالدین محمد (علیه السلام) در شهرستان مبارکه، بخش مرکزی و در مرکز شهر مبارکه در زمینى به وسعت ۱۴۰۰۰ متر مربع واقع شده است.

**مطالبات موقوفات بن رود وصول شد

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود گفت پس از ۶ سال بدهی ۱۲۰ میلیون ریالی آموزش و پرورش به موقوفات بن رود وصول شد.

 امراله اصغری ورزنه اظهار داشت: پس از پیگیری های به عمل آمده توسط اداره اوقاف و امور خیریه با هدف اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش مطالبات معوقه موقوفات بن رود که در اجاره اداره آموزش وپرورش است بعد از گذشت ۶ سال وصول شد.

وی افزود: ۸ مدرسه در بخش بن رود بر روی عرصه موقوفات واقع شده است که برای این موقوفات مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال اداره آموزش و پرورش به موقوفات بدهکار بود که خوشبختانه این بدهی وصول و به حساب موقوفات واریز شد.

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود خاطر نشان شد: نیات این موقوفات شامل؛ تامین بخشی از هزینه های مسجد جامع ورزنه، تامین بخشی از هزینه های بهداشتی، تهیه پاپوش برای فقرا، کمک و استعانت به زائران حرم مطهر امام رضا(ع) و روضه خوانی سید الشهدا امام حسین(ع) است که با وصول مطالبات این موقوفات زمینه نیز برای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش توسط اداره اوقاف و امور خیریه محیا شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا