شهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

پروژه تقویت گازرسانی به گلخانه های جدید تیران کلنگ زنی شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان, مدیر عامل این شرکت در آیین کلنگ زنی این پروژه گفت: این پروژه مهم گازرسانی در راستای ایجاد اشتغال وکمک به توسعه صنعت گلخانه داری و جلوگیری از مصرف سوخت های فسیلی و مایع در این قطب بزرگ گلخانه ای استان است.

سید مصطفی علوی, با اشاره اینکه در حال حاضر ۳۰۰ واحد گلخانه ای در منطقه از نعمت گاز برخوردار هستند افزود: در پروژه تقویت گازرسانی به این منطقه,یک ایستگاه TBSبا ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب بر ساعت و یک ایستگاه TBSبا ظرفیت ۲۰هزار متر مکعب برساعت احداث و راه اندازی خواهد شد تا بتوان به واحدهای جدید گلخانه ای در حال احداث و متقاضی نیز , توزیع گاز صورت گیرد.

وی,با اشاره به اینکه هم اکنون یک ایستگاهCGS با ظرفیت ۲۰هزار متر مکعب بر ساعت برای گازرسانی به گلخانه های موجود در شهر تیران و کرون وجود دارد بیان داشت:با انجام طرح توسعه و تقویت گازرسانی,ظرفیت این ایستگاه به ۵۰ هزار متر مکعب بر ساعت افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان, تصریح کرد: شهر تیران با داشتن ۳۰۰ گلخانه ی گاز دار یکی از قطب های  بزرگ کشت گلخانه ای در سطح استان بشمار می رود و با اتمام پروژه تقویت گازرسانی ,حدود ۹۷ واحد گلخانه ای دیگر به جمع این تعداد اضافه می شود.
مهندس علوی,خاطر نشان ساخت: پروژه تقویت گازرسانی به گلخانه های تیران با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان انجام خواهد شد که پیش بینی می شود در صورت تامین اعتبار تا پایان شهریور ماه سال ۹۷ به بهره برداری برسد.

**گاز محور توسعه صنعتی و کشاورزی

  سید مصطفی علوی در دیدار با رحمانی فرماندار شهرستان تیران و کرون بیان داشت: خوشبختانه در دهه فجر امسال پروژه های گازرسانی بزرگی به بهره برداری رسید که یکی از این طرح ها آغاز  طرح توسعه و تقویت  گازرسانی به گلخانه های و روستاهای تیران و کرون است.

وی، از اجرای گازرسانی به شهرک صنعتی عسگران خبرداد و افزود: ایستگاهCGS  که در داخل شهر عسگران قرار گرفته است به لحاظ افزایش ضریب امنیت به خارج از محدوه شهر منتقل خواهد شد.

در ادامه، رحمانی، فرماندار شهرستان تیران و کرون ضمن تشکر از مهندس علوی و همراهان وی بخاطر حضور در شهرستان تیران  و بررسی وضعیت گازرسانی این شهرستان گفت: خوشبختانه همکاری خوب و تعامل مثبتی بین اداره گاز و فرمانداری شهرستان تیران و کرون برقرار است که موجب گردیده مشترکین تیرانی و نواحی تابعه آن در خصوص پرداخت گاز بهای مصرفی و همچنین معوقات گاز بهای خود اقدام نمایند.

وی، با اشاره به اینکه راه اندازی یک گلخانه زمان بر نبوده و طی ۶ ماه آماده کشت و بهره برداری می شود گفت: گاز طبیعی به عنوان سوخت استراتژیک برای فعالیت های بخش بسیار ضروری و مورد نیاز است.

رحمانی ، همچنین بر تامین گاز مورد نیاز روستای مبارکه و شرکت داروسازی شهر تیران تاکید کرد و افزود:

با توجه به توسعه گلخانه ها در این منطقه ،عدم تقویت بموقع شبکه گازرسانی ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

در ادامه مهندس علوی، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، تصریح کرد: با راه اندازی ایستگاهTBS , CGS مشکل کمبود گاز در روستای مبارکه مرتفع خواهد شد.

وی، همچنین به اجرای طرح اصلاح علمک های شهر تیران و کرون اشاره داشت و گفت: لازم است شهرداری این شهر در زمینه ساخت و سازهای جدید جهت اطلاع از نقشه شبکه های گاز درسطح شهر با اداره گاز همکاری ویژه ای داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا