شهر و جامعهعناوین اخبار

نمایندگان اعزامی جمهوری اسلامی به مسابقات بین المللی قرآن کریم تجلیل شدند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، یحیی قاسمی اظهار داشت: در راستای تقدیر از نمایندگان اعزامی جمهوری اسلامی ایران به مسابقات بین المللی طی آیینی از ۴ نماینده اصفهانی که نماینده ایران در مسابقات بین المللی هستند تجلیل شد.

وی افزود: موسی معتمدی، زهرا قربانی، مصطفی اصفهانیان و رضا نژاد تبریزی حافظان اصفهانی هستند که به همراه دیگر نمایندگان اعزامی جمهوری اسلامی به مسابقات بین المللی قرآن کریم در آیینی در سازمان اوقاف و امور خیریه و توسط اداره امور قرآنی سازمان اوقاف از آنان تجلیل شد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: این مراسم روز دوشنبه ۲۳ بهمن ماه و در تهران با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

**اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در ۳۴۰ امامزاده استان اصفهان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) بقاع متبرکه سراسر استان سیاه پوش و ویژه برنامه سوگواری این بانوی بزرگوار به مدت پنج شب در جوار حرم مطهر ۳۴۰ امامزاده عظیم الشان استان اصفهان برگزار می شود.

 حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت زهرا(س) اظهار داشت: در مورد مقام حضرت زهرا (س) روایات زیادی آمده است که دلالت بر بزرگی مقام ایشان در نزد خداوند می­کند از جمله بعضی از احادیث پیامبر اکرم (ص) که هم در منابع شیعه و هم در منابع اهل سنت آمده است: رسول اکرم (ص) فرمودند: «همانا خداوند با غضب فاطمه (س) غضب می­کند و با رضایت او راضی می­شود.»

وی افزود: حضرت فاطمه‌ی زهرا (سلام الله علیها) غنچه ای بود که در طوفان حوادث و طغیان مصائب پژمرد و کوکب تابناکی بود که در خسوف بلایا افول کرد و دیگر روزگار همتای او را نخواهد یافت. این بانوی بزرگوار چنان منزلتی دارد که از صدر اسلام تا کنون قلم‌های زیادی در شأن و منزلت ایشان به حرکت در آمده و زبان‌های فراوانی در منقبتش سخن رانده؛ ولی هنوز از بیان جایگاه رفیع ایشان قاصرند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: در همین راستا و باتوجه به جایگاه و مقام منزلت امامزادگان جلیل القدر که همه آنان از سلاله پاک ائمه اطهار(ع) خصوصا کوثر نبی اکرم حضرت فاطمه زهرا(س) هستند همه ساله براساس دستور العمل سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت ویژه فاطمیه دوم و در ایام شهادت این بانوی بزرگ اسلام ویژه برنامه ای تحت عنوان سوگواره یاس نبوی برگزار می شود که امسال نیز ستاد برگزاری این سوگواره در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تشکیل شده و مقرر شده است تا این ویژه برنامه در جوار حرم مطهر ۳۴۰ امامزاده جلیل القدر برگزار شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری اضافه کرد: برپایی خیمه های معرفت، برگزاری شب شعر فاطمی با حضور شعرای برجسته آئینی و محلی استان و شهرستان، برگزاری مراسم سخنرانی،مداحی وعزاداری در شب شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(سلام‌الله‌علیها)، قرائت خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها)،   توزیع کتاب مسابقه یاس نبوی و برگزاری مسابقه ای تحت عنوان یاس نبوی، برگزاری همایش سراسری «رهروان یاس نبوی» ویژه‌ی بانوان، همزمان با روز شهادت حضرت زهرا(س)، تشکیل حلقه های معرفت فاطمی با حضور مبلغان اعزامی و پاسخگویی به شبهات در مورد فاطمیه، برگزاری همایش حجاب و عفاف با الگوپذیری از شخصیت حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله‌علیها)، برگزاری نمایشگاه یاس نبوی با محتوای مباحث و تصاویر مربوط به سبک زندگی فاطمی، حجاب و عفاف و دفاع از حریم ولایت و مطرح نمودن حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان اولین شهیده راه ولایت و امامت از جمله برنامه هایی هستند که در این ایام در جوار بقاع متبرکه شاخص استان در قالب طرح سوگواره یاس نبوی اجرا می شوند.

وی در ادامه بیان کرد: این طرح از روز شنبه ۲۸ بهمن ماه لغایت ۲ اسفند ماه در جوار بقاع متبرکه شاخص استان با همکاری و مشارکت مبلغین بومی و اعزامی و با حضور هیئت های مذهبی و مردم شریف استان و عزاداران حضرت زهرا(س) برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطر نشان کرد: همچنین بیش از ۲۰۰ مبلغ بومی و ۳۰ مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم نیز در برپایی مجالس عزاداری حضرت زهرا(س) در این ایام در جوار حرم مطهر بقاع متبرکه سراسر استان به اقامه عزاداری و ارائه خدمات فرهنگی در غرفه های خیمه های معرفت به زائران و مجاوران این اماکن متبرکه می پردازند.

**برپائی نمایشگاه فاطمیه در امامزاده عبدالله(ع)چادگان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن گفت: به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) نمایشگاه فاطمیه در جوار حرم مطهر امامزاده عبدالله(ع)شهر رزوه از توابع شهرستان چادگان برپا شده است.

 حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده و در قالب اجرای طرح سوگواره یاس نبوی با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی و تببین شخصیت والای حضرت زهرا(س) نمایشگاه فاطمیه در جوار حرم مطهر امامزاده عبدالله(ع)شهر رزوه برپا شده است.

وی افزود: نمایشگاه فاطمیه با موضوع خانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، واقعه عاشورا و امام زمان(ارواح نافدا) همزمان با ایام فاطمیه در آستان مقدس حضرت عبدالله زید حسنی(ع) شهر زیارتی رزوه برپا شده است و تا پایان ایام سوگواری حضرت زهرا(س) عموم مردم، زائران و مجاوران می توانند برای بازدید از این نمایشگاه به حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر مراجعه نمایند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت اضافه کرد: این نمایشگاه با زحمات مرکز فرهنگی قرآنی امامزاده عبدالله(ع) رزوه شهرستان چادگان و هیئت جوانان عشاق حضرت اباالفضل(ع) شهر رزوه در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برپا شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی گفت: آستان متبرکه ی امامزاده عبدالله (علیه السلام) در شهرستان چادگان و در شهر رزوه واقع شده است. این شهرستان در شمال غربی استان قرار دارد و شهر رزوه نیز در سمت شمال شهرستان چادگان قرار دارد.

**برگزاری یادواره شهدای محله خیادان اصفهان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان گفت: یادواره شهدای محله خیادان اصفهان در جوار حرم مطهر امامزاده باقر(ع) خیادان برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هادی روح الامینی اظهار داشت: در راستای گرامیداشت یاد و خاطر شهدای هشت سال دفاع مقدس یادواره شهدای محله خیادان اصفهان در جوار حرم مطهر امامزاده باقر(ع) خیادان برگزار می شود.

وی افزود: این مراسم روز پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء همراه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین شیری و مداحی ذاکر اهل بیت(ع) اسماعیل قربانی در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان گفت: آستان مقدس امامزاده محمدباقر (علیه السلام) در شهرستان اصفهان، بخش مرکزی و در منطقه خوارسگان، محله خیادان واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا