پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

کاهش آمار متوفیات  حوادث ترافیکی  در استان اصفهان درده ماهه سال ۱۳۹۶

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان در ده ماهه سال ۱۳۹۶، ۸۷۳نفرکه در حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند به اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان ارجاع داده شده اند. این آمار در مقایسه با   مدت مشابه سال قبل ۹۰۹ نفر (۲۰۱ زن و ۷۰۸ مرد)۴  درصد کاهش داشته است.

از مجموع تلفات حوادث ترافیکی  سال جاری  در این استان، ۱۹۸نفر زن  و  ۶۷۵ نفر مرد  بوده اند.

قابل توجه اینکه  بیشترین تلفات حوادث ترافیکی  با ۵۰۷نفر در جاده‌های برون‌ شهری ، ۳۲۲نفردر مسیرهای درون ‌شهری ،۱۳نفر جاده های روستائی و ۳۰ نفرسایر گزارش شده است.

همچنین در مدت فوق ۲۱ هزار و ۸۲۵ مصدوم حوادث ترافیکی به اداره کل  پزشکی قانونی استان اصفهان و مراکز تابعه مراجعه کرده اند که از این تعداد ۵ هزار و ۸۵۸نفر زن و ۱۵ هزار و ۹۶۷ نفر مرد هستند.

لازم به ذکر است آمار مصدومین حوادث ترافیکی در ده ماهه سال جاری در مقایسه با  مدت مشابه سال قبل  ، ۱٫۷ درصد افزایش داشته است.

و اما در دی ماه سال جاری۵۷نفر(۱۵ زن و ۴۲ مرد) در حوادث ترافیکی استان جان خود را از دست داده اند که نسبت به دیماه سال گذشته ۵۸ نفر(۱۰ زن و ۴۸ مرد) کاهش داشته است.

در این مدت یک هزار و ۹۰۶ مصدوم حوادث رانندگی نیز به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که تعداد مصدومان نسبت به دی ماه سال قبل از آن ۷٫۹ درصد افزایش یافته است.

افزایش آمار متوفیات ناشی از  مسمومیت با گاز منو کسید کربن در ده ماهه سال جاری در استان اصفهان  

به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی  استان اصفهان ، درده ماهه سال جاری آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان باتشحیص علت مرگ مسمومیت با گاز مونواکسید کربن ، ۴۶ نفر  (۱۰ زن و ۳۶ مرد )  بوده که نسبت به  مدت مشابه سال قبل  که این تعداد ۴۰ نفر (۸ زن و ۳۲مرد) بوده افزایش داشته است.

لازم به ذکر است در دی ماه سال جاری۸ نفر(۳ زن و ۵ مرد)بدنبال مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست داده اند که نسبت به دی ماه سال قبل (۶ نفر) افزایش داشته و بیشترین فوت بدنبال مسمومیت با co در نه ماهه سال جاری در آذرماه بوده است.

همچنین در ده ماهه سال جاری آمار فوت شدگان  ناشی از سوختگی شامل  ۱۵۶ نفر،  ( ۶۴ زن  و ۹۲ مرد) بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۱۵۷ نفر شامل ۶۶  زن و ۹۱مرد) کاهش داشته است.

و اما دردی ماه سال جاری ۱۶ نفر (۴ زن و۱۲ مرد) بدنبال سوختگی جان خود را از دست داده اند که نسبت به آذر ماه سال قبل کاهش داشته است

کاهش آمار معاینات  سرپایی پزشکی قانونی استان اصفهان در ده ماهه سال ۹۶

 

به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی  استان اصفهان در  ده ماهه سال ۱۳۹۶  تعداد ۱۰۲ هزار و ۵۸۱نفر درحوزه معاینات سرپائی در اداره کل پزشکی قانونی استان و مراکز تابعه مورد معاینه قرار گرفته اند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۳۷۳ نفر زن  و۷۰هزار و ۲۰۸نفر مرد بوده که این آمار  نسبت به مدت مشابه سال قبل معادل ۱۹٫۸درصد کاهش داشته است.

در دی ماه سال جاری ۹ هزار و ۴۵نفر (۲۸۲۰زن و ۶۲۲۵ مرد ) در حوزه معاینات سرپائی در اداره کل پزشکی قانونی استان و مراکز تابعه مورد معاینه قرار گرفته اند که نسبت به دی ماه سال گذشته ۲۲٫۶دهم درصد کاهش داشته است.

اجساد معاینه شده  دراداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان و مراکز تابعه در ده ماهه سال جاری  ۲۷۸۲مورد ( ۵۶۷زن و۲۲۱۵مرد) بوده که نسبت به  مدت مشابه سال قبل که (۲۸۷۰ مورد شامل ۶۴۸زن و ۲۲۱۴ مرد و ۸نفر نامعلوم ) بوده معادل ۳٫۱ درصد کاهش داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا