شهر و جامعهعناوین اخبار

دشمنی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران به خاطر اسلامی بودن کشورمان است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت السلام و المسلمین رضا صادقی در مراسم قرائت زیارت عاشورا و در جمع کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت زهرا(س) اظهار داشت: شان و جایگاه و منزلت حضرت زهرا(س) بزرگترین گنجینه اهل بیت(ع) به گونه ای در نزد خداوند متعال بالا است که در روایات آمده هر وقت برای هریک از اهل بیت(ع) مسئله ای پیش می آمد با توسل جستن از حضرت زهرا(س) سعی در برطرف کردن آن می کردند.

وی در ادامه افزود: همچنین از پیامبر اکرم(ص) در ارتباط با منزلت و جایگاه حضرت زهرا(س) نقل شده است که«ان الله لیغضب لغضب فاطمه ویرضی لرضاها؛ بی شک خداوند با خشم فاطمه علیها السلام به خشم می آید و با خشنودی او خشنود می شود.»

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: بدون تردید هرگام در شناخت حضرت فاطمه زهرا(س) گام ما را در تبعیت و الگو پذیری از آن بانوی مقدس استوارتر می سازد و خدمتی به اسلام و حضرت زهرا علیهاالسلام می باشد که مزد آن تسهیل در عبور از پل صراط و ۱۰۰ ایستگاه دیگر قیامت می باشد.

حجت السلام و المسلمین رضا صادقی در ادامه بیان کرد: اگر امروز استکبار جهانی به دشمنی با مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی برخواسته است به خاطر رعایت اسلام و پیروی از اسلام ناب محمدی و اهل بیت(ع) است و تازمانی که ما در این راه استوار گام برداریم از راه شیطان و از دست شیاطین در امان هستیم و به سعادت و کمال انسانی دست پیدا می کنیم همچنین مجوز ورود همه ما برای وارد شدن به بهشت پیروی از راه و محبت اهل بیت و ائمه اطهار(ع) است.

وی در ادامه گفت: یکی از بزرگترین نعمت هایی که در جامعه ما وجود دارد ولایت فقیه است که پیروی از ولی فقیه باعث رسیدن به سعادت جامعه محسوب می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه نقش و جایگاه سازمان اوقاف و امور خیریه در ترویج فرهنگ و اقتصاد اسلامی اشاره کرد و گفت: از آنجایی که سازمان اوقاف و امور خیریه یک نهاد وابسته به ولی فقیه است و همچنین اهداف و برنامه های آن براساس ترویج فرهنگ اسلامی، اهل بیت(ع) است و تولیت آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه نیز با این سازمان است در طول سال برنامه های زیادی را در این راستا اجرا شده است که با لطف و عنایت خداوند متعال و اهل بیت(ع) توانسته ایم فعالیت های بسیار موثری نیز در سطح استان انجام دهیم همچنین با احیای موقوفات و ترویج فرهنگ وقف زمینه را نه تنها برای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش محیا کرده ایم بلکه باعث رونق در تولید و ترویج اقتصاد مقاومتی با رویکرد اقتصاد اسلامی گام های زیادی در سال های اخیر برداشته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در ادامه بیان کرد: اگر با دقت بیشتری نگاه کنید متوجه می شوید که همه مردم به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم از آثار و برکات وقف و موقوفات در حال استفاده هستند که این امر حاکی از اهمیت و جایگاه فرهنگ وقف در اسلام و جامعه است.

وی در ادامه اضافه کرد: اداره اوقاف و امور خیریه یک نهاد سازنده و تاثیرگذار در امور فرهنگی و اقتصادی و همچنین مصرف کننده محسوب می شود که با فعالیت هایی که در امور گوناگون در حال اجرا دارد تاثیر بسزایی در جامعه و همچنین ترویج فرهنگ اسلامی و اهل بیت(ع) داشته و خواهد داشت.

**احیای موقوفات شرق اصفهان زمینه ساز ایجاد اشتغال و اقتصاد مقاومتی در منطقه می شود

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود گفت: احیای کاروانسراها، آب انبارها، حمام ها و دیگر موقوفات بخش بن رود با کمک بخش خصوصی در دستور کار اداره اوقاف و امور خیریه قرار دارد.

 امراله اصغری ورزنه اظهار داشت: از آنجایی که اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش و همچنین صیانت وحفاظت از موقوفات از جمله وظایف ذاتی اداره اوقاف و خیریه است و باتوجه به اینکه بسیاری از موقوفات شرق اصفهان که زمین های مزروعی محسوب می شوند به دلیل خشکسالی سال های اخیر بدون استفاده مانده اند در چند سال گذشته براساس سیاست های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصمیم به احیای موقوفات که دارای ظرفیت هایی برای توسعه بخش گردشگری و جذب گردشگران را دارند گرفته شده و این موضوع به صورت جدی در خال پیگیری است.

وی افزود: گردشگری ظرفیت زیادی برای توسعه منطقه و همچنین زمینه ساز ایجاد اشتغال پایدار و باعث محقق شدن اقتصاد مقاومتی می شود در همین راستا توسط کلامی معاون اداره بهره وری سازمان اوقاف و امور خیریه، احمدی کارشناس بهره وری سازمان اوقافو غلامعلی کارشناس بهره وری اداره کل اوقاف استان اصفهان از رقبات و موقوفات مستعد سرمایه گذاری بخش بن رود و جرقویه علیابازدیدی به عمل آمد.

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود ادامه داد: در این بازدید از موقوفات کاروانسرای عباسی، حمام علیا، آب انبار مسجد جامع، آب انبار حاج محمد جعفر، حمام حاج ابوالقاسم و آب انبار حاج میرزا بازدید به عمل آمد.

امراله اصغری ورزنه اضافه کرد: همچنین در این بازدید پتانسیل گردشگری شهر ورزنه و احیا، تعمیر و مرمت آثار تاریخی و موقوفات شهر ورزنه مورد بررسی قرار گرفته شد و گزارش عملکرد اداره اوقاف و امور خیریه بن رود نیز در جهت اقدامات انجام شده در جهت احیای موقوفات نیز ارائه شد و در پایان این بازدید نیز مقرر شد تا با کمک سازمان اوقاف و امور خیریه اقدامات لازم جهت واگذاری این موقوفات به بخش خصوصی جهت احیا و باهدف اجرای نیات واقفان نیک اندیش سرعت بیشتری بگیرد همکاری های لازم نیز در این زمینه بیش از پیش انجام شود.

**برپایی مجلس سوگواری حضرت زهرا(س) در امامزاده محسن(ع) اصفهان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان گفت: مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) همراه با سخنرانی امام جمعه موقت اصفهان در جوار حرم مطهر امامزاده محسن(ع) خیابان وحید اصفهان برگزار می شود.

 حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هادی روح الامینی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده و هماهنگی های به عمل آمده مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) در قالب طرح سوگواره یاس نبوی در جوار حرم مطهر امامزاده محسن(ع) خیابان وحید اصفهان برگزار می شود.

وی افزود: این مجلس عزاداری روز سه شنبه ۱ اسفند ماه پس از اقامه نماز ظهر و عصر همراه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین میردامادی در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان گفت: آستان امامزاده محسن (علیه السلام) در شهرستان اصفهان، بخش مرکزی، شهر اصفهان، خیابان وحید و در ابتدای خیابان رودکی واقع شده است.

**برگزاری نشست گفتمان انقلاب اسلامی با حضور مسئولان شهرستان تیران و کرون

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه تیران و کرون گفت: جلسه گفتمان انقلاب اسلامی و بصیرت انقلابی با حضور مسولین شهرستان تیران و کرون برگزار شد.

 اکبر صادقی اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون با همکاری حوزه علمیه تیران و کرون و با هدف بصیرت افزایی نشست گفتمان انقلاب اسلامی و بصیرت انقلابی را تحت عنوان همایش ائمه جمعه و جماعات برگزار کرد.

وی افزود: این نشست در حوزه علمیه تیران و کرون و همراه با سخنرانی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران شهرستان و سرهنگ حسینی با حضور طلاب، علما، مردم مومن ولایتمدار شهرستان و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا