تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

باید فرهنگ ایثار و شهادت در بین کارمندان ادارات احیا شود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، ظهر امروز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در حاشیه تشیع پیکر شهید گمنام و همچنین در مراسمی که به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) با حضور کارکنان ادارات اوقاف و امور خیریه در محل نمازخانه اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار شد اظهار داشت: در قرآن کریم و در آیه ۳۱ سوره محمد(ص) درباره آزمایش مردم چنین آمده است« وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ حَتَّى نَعْلَمَ الْمُجَاهِدِینَ مِنْکُمْ وَالصَّابِرِینَ وَنَبْلُوَ أَخْبَارَکُمْ ما (به حکم جهاد) شما را در مقام امتحان می‌آوریم تا (مقام) آن را که در راه خدا جهاد و مجاهده و کوشش دارد و (بر رنج آن) صبر می‌کند معلوم سازیم و اخبار و اظهارات شما (منافقان) را نیز (به مقام عمل) بیازماییم.”» همچنین در آیه ۱۵۴ سوره بقره نیز در ارتباط با مقام شهدا آمده است« وَ لاتَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فی سَبیلِ اللّهِ أَمْواتٌ بَلْ أَحْیاءٌ وَ لکِنْ لاتَشْعُرُونَ و به آنها که در راه خدا کشته مى شوند، مرده مگوئید! بلکه آنان زنده اند، ولى شما نمى فهمید!»

وی در ادامه افزود: امروز که روز تشیع پیکر پاک شهدای هشت سال دفاع مقدس است روزی است که برای ما روزی بزرگ محسوب می شود زیرا که همه این شهدا رهروان اهل بیت(ع) بوده اند و در این راه نیز به شهادت رسیده اند و بسیاری از رزمندگان اسلام همواره می خواستند تا همچون حضرت زهرا(س) بی بی دوعالم در گمنامی به شهادت برسند زیرا که ام ابیها(س) در کمال مظلومیت به شهادت رسید و مضلومانه و مخفیانه نیز به خاک سپرده شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: بالاترین درجه مرگ شهادت در راه خداوند است و امیر المومنین علی(ع) درباره شهادت فرموده اند«به درستی که جهاد در راه خداوند درب های بهشت را برای شهیدان باز می کندو این افراد خاص در حالی که دیگران در قیامت در صف ایستاده اند وارد بهشت می شوند»

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی خاطر نشان کرد: امروزه همچنان درب جهاد باز است و جهاد با نفس جهاد اکبر محسوب می شود و ما باید همواره در طول عمر خود با دنیا طلبی، کفر، شیطان و وسوسه های دنیا پرستی خود مبارزه کنیم که این جهاد کبیر کاری بسیار دشوار و سخت است و هر کسی نمی تواند که ان را انجام دهد.

وی در ادامه اضافه کرد: یکی از کارهایی که باید امروز در کشور اسلامیان انجام دهیم ترویج و احیای فرهنگ ایثار، گذشت و شهادت طلبی در بین مردم و به خصوص در بین کارمندان در سراسر ادارات است زیرا که این امر مهم باعث توسعه اسلام و فرهنگ شیعه می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به شهادت شهید حججی اشاره کرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری(حفظ الله) فرموده اند شهادت شهید حججی به موقع و به نگام بود زیرا که در هنگامی که بیشتر مردم و مسئولان به سمت دنیا چشم و حواس خود را معطوف کرده بودند شهادت شیهد حججی باعث بیداری مردم و مسئولان شد و حرکتی بزرگ در جامعه و جهان به پا کرد زیرا که این شهید در تمام زندگی خود پیرو ولایت و اهل بیت(ع) بود و همین امر نیز باعث شده تا پس از شهادتش در قلوب مردم سراسر جهان جایگاه ویژه ای پیدا کند و تاثیرگذار شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در ادامه بیان کرد: اگر رهبری امام راحل نبود و همچنین ولایت پذیری و ولایتمداری شهدا و پیروی آنان از اسلام و همچنین رهروی رزمندگان اسلام در راه اهل بیت(ع) نبود امروز نمی توانستیم شاهد بزرگی و عزت ایران اسلامی در منطقه و جهان باشیم.

وی افزود: امروز باید بیش از هر زمان دیگر فرهنگ مردانگی، ایثار، امر به معروف و نهی از منکر، شجاعت و روحیه شهادت طلبی در راه خداوند را در بین جوانان و مردم رواج داد زیرا که سعادت جامعه اسلامی در این امر خلاصه می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان عنوان کرد: پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل با اخلاق اسلامی، رفتار اسلامی، کردار اسلامی و با تاسی از امام خمینی(ره) محقق می شد و امروز نیز برای اینکه بتوانیم همچنان در جنگ با دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) پیروز شویم باید ولایتمدار باشیم و از حریم اهل بیت(ع) دفاع کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی خاطر نشان کرد: امروزه دشمنان داخلی از دشمنان خارجی خطرناکتر هستند و این افراد سعی می کنند تا با سست کردن ایمان نوجوانان و جوانان و ترویج بی نماز ایمان آنان را هدف بگیرند و آنان را از خط ولایت دور کنند تا به اهداف شوم خود دست یابند و مبارزه با این امر برعهده همه ما است.

وی ادامه داد: اگر در این راستا کم کاری کنیم مدیون خون شهدا می شویم و باید در آخرت جوابگوی اهل بیت(ع) باشیم ما باید عزت مومنین، عزت شهدا و وحدت و همدلی خود را حفظ کنیم و در سایه ولایت از حریم اهل بیت(ع) دفاع کنیم.

**پیکر شهید گمنام میمان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان

سخنگوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ظهر امروز دوشنبه ماه طی مراسمی پیکر پاک شهید گمنام میهمان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بود.

حامد جعفرزاده اظهار داشت: براساس هماهنگی های به عمل آمده ظهر امروز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس پیکر پاک شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس برای دقایقی میهمان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بود.

وی افزود: این امر در فضایی معنوی و همراه با مداحی ذاکران اهل بیت(ع) و همراه با عزاداری حضرت زهرا(س) انجام شد و وجود این پیکر پاک و مطهر شور و حال دوچندانی به مراسم عزاداری ام ابیها(س) در شب شهادت این بانوی بزرگوار در نمازخانه اداره کل اوقاف و امور خیریه برپا کرد.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: همچنین در این مراسم که با حضور کارکنان اداره کل اوقاف و همچنین جمعی از کارکنان ادارات اوقاف ناحیه یک و دو شهرستان اصفهان نیز حضور داشتند حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه برای حاضران به ایراد سخنرانی پرداخت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا